OK, here we go.....
Net thuis na een hele dag sleutelen om Dr.Zen af te halen met:
- de 42 mm gasfabriek,
- het smooth flow spruitstuk,
- de nieuw aangesloten cockpitmetertjes (wit overdag en groen 's avonds),
- de voor de Dbilas 292 / 292 met meer kleplift gewisselde Schrick 268 / 268 (dat moesten we samen nog "eventjes" doen)....
Het was weer een typisch geval van "niemandsland betreden".
Reden: voor zover ik weet is / was er binnen ons forumpje maar 1 persoon met een 290+ Dbilas in z'n boodschappenkarretje.
Dat was dan ook nog maar een marginale referentie daar die niet met dezelfde kop op de ABU reed.
De bezorgdheden die ik had:
1. Zouden de hydrostoters niet de bodem van de kuipjes raken (de documentatie zei van niet),
2. Zou de nokkenas zonder aanpassingen / frezen in de kop passen (de documentatie zei van wel),
3. Zou de motor zo deze met de nokkenas aan de praat te krijgen was niet rauw draaien / zou de rijdbaarheid erop achteruit gaan,
4. Hoe kon de nokkenas met de stevig gevlakte kop in de "Zen doctor" goed op "lobe center" gesteld worden,
5. Zouden de kleppen met de grotere kleplift de zuigers kunnen raken.
Het betekende om ff'ing 05:00 uur opstaan zodat ik met de trein om 09:00 in verweggistan kon arriveren.
Breek mij de bek maar niet open over het treinreizen.
Trein reizen: je vertrekt van een plek waar je niet bent op een tijd die je niet uitkomt naar een plek waar je niet wilt zijn met met mensen waar je geen zin in hebt in een achterlijk lange reisduur voor een gepeperd kaartje....
Affijn: hier de photostory update.
Veel leesplezier: kijk uit naar jullie feedback.
Groet, Jan.