Auteur Topic: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe  (gelezen 49464 keer)

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #405 Gepost op: zo, 13 jun 2010, 16:11:34 »
Dit zijn Smoor velgen, 7J..

weet niet wat er origineel onder een Mini zit.. maar zijn inderdaad een beetje dezelfde soort "worstenvelgjes"...
Staat hem goed idd  -thumbsup-
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #406 Gepost op: zo, 13 jun 2010, 17:04:16 »
'Worstenvelgjes', die had ik nog niet gehoord.  -uitlachen-
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #407 Gepost op: zo, 13 jun 2010, 18:04:34 »
Je hebt ook nog revolution velgen,die zie je vaak onder een mini.
Die smoortjes zijn nep 3 delige wielen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #408 Gepost op: zo, 13 jun 2010, 19:56:49 »
Je hebt ook nog revolution velgen,die zie je vaak onder een mini.
Die smoortjes zijn nep 3 delige wielen.

of nep 2-delig met hoe je het bekijkt -nana-

maar goed ben net terug uit zuidlaren en leeuwarden eerst even bij vag fryslan kijken en daarna door naar zuidlaren. auto afbetaald en mee genomen -naughty- was wel een vage rit auto meurt naar benzine en houd vaak in en stottert en bokt af en toe. maar goed ronald zei ook al dat hij iets te rijk stond en afgesteld moest worden dus dat komt wel goed zo meteen even een bougietje eruit halen en even kijken en dan maar eens uitvinden hoe je dat afstel. verder is het een leuk wagentje en heb ik al wat plannen maar t moet niet te gek worden want de derby staat ook te wachten
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #409 Gepost op: zo, 13 jun 2010, 20:04:02 »
of nep 2-delig met hoe je het bekijkt -nana-

maar goed ben net terug uit zuidlaren en leeuwarden eerst even bij vag fryslan kijken en daarna door naar zuidlaren. auto afbetaald en mee genomen -naughty- was wel een vage rit auto meurt naar benzine en houd vaak in en stottert en bokt af en toe. maar goed ronald zei ook al dat hij iets te rijk stond en afgesteld moest worden dus dat komt wel goed zo meteen even een bougietje eruit halen en even kijken en dan maar eens uitvinden hoe je dat afstel. verder is het een leuk wagentje en heb ik al wat plannen maar t moet niet te gek worden want de derby staat ook te wachten

Heb ik je denk ik net gemist...hoelaat was je in Leeuwarden?
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #410 Gepost op: zo, 13 jun 2010, 20:11:23 »
jaa dat ik aan kwam was je er denk ik al en dat ik weg ging was je er nog steeds denk ik. ik heb wel nog een tijdje staan ouwehoeren tegenover jouw polozwei maar jou niet gezien. maargoed omdat ik die auto ging halen bij ronald was ik ook niet met m'n derby, ik was mee gereden met de army grune golf die vlakbij die kraan stond. en aangezien er 4 mensen mee reden en de kofferbak van die golf vol ligt met subwoofer -gert- heb ik die veerpoten niet mee kunnen nemen -gert-. had je ze al snel nodig of niet anders moeten we even wat regelen een maat van mij studeert in leeuwarden dus aan hem kan ik het eventueel wel mee geven die kant op -thumbsup-
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #411 Gepost op: zo, 13 jun 2010, 20:13:41 »
jaa dat ik aan kwam was je er denk ik al en dat ik weg ging was je er nog steeds denk ik. ik heb wel nog een tijdje staan ouwehoeren tegenover jouw polozwei maar jou niet gezien. maargoed omdat ik die auto ging halen bij ronald was ik ook niet met m'n derby, ik was mee gereden met de army grune golf die vlakbij die kraan stond. en aangezien er 4 mensen mee reden en de kofferbak van die golf vol ligt met subwoofer -gert- heb ik die veerpoten niet mee kunnen nemen -gert-. had je ze al snel nodig of niet anders moeten we even wat regelen een maat van mij studeert in leeuwarden dus aan hem kan ik het eventueel wel mee geven die kant op -thumbsup-

Heb ze helemaal niet snel nodig hoor. Heb die groene Golf nog wel zien staan -thumbsup-
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #412 Gepost op: zo, 13 jun 2010, 20:16:26 »
ok als ik weer eens die kant op ga hoor je het wel -thumbsup-eerst even m'n nieuwe kanon afstellen wwant dit is geen rijden -klus-
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #413 Gepost op: do, 17 jun 2010, 11:36:36 »
Citaat
auto meurt naar benzine

Schijnt normaal te zijn.. of in ieder geval, Iepe had hier ook al last van :D
Je bent in ieder geval wel thuis gekomen, dat scheelt al een hoop haha
Al gelukt met afstellen trouwens?

 -thumbsup-
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #414 Gepost op: do, 17 jun 2010, 11:46:57 »
Als ie te rijk staat gaat hij erg stinken idd.. De carterdampen ruiken dan ook heel sterk naar benzine.
Bij een goede afstelling + goed aangesloten carterontluchting (dus niet met zo'n filtertje in de motorruimte) heb je bijna geen last van benzine of oliedampen.

Alleen als ik erg lang voor een stoplicht sta te wachten of net even op het gas gegaan ben en vlak daarna stil moet staan (stoplicht/fietser oid) wil het nog wel eens naar benzine ruiken. Bij normaal rijden ruik je geen vieze olie/benzinedampen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #415 Gepost op: do, 17 jun 2010, 13:14:00 »
Ow beetje benzine damp vind ik niet zo erg hoor. Caterontluchting filtertje? Op het moment heb ik een slang die tegen het schutbord aan loopt te braken. Dat moet nog even anders. Gister hebt ik geprobeert de carbs te synchroniseren maar dat was niet echt een suc6 ik weet niet wie het daar bij keihin bedacht heeft om te stelschroeven onderop te maken maar das niet erg handig. En weet er iemand hoe dat zit met dat synchroniseren op mijn meters staat normal, wrong ignition timing en wrong valve timing maar ook delen niets en ik krijg hem niet naar normal gesteld of is het gewoon als de wijzers allemaal het zelfde staan is t goed? 
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #416 Gepost op: do, 17 jun 2010, 14:07:17 »
carterdampen die worden lekker naar binnen geblazen, dat stinkt :D

Synchroon stellen:
bij een motor zijn de carbs van onderaf bereikbaar, in een polo niet.. Vandaar het vervelende werken :D .

Wat voor meters gebruik je? Het is belangrijk dat de flow door de carbs bij een vast toerental gelijk is. De laatste 2 keer heb ik het met een stuk slang en een trechter gedaan, omdat mijn meter kapot is:

1. carbs van de motor gehaald, vlinderkleppen op het oog synchroon gesteld (a/d hand van de bypass gaatjes in de venturi en een felle looplamp aan het andere eind van de venturi)
2. carbs op de motor gezet, slang tegen de kelk houden, haaks op de stromingsrichting
3. stationair iets opschroeven, naar +/- 1500 tpm
4. luisteren door de trechter tegen je oor te houden, je hoort heel duidelijk een zuigend geluid.
5. carbs synchroon stellen door de vlinderkleppen tov elkaar te verdraaien, totdat het geluid bij alle 4 de kelken gelijk klinkt.

Een beetje teun de beun, maar het werkt wel. Het loopt zo lekker dat ik nog niet de neiging gehad heb om het met een goede meetopstelling te controleren  :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #417 Gepost op: do, 17 jun 2010, 17:35:00 »
Toevoeging: eerst binnenste 2 carb's synchroon, dan de buitenste.

Afstellen met 'aangepast' schroevendraaiertje, lees: helft van 't handvat afgezaagd.
(gereedschap van m'n leermeester -klus-)

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #418 Gepost op: do, 17 jun 2010, 17:39:04 »
ok ja is ook een oplossing -klus- ik heb meters van ik zou het eigenlijk niet weten. maar goed het lijkt mij dat als jij het kan horen in een trechter dat het ook zeker goed zit als mijn meters allemaal hetzelfde aangeven. en dat het niet zo veel uitmaakt wat er op die meter staat verder -thumbsup- dus nu gaan in het nog eens proberen  -thumbsup- en waarschijnlijk weer me onderarm verbranden aan de waterpomp  -gert-
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #419 Gepost op: do, 17 jun 2010, 17:43:13 »
Toevoeging: eerst binnenste 2 carb's synchroon, dan de buitenste.

Afstellen met 'aangepast' schroevendraaiertje, lees: helft van 't handvat afgezaagd.
(gereedschap van m'n leermeester -klus-)

ok droog ik zag juist op een filmpje op internet dat iemand eerst zorgde dat de linker 2 en rechter 2 synchroon liepen. en ze dan in het midden gelijk zette weer gelijk zetten. maar goed dan ga ik het zo even proberen -thumbsup- 
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.