carterdampen die worden lekker naar binnen geblazen, dat stinkt
Synchroon stellen:
bij een motor zijn de carbs van onderaf bereikbaar, in een polo niet.. Vandaar het vervelende werken
.
Wat voor meters gebruik je? Het is belangrijk dat de flow door de carbs bij een vast toerental gelijk is. De laatste 2 keer heb ik het met een stuk slang en een trechter gedaan, omdat mijn meter kapot is:
1. carbs van de motor gehaald, vlinderkleppen op het oog synchroon gesteld (a/d hand van de bypass gaatjes in de venturi en een felle looplamp aan het andere eind van de venturi)
2. carbs op de motor gezet, slang tegen de kelk houden, haaks op de stromingsrichting
3. stationair iets opschroeven, naar +/- 1500 tpm
4. luisteren door de trechter tegen je oor te houden, je hoort heel duidelijk een zuigend geluid.
5. carbs synchroon stellen door de vlinderkleppen tov elkaar te verdraaien, totdat het geluid bij alle 4 de kelken gelijk klinkt.
Een beetje teun de beun, maar het werkt wel. Het loopt zo lekker dat ik nog niet de neiging gehad heb om het met een goede meetopstelling te controleren