Auteur Topic: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe  (gelezen 49486 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #420 Gepost op: do, 17 jun 2010, 17:45:11 »
kan net zo goed, als je maar niet aan beide buitenkanten begint.

De buitenste 2 zijn gekoppeld, daarna zijn de buitenste 2 L +R gekoppeld.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #421 Gepost op: do, 17 jun 2010, 17:47:33 »
dat de linker 2 en rechter 2 synchroon liepen. en ze dan in het midden gelijk zette weer gelijk zetten.  
Als je 't zo doet, heb je kans dat je alsnog de buitenste synchroon mot zetten tov de binnenste.......is dubbel werk

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #422 Gepost op: do, 17 jun 2010, 22:20:40 »
nou ik moet denk ik nog even oefenen -gert- maar uiteindelijk perfect synchroon gezet. ga ik een rondje rijden ging redelijk maar nog niet helemaal lekker. dus meters er weer op,  staat alles weer anders  -gert- dus weer goed gezet (was ik een stuk minder lang mee bezig trouwens) en ik geef met de meters erop een paar dotjes gas. toen zag ik eigenlijk dat de wijzer van de meter van cilinder 4 niet lekker mee liep met de andere. dat verklaart misschien ook wel waarom die af en toe wat inhoud. iemand bekend met dit probleem of een idee wat het kan zijn ik dacht zelf een rotte bougie of kabel. aangezien ik toch al van plan was die te vernieuwen ga ik dat eerst maar eens proberen.  -klus-
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #423 Gepost op: do, 17 jun 2010, 22:30:47 »
Sproeier-probleempje? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #424 Gepost op: do, 17 jun 2010, 22:40:11 »
bedoel je gewoon vies? kan ook nog zijn natuurlijk -thumbsup- komt wel goed uit want bij als ik bougies ga wisselen moet het spruitstuk er af anders kom ik er niet bij. dus dan kan ik meteen even naar de carbs kijken -klus-
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #425 Gepost op: do, 17 jun 2010, 22:40:58 »
denk eerder een venturi schuif die niet mee omhoog komt
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #426 Gepost op: do, 17 jun 2010, 22:52:18 »
ga ik ook naar kijken. heb weer wat te doen dit weekend. en ondanks alles rijd dit autotje nog steeds als een trein werk echt verslavend kan niet wachten tot ik hem goed heb -naughty-
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #427 Gepost op: do, 17 jun 2010, 23:38:15 »
Membraam of de veer wellicht niet helemaal fris -dunno-

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #428 Gepost op: vr, 18 jun 2010, 09:44:18 »
Ik ga het van middag even bekijken. Maar als dat membraan gescheurd is moet ik een hele nieuwe schuif halen zeker en die zijn volgens mij nie goedkoop. Naja eerst maar es kijke wat het is en wat dat gaat kosten en anders een nieuw setje carbs scoren maar dan ga ik ook voor 36mm van cbr 600.
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #429 Gepost op: vr, 18 jun 2010, 19:26:13 »
ik heb het probleem gevonden hoor -klus- wat er al gezegd was probleem met de gasschuif

op deze foto duidelijk te zien

en ja dan doet ie het niet he -gert- maar goed aangezien de carbs altijd in een batterij gestaan hebben en (als het goed is) altijd synchroon gelopen hebben en dus zo goed als het zelfde gedaan hebben zal de rest er ook wel aan zitten te komen. denk dat ik maar even uit moet om een nieuwe set carbs -boehoe- maar dat moet ik eerst nog even bekijken. maar het regent nu hier dus dat komt later -thumbsup-
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #430 Gepost op: za, 19 jun 2010, 21:35:42 »
weet er iemand of er verschil is tussen carbs van een fzr 1000 en een fzr 600 lijken namelijk het zelfde maar kan natuurlijk verschillen in diameter -dunno-
« Laatst bewerkt op: za, 19 jun 2010, 21:44:17 door BestwelBouke »
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #431 Gepost op: za, 19 jun 2010, 21:45:51 »
dat is er. Meestal zijn alleen de carbs van hetzelfde type/jaargang/ model gelijk. Zelfs binnen de CBR600 series zijn de carbs bijna per jaargang verschillend..

Die Japanners zijn heer &meester in het aanpassen van ontwerpen op kleine punten, waardoor de onderdelen van oudere modellen net niet passen.

Heb je nu FZR1000 carbs? Die zijn 38mm geloof ik. De FZR600 carbs zullen eerder 34 of 36mm zijn gok ik.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #432 Gepost op: za, 19 jun 2010, 22:01:25 »
klopt zijn 38. en ik kwam op ebay deze tegen: http://cgi.ebay.de/VERGASERMEMBRANE-MEMBRANE-VERGASER-FZR-600-3HE-MOTOR-/130335515824?cmd=ViewItem&pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item1e589a24b0#ht_678wt_704

en die lijken wel heel veel op die van mij en de prijs is een stuk beter dan nieuw vanuit de motorzaak bij ons. 232 euro per stuk -gert-
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #433 Gepost op: za, 19 jun 2010, 22:22:59 »
Je moet ook geen nieuwe kopen. -thumbsup-  Voor minder dan de helft van 't geld heb je een prima setje carbs.  Het beste is dat je een set carbs koopt die niet al heel lang op de plank liggen, dan zijn de membranen niet uitgedroogd. Als ik een setje carbs wegleg spuit ik vaak wat WD40 onder de kapjes/in de venturi's zodat er niets uitdroogt.

Motans in Eindhoven heeft een hele hoop carbs liggen, voor niet al te rare prijzen. Tot nu toe heb ik de meeste carbs via markplaats gevonden bij particulieren die een motor kort gereden hadden, of er 1 gingen slopen.

Misschien heeft die Ebay seller ook wel membranen voor een 1000 liggen, zou helemaal mooi zijn!!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ XT-TZ-70 ] POLO 2 Coupe
« Reactie #434 Gepost op: za, 19 jun 2010, 23:03:19 »
Boonstra Motoren in Ureterp heeft ook een groot magazijn met 2de hands onderdelen en daar liggen ook veeeeeeeel carbs. Misschien hebben die nog wat liggen.
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit