Auteur Topic: Antenne Verwisselen  (gelezen 1498 keer)

Offline BadRastaNL

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5
Antenne Verwisselen
« Gepost op: do, 08 mrt 2012, 14:16:08 »
Beste mede-leden,

Ik heb er sinds kort een VW Polo 1.3 GT (86c/Polo 2) bij.
En daarvan is de antenne redelijk krom en dat is geen gezicht als die o zo lange antenne uitgeschoven is. Mijn vraag is eigenlijk hoe haal ik de antenne eraf? Is dat lang linksom eruit draaien of moet ik dat op een andere manier doen?

De antenne zit links (bestuurderskant) op de motorkap bij het raam.

Inmiddels ben ik zover dat ik mn kunstof binnenwand van mn Linker Voorwiel moet loshalen en de (soort van) moer waar de antenne op de motorkap buiten komt.. Dan kan ik de antenne ingeschoven en wel naar beneden begeleiden om vervolgens de Antenne + Antenne staaf waar de antenne kabel aan vastzit uit mijn linker voorwielkas te halen.

Vanaf hier wil ik heel graag weten hoe ik de (uitschuifbare) antenne er het makkelijkst af kan halen.
Om er vervolgens een korte vaste staaf antenne erop te zetten (Autostyling van Halfords + geschikt voor mijn type auto (universeel).

Ik heb inmiddels vernomen dat de uitschuif antenne niet van de vaste staaf met antenne kabel kan.
Ik heb van de Halfords (Carstyling) wel een antenne liggen nog van rond de 8-10 euro. Mijn vraag is nu dus: Hoe kan ik het beste de oude antenne vervangen voor deze kleine antenne? Want mijn huidige antenn is nogal krom en ik vind de antenne nogal vrij lang.

Met vriendelijke groet,
Olaf

Offline keune_

  • Non-Register lid
  • Berichten: 55
  • Geslacht: Man
Re: Antenne Verwisselen
« Reactie #1 Gepost op: do, 08 mrt 2012, 20:11:21 »
als je de moer er van af haalt en de garde-bou ook kun je de hele antenne vervangen, als ik kan zal ik fototjes poste van hoe het moet

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Antenne Verwisselen
« Reactie #2 Gepost op: do, 08 mrt 2012, 21:09:27 »
Antenne's zijn universeel.. dus hoe specifiek jouw antenne eraf moet.. hangt af van het model..

In de meeste gevallen zal je moeten friemelen vanaf de onderkant ( plastic modderkuip uit de wielkast halen ) en zit de snoer aan de antenne in één geheel vast tot aan de radio.
Ik verwacht dat je een moer aan de bovenkant moet lossen om de antenne vervolgens naar beneden te kunnen verwijderen. (Mijn elektrische Hirschmann antenne zit nog met een extra beugel vast, onderin het spatbord, dus dat zou je eventueel ook nog tegen kunnen komen)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline C1Rob

  • L86C-0166
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.117
  • Geslacht: Man
Re: Antenne Verwisselen
« Reactie #3 Gepost op: do, 08 mrt 2012, 22:26:53 »
Moet dit ook nog doen dus als je het doet even fotos maken :P Als het zo'n zwarte elektrische standaard antenne is :P
86 2 GT