Auteur Topic: wegligging  (gelezen 953 keer)

Offline azertion

  • L86C-0236
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 107
  • Geslacht: Man
  • eerste wagen
wegligging
« Gepost op: di, 01 sep 2009, 13:34:24 »
polo coupe '92
hoe kan ik de wegligging verbeteren?
bredere banden van voor?
andere remmen?
vering?
Polo 2f 1.3 aav '94 164k km daily
Polo derby gls 1.1  '77 95k km

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: wegligging
« Reactie #1 Gepost op: di, 01 sep 2009, 14:14:34 »
Ik ben sinds enige tijd overgestapt naar veren en dempers van een polo 2f G40, en dat is al een hele verbetering ten opzichte van de standaard veren en dempers die ik had, dus veren en dempers zouden de eerste dingen zijn waar ik aan denk.

Bredere banden heb ik nog niet, maar ik merk wel dat mijn 145/80 R13 banden niet altijd voldoende grip hebben, dus breder en/of betere banden zullen ook wel helpen, bij bredere banden wordt het sturen dan wel weer zwaarder. Zorg er vooral voor dat je bandenspanning op orde is, dat help een hele boel, ikzelf heb de banden vrij hard opgepompt (boven de aangegeven druk voor een vol beladen auto) aangezien ik dit fijner vind rijden.

Remmen kan je verbeteren door een remkrachtverdeler te gebruiken, inclusief bijbehorende remcilinders achter. Zoals in een polo 2/2f GT 75pk zit. Voorremmen kan je vervangen door geventileerde remschijven, die blijven koelen en hebben dus minder fading bij hard remmen. Dan moet je wel de remklauwen ook vervangen. De polo 2 GT G40 en de polo 2f G40 hebben geventileerde remschijven voor, en een remkrachtverdeler.

Een achteras met stabilisator zal ook enig effect hebben, de polo 2 en 2f GT's 75pk en G40's hebben die.

Dan kan je nog met aftermarket dingen gaan werken, verlagingssets, polyurethaan bussen, verstelbare toplagers enz, enz.

Het belangrijkste is dat wat je op de auto hebt zitten in goede staat is, lekke dempers, versleten bussen, speling op de toplagers en slechte banden(spanning) maken heel veel verschil in wegligging.
Pimp my Polo

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: wegligging
« Reactie #2 Gepost op: di, 01 sep 2009, 16:24:34 »
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit