Auteur Topic: Snel blokje afstel problemen  (gelezen 18722 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #165 Gepost op: vr, 10 jan 2014, 09:43:29 »
*zoemer*
GU zit achter de Polo 2 1.0 : niet lang dus
(maar ook niet kort: genoeg 4-bakjes die korter zijn => denk aan Polo 1)
GK was geleverd met bakcode GX: das een lange (voor een 4-bak althans)

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #166 Gepost op: vr, 10 jan 2014, 09:44:57 »
 :)
'83 GT, das macht spaß!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #167 Gepost op: vr, 10 jan 2014, 19:34:12 »
kijk das mooi om te weten .  -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #168 Gepost op: zo, 12 jan 2014, 12:25:37 »
Zo, het onmogelijke is gister gebeurt. Bij stationair bij het stoplicht is de boel in de soep gedraaid.
Ga straks meteen de kop loshalen, maar heb hier een slecht gevoel bij...
Ik ben bang dat het voorlopig even einde GT is... -boehoe-
'83 GT, das macht spaß!

golfgtigek

  • Gast
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #169 Gepost op: zo, 12 jan 2014, 13:56:01 »
s6 hoop dat het meevalt

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #170 Gepost op: zo, 12 jan 2014, 19:15:59 »
Goed, daar gaan we.
Ik reed weg van huis, en bij het eerste stoplicht bleef kort het gas hangen. Tot ik het een keer dieper in trapte, rn het gerammel begon. Dit bleek achteraf een schroefje te zijn wat dus klemde tussen de vlinderklep, en daarna het blok in gezogen werd.. Schroefje waarmee het luchtfilterhuis aan de carbs zit is los getrild (6 totaal bleek achteraf -gert-), en de kelk in gezogen. Deze is bij stationair draaien het blok in gegaan een heeft op onverklaarbare wijze de klep weten te missen, dus is direct door de opening tussen kop en zuiger gekomen. Hij heeft nog geen 1,5 seconde stationair gedraaid, dus schade is wat mij betreft mee gevallen.
Schroefje moest ik uit de zuiger peuteren, maar kleppen zijn niet krom, en seals zowel klep als kop ongeraakt.
Ik ben van mening dat dit geen gevolgen moet hebben voor het blok, en dat ik donderdag als ik een lang weekend vrij heb de kop en zuiger ga ontdoen van scherpe stukken, en de boel gewoon weer op bouw en start..
Ik zou niet weten wat ik anders moet doen, aangezien de schade sowieso redelijk mee valt, en de kosten voor de nieuwe zuiger en werkzaamheden zo enorm gaan worden dat me dit niet interessant meer is.
Dus mijn idee is de boel weer schoon en netjes opbouwen, van begin af aan overnieuw afstellen, zowel ontsteking als nokkenas, speling etc, en gewoon maar starten, normaal warm rijden, en dan uit proberen. De 9000rpm die ik afgelopen tijd heb gereden zal ik wel op mijn buik kunnen schrijven, maar 6500rpm moet kunnen. De kans is 50/50 dat het goed gaat.
Ben benieuwd wat jullie idee hierbij is!









'83 GT, das macht spaß!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #171 Gepost op: zo, 12 jan 2014, 19:26:23 »
Bijna ongelooflijk als dat plekje op de zuiger de enige getuigenis blijkt te zijn. Je voorgestelde aanpak zou ik ook gokken, is je enige optie, lijkt me?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #172 Gepost op: zo, 12 jan 2014, 19:32:25 »
kop en zuigers lijken aardige beschadigingen te hebben, zie veel plekken. Sowieso kop laten vlakken. Zuiger eigenlijk ook. Jij wilt een stuknel blok, dan gaan dat soort beschadigingen problemen opleveren. Als je er met je nagel achter blijft hangen, is de beschadiging eigelijk te groot.
« Laatst bewerkt op: zo, 12 jan 2014, 19:35:05 door mike.roodvoets »
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #173 Gepost op: zo, 12 jan 2014, 20:07:42 »
Begrijp dat de plekken natuurlijk vlak gemaakt moeten worden, maar er is nergens materiaal weg geslagen, enkel ingedrukt. Kop vlakken heeft geen zin, die is niet krom, alu is zacht genoeg om in te drukken zonder te vervormen.
Ik kan niet ff het onder blok eraf pielen en ff nieuw zuigertje erin ploppen? Kop is helemaal niet zorgwekkend, die heeft geen plekken op bewegende delen..
Ik weet t nog niet, je moet de financiële concequenties ook meerekenen.
Kapot is het toch al, dus waarom niet proberen te fiksen?
Onbalans ben ik niet zo bang voor, er is nogmaals geen materiaal weg..
'83 GT, das macht spaß!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #174 Gepost op: zo, 12 jan 2014, 20:15:37 »
Waarom dan überhaupt een nieuwe zuiger eigenlijk? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

golfgtigek

  • Gast
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #175 Gepost op: zo, 12 jan 2014, 20:19:37 »
s6 hoop dat het heel blijft  ben bang dat het met hogere toeren toch echt meer stuk gaat maar dat is een keuze die je zelf moet maken je hebt al genoeg ellende gehad hopen dat het heel blijft en dat het blijft draaien  -sturen- -sturen-

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #176 Gepost op: zo, 12 jan 2014, 20:25:16 »
Men wil een snel blokje, hierdoor heb je hogere gasdrukken. Alles wordt gemaakt met bepaalde vormen voor een optimale gasstroming in de kamers. Met deze beschadigingen creër je bepaalde hotspots in je verbrandingsruimte. Plekken waar de verbranding anders gaat verlopen. Vaak zijn deze plekken heter. Die voor je klep kan bijvoorbeeld doorbranden richting klep. Maar proberen kan geen kwaad natuurlijk. Maar theoretisch gezien is het niet slim.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #177 Gepost op: zo, 12 jan 2014, 20:35:06 »
Weet je wat het is, stuk is het toch al. Ik ga gewoon rustig proberen. Motorswap en voor onderdelen verkopen kan altijd later nog..
'83 GT, das macht spaß!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #178 Gepost op: zo, 12 jan 2014, 20:39:16 »
beschadigingen afvlakken en scherpekanten weghalen .zuiger kan nog in alle richtingen bewegen in de cylinder ? dit vraag ik om zeker te weten of de zuiger niet dermate vervormd is dat de zuigerveer(compressieveer) vastgeklemd zit .

fabriekstolerantie is 5gram per draaiend onderdeel ,onbalans zou ik me geen zorgen om maken .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #179 Gepost op: zo, 12 jan 2014, 20:40:25 »
Kun je ook gewoon doen. Maar stel je verwachtingen wel bij, dit gaat nooit meer perfect lopen waarschijnlijk. Je moet alleen oppassen.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !