Auteur Topic: Snel blokje afstel problemen  (gelezen 18740 keer)

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #195 Gepost op: ma, 13 jan 2014, 15:47:06 »
Wow dat is nog eens geluk hebben.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #196 Gepost op: ma, 13 jan 2014, 16:13:59 »
Och dat is net zo goed! Vlak is vlak. Klepseals ed gecontroleerd?

Klepseals kom je niet bij in de buurt. Je bedoelt de klepgeleiders?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #197 Gepost op: ma, 13 jan 2014, 16:15:43 »
Misschien verstandig om ook naar de lagerschalen van de betreffende drijfstang te kijken, zeker als de delen van de schroef geplet zijn tussen zuiger en cilinderkop.

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #198 Gepost op: ma, 13 jan 2014, 16:27:40 »
Klepseals kom je niet bij in de buurt. Je bedoelt de klepgeleiders?

Ja foutje
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #199 Gepost op: vr, 17 jan 2014, 17:56:34 »
Goed nieuws, vooralsnog.
Kop nagemeten, zuiger en kop ontdaan van alle scherpe randjes, alles wat ik kon meten nagemeten..
Boeltje weer opgebouwd, en blokje gestart.
Wilde eigenlijk meteen lopen, en deed niets moeilijk..
Langzaamaan een beetje uit gaan proberen, omdat ik toch echt wel wat zeker wil zijn voordat ik volgend weekend naar Tovami scheur. Dus paar keer over de 7000rpm getrokken, en dit alles gaat moeiteloos.
Dus ik denk dat ik een heel dozijn engeltjes op mijn dashboard heb gehad, en dit alles met een sisser afloopt.
Enige waar ik nog even een vraag over heb, en wat ik niet echt kan plaatsen is;
Als de motor op temperatuur is, en dan enkel bij stationair en minimale belasting in lage toeren lijkt ie op 3 poten te lopen. Bij alle cilinders is het zo dat als ik de bougiekabel eraf trek de motor meteen stil valt, dus lopen doen ze allemaal. Enkel wanneer ik heel laag in de toeren weg rij klinkt ie als een brommobiel. Trap ik het gas dan wat meer in is dat meteen over. Ik heb voor het starten de 160 sproeiers waar ie tot nu toe op reed verwisseld voor de 150ers van het begin. Zou het hier wat mee te maken kunnen hebben?
Uitlaatdampen verdwijnen na een kwartier warmworden, en niets zoetig ofzo dus koelvloeistof zal er niet bij zitten. Ook geen rook ofzo, dus olie blijft vooralsnog ook waar het moet blijven..
*was ik ff bang dat ik alles af kon schrijven!!*
'83 GT, das macht spaß!

golfgtigek

  • Gast
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #200 Gepost op: vr, 17 jan 2014, 19:08:08 »
 -thumbsup- -thumbsup-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #201 Gepost op: vr, 17 jan 2014, 19:12:07 »
Misschien gekke vraag: maar hoe is de status van je electrische systeem? Accu/dynamo? Bobine? Hoe is je verderkap en rotor?
Zou denken aan een wat zwakkere vonk bij lage toeren/belasting?

Heb je compressie gemeten nadat je opnieuw hebt opgebouwd?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #202 Gepost op: vr, 17 jan 2014, 19:58:41 »
Nee, nog niet aan toe gekomen..
Maar leek me niet relevant, aangezien hij haast sneller lijkt dan eerst..

En aangezien hij bij het lostrekken van elke bougiekabel uitvalt, lijkt het me daar niet in te zittene..
'83 GT, das macht spaß!

Offline anton 72

  • L86C-0191
  • Non-Register lid
  • Berichten: 988
  • Geslacht: Man
  • Anton Woudenberg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #203 Gepost op: vr, 17 jan 2014, 20:03:51 »
Het kan  zijn dat een bougie onderdruk niet vonkt.
heb onlangs zelf gehad, los werkte alles goed,
zodra ik ze in de kop zette liep het kut 4 nieuwe erin het liep weer goed.
dat zij de koste niet.
rijdend;sedan '89
"        "steilheck '87
Project steilheck'87

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #204 Gepost op: vr, 17 jan 2014, 20:06:08 »
Compressie van 1 cilinder zou minder kunnen zijn, toch? Maar ik gok op zwakke vonk...

Doosje vonkversterkers halen bij de Brezan? -dunno- :D

Andere gedachte: Waar rijd je op? Wellicht een hoger octaangehalte nodig? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #205 Gepost op: vr, 17 jan 2014, 20:07:27 »
Hmm, ik heb platina bougies van 13 euro p/s..
Maar als t moet..

Rij op ron100 (Gulf Challenger) -thumbsup-
'83 GT, das macht spaß!

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #206 Gepost op: vr, 17 jan 2014, 21:02:12 »
Er schiet me ineens iets te binnen. Je hebt een scherpe nokkenas, bewerkte kop en motorfietscarbs. Hierdoor zal ie stationair en bij lage toeren altijd slecht(er) blijven lopen. Je bouwt iets voor hoog toerig gebruik, dan kan je niet verwachten dat dit goed loopt onder de x aantal toeren. Om verschillende redenen:

- Je ideale mengverhouding haal je op hoge toeren, lage toeren te arm/rijk.
- Hoge toeren pas optimale flow door kop en carbs (hierdoor komt drukpuls nog binnen tijdens openstaan klep wat zorgt voor meer lucht in cilinder)
- Door scherpe nokkenas heb je op lage toerentallen teveel lift Hierdoor komt de lucht niet goed in cilinder dus geen optimale vullingsgraad (heeft met stromingsleer te maken kan de theorie wel voor je opzoeken)

« Laatst bewerkt op: vr, 17 jan 2014, 21:10:53 door mike.roodvoets »
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #207 Gepost op: vr, 17 jan 2014, 21:08:39 »
Jazeker, BP7EVX, zijn dezelfde als welke in de g40 zouden moeten..
'83 GT, das macht spaß!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #208 Gepost op: vr, 17 jan 2014, 21:10:24 »
G40 zijn toch anders als van een "normale" 1.3
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #209 Gepost op: vr, 17 jan 2014, 21:19:24 »
Door scherpe nokkenas heb je op lage toerentallen teveel lift Hierdoor komt de lucht niet goed in cilinder dus geen optimale vullingsgraad (heeft met stromingsleer te maken kan de theorie wel voor je opzoeken)

Voor de rest zie aangepaste bericht, maar hierbij de theorie:



Om een lang verhaal kort te maken, of je rijdt met dit blok op hoge toeren en accepteert het slechter lopen in lagere belastings situaties en bij stationair of je veranderd je set-up voor een ander toeren gebied. Alles in jou set-up is voor een hoog toerig blok.

Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !