Auteur Topic: Snel blokje afstel problemen  (gelezen 18739 keer)

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #210 Gepost op: vr, 17 jan 2014, 21:26:39 »
G40 zijn toch anders als van een "normale" 1.3

Absoluut, maar ik rij ook niet echt een "normale" 1.3...
Zijn bestand tegen de hogere temperaturen.
Is op aanraden van meerdere bekwame polo kenners...
'83 GT, das macht spaß!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #211 Gepost op: vr, 17 jan 2014, 22:16:30 »
Zelf merk ik hier niet veel van. Stationair draaien is nooit geen pretje maar optrekken gaat prima. Vliegende start in 2de gang :)

gewoon afstellen....

wat gaan ze allemaal afstellen...alles of alleen carbs.
Hoe precies staat je as?

Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #212 Gepost op: vr, 17 jan 2014, 22:44:34 »
Ruud pakt alles beet behalve je leuning .Komt goed .

En Robert als ik jouw was zou ik een bos bloemen kopen ,je vriendin een cadeau uit eigen zak geven en een staatslot halen ,zoveel geluk krijg je nooit meer . :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #213 Gepost op: vr, 17 jan 2014, 23:00:17 »
Serge.... -gert-

Maar je hebt wel gelijk!
'83 GT, das macht spaß!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #214 Gepost op: za, 18 jan 2014, 09:06:59 »
Even terug: wat Mike zegt, zit wel wat in he: met 300+ graden nokstok
kun je natuurlijk niet verwachten dat ie keurig netjes 900 toeren stationair draait...

BP7EVX zegt mij niks trouwens: in een 8v doe ik altijd BUR6ET.

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #215 Gepost op: za, 18 jan 2014, 09:09:12 »
BP7ECVX is platina bougie, met zo'n heel klein puntje..

Ga straks de 160 sproeiers terug zetten.. Probleem was er voorheen niet.
En ja, hij liep puntgaaf 900rpm stationair -naughty-
'83 GT, das macht spaß!

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #216 Gepost op: za, 18 jan 2014, 11:54:06 »
Klopt maar toen hield ie bovenin in zei je. Hoe stom het ook klinkt, met jou set-up moet ie juist 'slecht' lopen onderin. Dit om bovenin de juiste mengverhouding te krijgen. Misschien dat je iets kan doen met de sproeiers voor stationair (voor zover ie er zijn). Dit komt puur door de manier waarop de carbs werken. Je hebt een min of meer 'vaste' inspuiting. Je schuiven met gasnaald (kom niet op de naam) regelen deels de hoeveelheid brandstof, maar binnen het limiet van de sproeiers. Jij hebt een 300+ graden nokkenas. Daarmee leg je vast dat je motor optimaal werkt in de hoge toeren. Als je je afvraagd waarom ik dit weet, ik ben 3de jaars van de automotive engineering opleiding in Arnhem. Daar al meerdere mms systemen ingeprogrameert.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #217 Gepost op: za, 18 jan 2014, 11:56:58 »
Nokkenas is 296/296, maar dat veranderd het feit niet dat je gelijk hebt..
We gaan het zaterdag merken.. Ik heb de 160 sproeiers erin gedraaid, en spulletje loopt weer top stationair, enkel iets haperen rond 6500, zoals voor de probleempjes.. Ik laat Ruud het verder doen..
'83 GT, das macht spaß!

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #218 Gepost op: za, 18 jan 2014, 12:00:33 »
Ik geloof oprecht dat hij het wat stabieler krijgt.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #219 Gepost op: za, 18 jan 2014, 12:19:00 »
Had je nu ook nog gekeken naar je drijfstangen en lagers dan? Die klap van iets hards er tussen heeft die drijfstang en het lager ook wel gevoeld, en zou wat lullig zijn dat daardoor straks je drijfstang besluit eens een kijkje buiten je blok te nemen.

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #220 Gepost op: za, 18 jan 2014, 12:25:51 »
Nee, is geen klap geweest.. En is allemaal nagemeten..
Boeltje is weer goed opgebouwd, en loopt gewoon weer naar behoren -thumbsup-
'83 GT, das macht spaß!

Offline Paul/11-TGN-1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 229
  • Geslacht: Man
  • Paul van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #221 Gepost op: za, 18 jan 2014, 14:37:03 »
vind het kunstig dat je een 292 nok puntgaaf wil laten lopen stationair, k heb een golf met 272 nok met de standaard injectie der op.
Deze loopt met de juiste afstelling en de juiste chip heel onregelmatig stationair. ga je de toeren pakken dan word hij zoals hun ook zeggen bovenin een heel stuk beter.
zoals ik dit lees heb je bovenin te kort brandstof, dan word het spulletje ook warmer he, zowizo natuurlijk. maar brandstof koelt ook. ik zou em lekker onregelmatig laten lopen.
je geeft hem te kort brandstof als hij stationair ''normaal'' loopt. dan kan je netzogoed je andere terug zetten je geeft hem nu net zoveel brandstof als met de normale nok dus.
anders gaat hij op zeker onregelmatig lopen. dat hoort zo, laat hem anders 1100 toeren stationair draaien dat hij niet zo onregelmatig loopt.(ik vind et wel mooi klinken).
ik zeg onregelmatig hoort bij een scherpere nok. en een 292 is vrij vors voor een normaal stationair toerental.
en het inhouden bij de 6500 toeren is niet goed zou het nie te vaak doen. toch een teken van een tekort denk ik zo.

ben geen monteur niet voor auto's iig, maar k heb me goed laten informeren bij bolku en bij garage de ringsleutel in hoogkarspel.

ik zou zelf bolku even een mailtje sturen doen dan wel veel golfjes maar de afstellings manier zal weinig verschillen
« Laatst bewerkt op: za, 18 jan 2014, 14:43:12 door 11tgn1 »
Volvo 850 2,3 t-5 R 280pk
Polo Coupe '84 1.4 16v AFH 38mm Keihin (project)

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #222 Gepost op: za, 18 jan 2014, 20:30:28 »
Ik maak m ook niet gek, ik ga lekker volgende week afwachten!!!
'83 GT, das macht spaß!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #223 Gepost op: za, 18 jan 2014, 21:28:25 »
Juustum ,laat Ruud maar freubelen . zelf niks meer doen . Komt echt wel goed . Ruud ziet aan de rollen uitdraai en 4gasmeting wat hij moet doen .Zijn hoofd werkt beter dan een computer .Heb zelf met deze man staan bomen over kopbewerking en onze theorien uitgewisseld ,was zeer leerzaam . deze ervaringen zitten nu ook in jouw kop .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Paul/11-TGN-1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 229
  • Geslacht: Man
  • Paul van den Berg
Re: Snel blokje afstel problemen
« Reactie #224 Gepost op: za, 18 jan 2014, 21:51:12 »
Hoor graag wat der uit komt -thumbsup-
Volvo 850 2,3 t-5 R 280pk
Polo Coupe '84 1.4 16v AFH 38mm Keihin (project)