Wegens het slechte weer voelde ik d'r niet zoveel voor om buiten met de hogedrukspuit verder te gaan met de Polo 1. ( Én Marcel stond het niet toe wegens het feit dat daarbij de roldeur open moet staan: dan stribbel je niet tegen
)
Dus, na wat ander prutswerk aan de 1 (accu goed vast gezet, olie peilen), eens in de hoek kijken wat daar nog meer voor leuks staat.. Na een halfuurtje graven kwam ie te voorschijn: de D40. Via Ebucht onlangs een verwarmingselementje gewonnen, voor in 't blok. Volgens de handleiding moest ie in vriesplug 4 vanaf de distributiezijde. Maar de 'G40' was ten tijde van het schrijven van de handleiding nog niet uitgevonden:
G-lader d'r af, uitlaatspruitstuk d'r op: Hey, in vriesplug 4 gaat 't niet passen: uitlaat in de weg.
Vriesplug 3? Zelfde verhaal
Vriesplug 1? Achter de motorsteun
Vriesplug 2, vlak boven het oliefilter dan maar? Harstikke mooi toch? Past alleen 't dikkere oliefilter niet meer (diesel heeft een extra groot oliefilter: grotere capaciteit = lagere vervangingsinterval) maar dat boeit niet zo: zal 't filter toch wel wat vaker wisselen ivm de G-lader in de oliekringloop..