Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 209615 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #765 Gepost op: vr, 21 mrt 2008, 16:15:12 »
Is dat ding specifiek VW, of redelijk universeel maar door VW geleverd/toegepast?
Mag ik vragen hoe je er aan komt en wat je ervoor betaald hebt?

En heb je verder nog aanpassingen gedaan? Andere verstuivers? Of laten reviseren en druk laten verhogen (wat je ook nog wel eens hoort)?
« Laatst bewerkt op: vr, 21 mrt 2008, 16:29:11 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #766 Gepost op: vr, 21 mrt 2008, 17:38:01 »
Is dat ding specifiek VW, of redelijk universeel maar door VW geleverd/toegepast?
Mag ik vragen hoe je er aan komt en wat je ervoor betaald hebt?

En heb je verder nog aanpassingen gedaan? Andere verstuivers? Of laten reviseren en druk laten verhogen (wat je ook nog wel eens hoort)?

Ehmz, "The works"

- brandstofaanvoerleiding door de auto ipv onder. (ietsiepietsie minder snel koud, en vooral: uit de rijwind)
- Interne diameter van die aanvoerleiding op 10 mm ( ja, dat is formaatje tuinslang)
- grof zeefje in de tank voorzien van een paar 'grotere gaten'
- brandstofvoorverwarming elektisch gecombineerd met koelwater
- brandstofleiding tot aan de pomp ook 10 mm en voorzien van isolatiemateriaal (type 'verwarmingspijp isolatie)
- onderdrukmetertje in dashboard om onderdruk aan de pomp te meten ( te veel onderdruk = brandstoffilter verstopt of brandstof te stroperig)

in 't nieuwe blokje:
- hagel nieuwe vor-strahl verstuivers: deze spuiten 'in 2 trappen' in: eerst een klein beetje, voor de 'zondvloed' om zo voor een beter verbrandingsstart te zorgen
- verstuivers op 245 (!) bar in laten stellen (ruim 100 bar meer dan standaard)
- extra lange gloeibougies 'Bosch Duratherm Chromium' geschikt voor nagloeien (dus laten doorgloeien al loopt de motor al, welke (door de extra lengte) nog iets dichter tegen de inspuitstraal hangen

- De pomp stel ik, (van wege de verhoogde openingsdruk, en dus verlating van het inspuittijdstip) relatief vroeg in, en gaat in opbrengst omhoog (om extra luchtoevoor door de G-lader te compenseren
- Motor voorverwarming (230v) om ook in de winter te kunnen starten op 100% ppo.

Wat wil je nog meer?

-
-
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #767 Gepost op: za, 22 mrt 2008, 20:22:48 »
Dat gaat mij allemaal wat te ver, maar da's waarschijnlijk ook vanwege de G-lader?

Vandaag in ieder geval dit ding 'gewonnen'! Ga ik maar eens inbouwen, en dan bij evt problemen verstuivers laten reinigen en druk opvoeren.
Ga overigens niet volle PPO, maar 90/10, denk ik.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #768 Gepost op: za, 22 mrt 2008, 21:22:46 »
Merkwaardig apparaat die blokheater, 'bouw' ze wel 's in bij nieuwe skidsteers ( schrankladers of bobcats zo u wilt ).
Die hebben een blok haast nog kleiner dan een polo motor. Daar die zijn bijna vlak met het blok.

Als je echt fatsoenlijk je blok wilt opwarmen zonder een Eberspächer te kopen kan ik je dit aanraden. (Prijsindicatie)
FF op ebay in de gaten houden  -ja-


edit: dat zeg ik.. ( 240V zal ie misschien niet lusten... )
« Laatst bewerkt op: za, 22 mrt 2008, 21:37:03 door Mark »

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #769 Gepost op: za, 22 mrt 2008, 21:47:27 »
He Trees de Canadees : stuur eens een www.bullerjan.com naar het oude beloofde land ;)
Genoeg om voor- en hoofd te verwarmen  -klappen-

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #770 Gepost op: za, 22 mrt 2008, 23:59:01 »
Is hier vast niet te koop.... bij gebrek aan brandhout.
Prairies staan niet bepaald te boek als bosrijk, zeg maar  :)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #771 Gepost op: do, 17 apr 2008, 10:24:18 »

Hmm,. Dan toch eindelijk de geest gegeven: 1,5 liter olie in ehmz, een kilometer of 15 tot 20 misschien..

Dinsdagavond ging bij een hobbeltje het oliedrukcontrole lampje branden (en ik heb alleen een lage druk sensor!).. direct gestopt en gepeilt: Droog. Higher-mileage 20W60 d'r in (litertje of 2), en gisteren nog op en neer naar wageningen geweest.. Startte wel wat lastig, maar  zo rond 't vriespunt heeft ie daar wel vaker last van. 
Vandaag (vanochtend) wilde de boel helemaal niet aanslaan, maar na 5 minuten (gloeien, starten, gloeien, starten), dan toch eindelijk leven in de brouwerij. Trok wel de straat vol met rook.. wat bij naderinzien blauwe rook moet zijn geweest.  Ik vond 't al een beetje VEEL, maar dacht: onverbrande diesel/ppo door 't lange doorstarten misschien.

Na een minuutje of 5 nog even aan de kant gezet en gechecked wat ie deed bij gasgeven (rijdend zie je d'r zelf niet zoveel van).. Mwaoh: werd al minder dacht ik..


Tot ie dus op een 4 baans stukje provinciaal begint in te houden.. naast een vrachtwagen: hey: hij gaat harder! (de vrachtwagen die bij 't stoplicht wegtrekt)..

Koppeling in: Motor dood. Alarm-pinkertjes uit, en uitrollen tot een parkeerhaventje.. Peilstok? Droog!

Na een minuut of wat nog eens een paar startpogingen ondernomen, en wonder boven wonder slaat ie nog aan ook..  De rook op 't filmpje lijkt wit, maar is blauw.

Uitlaatpoort 2 lekt ook behoorlijk olie: strange?

Vanavond op sleep.. en ehmz.. blokje maar slopen dan :)

http://nl.youtube.com/watch?v=6fyfBbjvWq0


Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #772 Gepost op: do, 17 apr 2008, 12:20:41 »
Dit zat er aan te komen natuurlijk.. Maar ja, blijft balen  :(
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #773 Gepost op: do, 17 apr 2008, 14:28:31 »
Mwaoh: ja, balen, maar goed; Zet wel zoden aan de dijk.

Ook wel interessant om te zien wat er nou uiteindelijk mis is gegaan..  (kopje d'r af, blokje uit elkaar trekken).

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #774 Gepost op: do, 17 apr 2008, 15:07:14 »
Kun je mooi die geladen oliestoker erin hangen  :)

Olie bij uitlaatkanaal:
- koppakking?
- uitlaatklep?
- kop gescheurd?
- zuiger kaduuk?


Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #775 Gepost op: do, 17 apr 2008, 19:37:28 »
Kun je mooi die geladen oliestoker erin hangen  :)

Olie bij uitlaatkanaal:
[X] koppakking
[X] uitlaatklep
[X] kop gescheurd
[X] zuiger kaduuk


Behoort allemaal tot de mogelijkheden! :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #776 Gepost op: vr, 18 apr 2008, 02:09:21 »
Heeft het nog lang uitgehouden  -ja-


Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #777 Gepost op: vr, 18 apr 2008, 07:50:36 »
Joh.. beaten to death..

Gisteravond de plo opgesleept naar z'n tijdelijke rustplaats. Direct de nodige onderdelen van het blok geplukt; termostaathuisje met onderdrukpomp en inlaatspruitstukflensdinges (ja, ik reed al een tijdje met een compleet lade-luft-systeem-ohne-g-lader-rond) en ehmz,. dat was 't wel.

Zie hier vervolgens het directe resultaat!

In de (nieuwe) riemen-kap een gat gemaakt voor de onderdrukslang van de rembekrachtiger: normaal gaat 't slangetje óver de kap heen, maar daar stoeit ie tegenwoordig met de ladeluft pijp. Nu steekt is door de distributie, onderlangs.

Tevens een aansluiting gemaakt voor de carterontluchtings/retourslang: Naja: Dat heeft Marcel gemaakt natuurlijk. Voordeel: niet snijden in originele slangen, Voordeel: mogelijkheid tot maken van vlinderklep, drukklep of retourklep in ladeluft-systeem, Voordeel: Men snapt d'r niets van, nadeel: geen?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #778 Gepost op: vr, 18 apr 2008, 07:52:13 »
Ochja :(

Marcel mompelde gisteravond wel zoiets van 'hmmf,. kgloof dakdiemaarweerschors'
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #779 Gepost op: zo, 20 apr 2008, 14:42:56 »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken