Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 209581 keer)

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #780 Gepost op: zo, 20 apr 2008, 16:17:50 »
Owjee Jaap gaat achterwielaandrijving bouwen :D  -klus- -prut-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #781 Gepost op: di, 22 apr 2008, 18:55:58 »
parts-mania
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #782 Gepost op: di, 22 apr 2008, 18:56:59 »
N- parts mania
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #783 Gepost op: di, 22 apr 2008, 19:44:47 »
whats in them bags dude? ?? bij de weg, is die spanningsregelaar een ruildeel?! scheelt dat genoeg met een hella/bosch elders?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #784 Gepost op: di, 22 apr 2008, 22:29:10 »
Geen idee: rekening nog niet gezien. Kwam vooral omdat elders niet opweg naar /van m'n werk lag.
Bags: ringetjes, slangklemmen, etc etc..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #785 Gepost op: di, 22 apr 2008, 23:23:06 »
Toch al gauw weer 100 euro ben ik bang  -wanker-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #786 Gepost op: wo, 23 apr 2008, 07:32:34 »
Jups :(

Edit: 132 uitje 65.
Incluus 3 uitlaatklemmen en een nieuwe spruitstuk-downpipe pakking (G40).

Daarnaast een nieuw stukkie flexibele pijp gehaald bij de Brezan a 41,65 uien: Nieuwe tussendemper was mij toch iets te gortig: 180 eu van de Bosal..
« Laatst bewerkt op: wo, 23 apr 2008, 11:07:28 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #787 Gepost op: do, 24 apr 2008, 10:03:40 »
Waar zit de massa aansluiting eigenlijk bij een G40?  -dunno-

Op de motorsteun kan ik niets vinden wat ook maar lijkt op een massapunt: Komt die draad dan uiteindelijk gewoon onder de middelste bout van de motorsteun? Lijkt mij niet toch? én ik ben aan het fiedelen geweest met de olieaanvoerleiding; op welke oliedruksensor-opening zit deze? Die het dichst bij de distributiezijde, of de 2e (bij 'bougie' nummer 2  :D )? Loopt t leidingkje dan tussen distributiekap en klepdeksel door naar voren, en over de g-lader richting aansluiting, of juist onderlangs? Bovenlangs, komt ie dan in de knoop met de lucht-slangen/uitlaat?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #788 Gepost op: do, 24 apr 2008, 10:11:50 »
Dat klipje, hier links aan de motorsteun: gaat daar de retour of de aanvoer doorheen?

(Retour is bij mij enigzins anders, dus dat wordt m niet, maar als 't de aanvoer is, verklaard dat wel een hoop :) )

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #789 Gepost op: do, 24 apr 2008, 12:33:02 »
Waar zit de massa aansluiting eigenlijk bij een G40?  -dunno-

Op de motorsteun kan ik niets vinden wat ook maar lijkt op een massapunt: Komt die draad dan uiteindelijk gewoon onder de middelste bout van de motorsteun? Lijkt mij niet toch?

Massa-aansluiting zit op de G-lader-steun, zit M6-draad daarvoor in de steun.

Citaat
én ik ben aan het fiedelen geweest met de olieaanvoerleiding; op welke oliedruksensor-opening zit deze? Die het dichst bij de distributiezijde, of de 2e (bij 'bougie' nummer 2  :D )?

Komt op de aansluiting het dichtst bij de distributiekant.

Citaat
Loopt t leidingkje dan tussen distributiekap en klepdeksel door naar voren, en over de g-lader richting aansluiting, of juist onderlangs? Bovenlangs, komt ie dan in de knoop met de lucht-slangen/uitlaat?

Eh... ik schiet wel even wat foto's, zegt meer dan veel woorden :)

Edit:
« Laatst bewerkt op: do, 24 apr 2008, 13:11:25 door Dennis »

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #790 Gepost op: do, 24 apr 2008, 13:10:46 »
En verder:

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #791 Gepost op: do, 24 apr 2008, 13:11:58 »
En de retour, met clipje aan de motorsteun dus:

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #792 Gepost op: do, 24 apr 2008, 14:08:58 »
TOP!

Alleen past mijn VDO drukopnemer niet op dezelfde manier als bij jou; mijn opnemertje is wat forser lijkt het, met schroef aansluitingkjes. En ook niet op de 2e: inspuitleidingen zitten daar in de weg..

Nu voor 'nood' (of definitief als 't past en niet blijkt te lekken) de oliedruksensor op de 1e aansluiting, zonder aftakking voor de G-lader, en op de 2e positie de standaard druksensor + aftakking G-lader.

Even zien hoe/of 't leidinkje zo voor de G-lader langs kan, of toch  (lelijk) onder de aanzuigslangen door bovenlangs.

Foto's zijn erg duidelijk: muchos gracias!  Loopt de olieretour bij een originele G40 nou naar de achterkant van 't blok? (bij mij gaat ie tussen dynamo door naar beneden; druk aldaar: oliefilter, voorverwarming, dynamo.. pfff als dat maar goed komt
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #793 Gepost op: do, 24 apr 2008, 15:04:50 »
Voorkant, retour gaat ergens vlak achter de dynamo het blok weer in.

Oliedruksensor past bij mij ook maar nét, wil het eigenlijk anders hebben.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #794 Gepost op: do, 24 apr 2008, 16:31:35 »
Tip: draai m niet direct in de kop: Aan de schroefdraad zijde zit een klein stukkie zeskant, waar je met een sleutel bij zou kunnen indien je een rechthoekig motorblok hebt zonder hinderlijke randen of uitstekende zaken zoals hijsogen ofzo. (Ja, het hijsoog is nu voor de 2e keer gemodificeerd: eerst voor de G-lader retourslang, nu voor de oliedrukopnemer: hij wordt wel steeds lichter zo: meer lucht zegt Marcel dan :) )

PS: slangklemmen van de dealer zuigen: voorheen waren er 2 verschilende lengtes (klein voor 'retour' en 'groot' voor 'vanaf lader/intercooler slangen', maar nu is in iedergeval de 'groot' vervangen voor toepassingen 'non-satisfactory': Gewoon letterlijk te klein voor de grote slangen :(

Maar goed: slangen lekdicht aansluiten heeft niet de prioriteit op dit moment geloof ik...
Mijn wagenpark Fix what ain't broken