Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 209494 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #795 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 10:03:24 »
Foto's uitgedraait, en gelijk aan de slag:

Foto 1:
Aansluiting op 2e plek vanaf distributie gedraait om het te kort aan lengte ietsje te rekken: Zat zo strak (over de G-lader) dat 't 'voorlangs' niet wilde passen.

Foto 2:
Zoiets: Incluus aanzuigslangen gemonteerd, voor de G-lader langs..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #796 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 10:06:47 »
Nu hier nog een oplossing voor verzinnen:

Diesel plaatje is net ietsje breder, dus links of rechts of centreren?

Ik zelf denk: links op de grill, met links uitlijnen, óf rechts op de grill en rechts uitlijnen..

Links G40 en rechts Diesel trekt in iedergeval op niets..

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #797 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 10:07:16 »
Nog een leuk raadseltje: WYSIWYG:

« Laatst bewerkt op: vr, 25 apr 2008, 10:08:52 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #798 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 10:33:49 »
Ik zeg: zelf een (rood) plaatje laten maken met "D 40"  -ja-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #799 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 11:02:18 »
Ik zeg: zelf een (rood) plaatje laten maken met "D 40"  -ja-

Als dat de oplossing moet zijn van het raadseltje: Mis.
Qua plaatje denk ik aan een groen ipv rood plaatje.. of 't diesel plaatje d'r gewoon onder. Klaar.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #800 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 11:05:59 »
GD40?  -nana-

*edit*
Photo-shop edit  @Jaap
« Laatst bewerkt op: vr, 25 apr 2008, 11:29:33 door Jaap »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #801 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 12:01:23 »
Als dat de oplossing moet zijn van het raadseltje: Mis.

Wat bedoel je met raadseltje? What You See Is What You Get? -dunno- -gert-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #802 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 12:04:43 »
Of helemaal geen G40 in de grille, laat ze maar G-issen...

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #803 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 12:10:17 »
Wat bedoel je met raadseltje? What You See Is What You Get? -dunno- -gert-

Ja , wacht.. nog een paar kleine hints dan..
1) neem de ingredienten van de vorige 2 pagina's,..
2) zoek de verschillen tussen de plaatjes..



« Laatst bewerkt op: vr, 25 apr 2008, 12:13:02 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #804 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 12:29:04 »
Nu hier nog een oplossing voor verzinnen:

Diesel plaatje is net ietsje breder, dus links of rechts of centreren?

Ik zelf denk: links op de grill, met links uitlijnen, óf rechts op de grill en rechts uitlijnen..

Links G40 en rechts Diesel trekt in iedergeval op niets..



Ik zeg centreren, diesel op originele positie en G40 erboven.
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #805 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 14:59:37 »
Ben ik te cryptisch?

Welke van de 2 is nep?

vs

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #806 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 15:03:03 »
Zei je iets, Jaap?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #807 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 15:31:11 »
Ik was zelf ook even afgeleid :)

Weet je wat: De oplossing?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #808 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 15:51:15 »
Pamela is puur natuur, zo heeft God het bedoeld. -uitlachen-

Maareh;

De gayveertig zit in je polo begrijp ik?

Laat eens een filmpje zien van een burnout, anders geloof ik het niet :P
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #809 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 16:38:43 »
Yeaaaah!

Martijn gaat door voor de koelkast. Na 2 avondjes flink doorhalen (incl Sjon shot :) ) hing de G-D-i-40 Diesel-Power-Boat-energiecentral én loopt de boel.

Was nog even zoeken waarom ie niet aansloeg woensdagavond, maar met een helderder hoofd dan 's nachts om half 2, zagen we op donderdag vrij snel dat de injectorleidingen lekten. Ontluchten, uitlaat compleet gemaakt (flexibelstuk was kapot), rembekrachtig gemaakt, olieretour verlegt, opbrengst omhoog, pomp 'van tijd gedraait', draaien en rijden..

De grijns liep direct bij de eerste rit van oor tot oor: Zonder enige juiste afstelling kreeg ik, met slechts 't pedaal op half-open een behoorlijk duw in de rug: Niets, maar dan ook NIETS vergeleken met de standaard 1.3 diesel.  Reageert als een gebeten hond op 't gas! Aan het einde van de straat omgedraait, en ehmz, ik kon m'n eigen roetspoor volgen: een dikke zwarte streep op 't asfalt: Woepsie: beetje enorm rijk.  Marcel even bij in laten stappen, en hij kwam tot de iets 'drogere' conclusie:  Hmmm, die 8P bak is misschien een beetje kort; zoeken naar een G40 bak?

Maar goed: pomp stond VEEEEELSTE rijk, en de verse G-lader moet ook nog rustig worden ingereden: geen excessen dus!  motor draait alleen veelste hoog stationair (ook zonder aangesloten drukslangen), en de timing, stationair regeling en opbrengst instellingen zijn vakkundig omzeep geholpen. Uitlaat rammelt ook nog eens keihard tegen de bodem :(   Daarom de pomp naar 'arm' gezet, proefritje gemaakt: ja, doet 't nog 'redelijk' en naar huis gereden. Vermogen zit nu gewoon op 'standaard 1.4 diesel - with a twist' en rookte volgens Marcel (reed achter mij aan) 0,noppes.

Dus, resumerend aan dat ene kleine ritje de straat op en neer: Als ie goed af gesteld is, ben ik ongetwijfeld heel HEEL erg tevreden..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken