Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 209537 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #810 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 16:47:04 »
erg mooi!!! nu nog even finetunen voordat de boel kapot loopt en dan heb je een heerlijk dieseltje..

[die van mij is binnenkort ook belastingvrij; ook maar op zoek naar een diesel? :):) )
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #811 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 16:54:16 »
die van mij is binnenkort ook belastingvrij; ook maar op zoek naar een diesel?

Mwaoh, van de kosten die ik gemaakt heb 't afgelopen jaar ehmz,. wacht: 2,5 jaar... kan je heel wat jaartjes houderschapsbelasting betalen..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #812 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 16:58:58 »
Goe bezig  -thumbsup-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #813 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 17:13:14 »
 -prut- Goed werk, Jaap!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #814 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 17:33:14 »
Mooi werk Jaap (en Marcel  :D-thumbsup-

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #815 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 17:39:04 »
Klasse! -klappen- Echt super dat het jullie gelukt is. -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup-

Ben erg benieuwd hoeveel vermogenswinst je nu uiteindelijk behaald hebt, ik neem aan dat hij na het inrijden een keer de bank opgaat?
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #816 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 18:41:03 »
vettig! filmpje!! :D
Echt mooi dat het nu al goed loopt, EGT meter al gescoord? -naughty-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #817 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 19:31:21 »
EGT meter al gescoord? -naughty-

SLIK: Anlage zur Überprüfung
der Abgastemperatur incl.
Geber.

Ø 52 mm
12 V, Meßbereich
100°C-900°C,
Best.-Nr. 397 015 003 C
€ 288,-

Hoeveel?

(staat wel hoog op de verlanglijst zo'n ding, maar ik laat schoonpapa eerst eens kijken. Goed lopen is een groot woord: zo 'bagger' als ie nu staat afgesteld komt ie net aan de 50 pk denk ik.. maar goed: afstellen, inrijden, rollenbank?   (en tijdens dat alles vooral: HEEL HOUDEN!)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #818 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 19:40:30 »
 -thumbsup-

Zeer benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden...

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #819 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 19:45:46 »
Dito,. Op de terugreis gisteren erg genoten van 't geluid van de lader. Uitlaat klinkt nu ineens te krap bemeten, en maakt bovendien te veel herrie naar m'n mening: hoor je de lader niet meer zo goed zoemen :)

Nog geen 30 kilometer gereden.. heul rustig.. hoeveel kilometer inrijden zei Arno ook al weer?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #820 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 20:06:51 »
En op PPO of toch maar op diesel?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #821 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 20:19:51 »
En op PPO of toch maar op diesel?

Omwille van het starten, het niet zeker weten of de verstuivers op 245 bar ipv 130 nog wel goed werkten, de toerentalschommelingen versus G-lader heb ik de tank vol gekiept met diesel; iets van 15% PPO rest nog in de tank?

Maar goed: moet 100% PPO worden he?!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline djpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
  • Polo van Ooij
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #822 Gepost op: vr, 25 apr 2008, 21:34:03 »
Maar goed: moet 100% PPO worden he?!

Waarom geen 2 tank systeem?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #823 Gepost op: za, 26 apr 2008, 00:08:07 »
Ik weet een betere vraag: waarom wél? -nana-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #824 Gepost op: za, 26 apr 2008, 12:22:00 »
Telefonisch consult met schoonpapa heeft (nog) niet wat opgeleverd, behalve wat onenigheid over de inspuitdruk: 245 bar: Veeeelste hoog.

Tja, maar dat kan ik nu nog niet zomaar verminderen.. De helpende afstelhand is in iedergeval aanwezig! :)  -klappen-   Marcel en ik hebben maar weinig / geen gevoel bij diesels en afstellen: we klooien maar wat aan. En daarbij; we hebben ook niet zoveel verschillende mogelijkheden geprobeerd.

Net nog even gestart; rookte wel direct een weinig blauw :( maar dat kan van alles zijn zullen we maar zeggen.  Draaide in iedergeval niet meer soepel stationair.  Pomptiming is de eerste stap: Die moet vroeger zodat ie 'fel' reageert, maar niet rookt (ja: heel ietsje roken doet een diesel altijd wel, maar 't moet d'r zeker niet uitbraken).
Grootste onenigheid die ik met de motor heb: als de lade-druck-slangen d'r niet op zitten (atmosferisch dus) dan draait ie ook te hoog stationair: compleet en helemaal ontregelt dus..
 
Mijn wagenpark Fix what ain't broken