Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 209618 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #825 Gepost op: za, 26 apr 2008, 21:15:50 »
VW Reperaturleitfaden Diesel heb je zeker wel?

Enne: hoe ziet dat er nu onder kap uit?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #826 Gepost op: za, 26 apr 2008, 22:03:07 »
vol

Picture whoring volgt spoedig..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #827 Gepost op: za, 26 apr 2008, 22:11:59 »
Inrijden, eerste 500 km niet boven de 3000 toeren en geen druk.
volgende 500 toeren opbouwen maar nog steeds geen druk.
Na 1000 km mag je druk gaan geven....


xxx arno lader
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #828 Gepost op: za, 26 apr 2008, 23:30:45 »
Carterontluchting: originele slang, ventiel én dopje op t blok: Fits like a glove!

Hijsoog-aanpassen x2 : retourslang past er zo langs, én oliedruksensor past NET op z'n plek..

Blok hangen: Best druk zo links voor: oliefilter, motorverwarming, olie aanvoer én retour, dynamo: en dan hangt de G-lader d'r nog niet eens voor.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #829 Gepost op: za, 26 apr 2008, 23:34:19 »
Inrijden, eerste 500 km niet boven de 3000 toeren en geen druk.
volgende 500 toeren opbouwen maar nog steeds geen druk.
Na 1000 km mag je druk gaan geven....
xxx arno lader

Toerenteller heb ik (nog) geen, en druk -niet- opbouwen is ook lastig daar ik geen gasklep heb: Zal in iedergeval de motor afstellen met ontkoppelde ladedrukslangen en rustig inrijden..

nog 975 km te gaan,.


Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #830 Gepost op: za, 26 apr 2008, 23:39:29 »
Citaat
Enne: hoe ziet dat er nu onder kap uit?
Citaat
vol

Picture whoring volgt spoedig..
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #831 Gepost op: za, 26 apr 2008, 23:51:00 »
Wat zit m'n haar leuk?!


Foto 1:
Hangt ie goed? (let op creatieve manier van motorkap-open-houd-systeem

Foto 2:
Stabisteun aanpassen voor de V-snaren

Foto 3:
Ook het aangelaste moertje wat afgevlakt: net ff wat meer lucht = sneller
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #832 Gepost op: wo, 30 apr 2008, 10:55:41 »
Trouble?

Na het eerste ritje naar huis (wat prima verliep), zag ik de volgende ochtend een 'marking it's spot' olie vlekje onder de auto: Vanaf het voorfront was er een druppel ( of 3 ) op het wegdek gedrupt.  Voorfront was ook ietsie nat.

Ervanuitgaande dat dit van de G-lader kwam bij het starten ( olie-retour gelost om ook even te controleren of er olie uit komt ) dacht / hoopte ik dat 't van de retourleiding afkwam: dit zit onzichtbaar achter de grill.

Gisteravond even de grill d'r uit gehaald, maar de retour zag er droog uit. Eindje rijden dan maar.  Auto opgebokt: drup drup drup. Not much, but it's leaking!
Vanaf onder naar boven werd in iedergeval duidelijk dat t niet van de retour af komt, maar ergens tussen de console en de G-lader  :( :(

Geen idee wat 't is / kan zijn.

Als Arno, Dennis of Douwe weten wat dit betekenen kan?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #833 Gepost op: wo, 30 apr 2008, 12:32:31 »
Het KAN zijn dat de kering lekt, kan de oliedruk wel goed weg?
Of dat het metalen busje wat over de as heen zit, waar de kering op loopt dat daar olie onderdoor loopt....
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #834 Gepost op: wo, 30 apr 2008, 16:06:59 »
Advies?

Olieretour is volgens mij redelijk van afmeting: geen enorme stortkoker ofzo, maar wel groter (dikker) dan de aanvoerleiding. Ook het gat is het blok is ruim zat (minimaal zo groot als de aanvoer)

Ik heb nu misschien 60 km gereden; en t is niet veel,. Eens mee langs Heesch rijden? Of voor de zekerheid eerst d'r afhalen en mee langs komen?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #835 Gepost op: wo, 30 apr 2008, 17:49:09 »
Denk het laatste, als het de kering is mag het niet.
Is garantie, is het die metalen ring dan heb ik die nog wel liggen die strakker om de as zit....
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #836 Gepost op: wo, 30 apr 2008, 18:26:58 »
ik had dit ook altijd met m,n g40 lader!!  deed perfekt z,n dienst ma lekte altijd op die ene plek tussen console en lader... :(
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #837 Gepost op: do, 01 mei 2008, 09:35:40 »
Denk het laatste, als het de kering is mag het niet.
Is garantie, is het die metalen ring dan heb ik die nog wel liggen die strakker om de as zit....

Fijn! (nee echt!), dat je in iedergeval een vermoeden hebt wat t kan zijn, en een mogelijke oplossing hebt. Maakte mij al direct zorgen over op z'n minst een altijd lekkende lader.. 

Ik trek m d'r een dezer dagen vanaf; geen idee nog wanneer ik dan richting jouw kan gaan komen, maar dat spreken we wel af als de lader d'r eenmaal af is. Vooralsnog heb ik nog genoeg werk met vloertje leggen hier thuis :)

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #838 Gepost op: do, 01 mei 2008, 09:38:20 »
Kun je meteen je stuur dinges gebeuren mee nemen.....
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #839 Gepost op: za, 03 mei 2008, 11:37:04 »
Gisteren schoonouders op bezoek gehad; schoonpa demonstratief een dop 13 een een schroevendraaier gegeven: hier: stel maar eens af. -naughty-

Maar helaas pinda boter: Lesje 'hoe stel ik een diesel af' vs 'hoe wijzig ik een inspuitpomp' gehad: Timing op maximaal vroeg gezet ( zover t sleufgat dat toe laat), stationair verdraaid; loopt best aardig,.

Maar, ontnuchterend, d'r achteraan: Met de 'roetstop'/'opbrengstschroef' verstel je eigenlijk alleen het stelpunt van 't stationair: Groot YingYang verhaal kort te maken: Grotere inspuithoeveelheid (om overschot aan lucht te compenseren) = verhoging stationair toerental (want over het hele gebied meer inspuiting).  Dit kan je ietsje, maar wel minimaal, compenseren door de stationaire aanslag te verstellen, maar die staat ondertussen al weer op maximaal. Maximaal-pedaal-aanslag is ook nog ietsje te vergroten, zodat het bereik nog iets toeneemt, maar de inwendige gewichtjes (governer) zullen de pomp toch op toeren terug gaan regelen... 'en daar doe je vanaf de buitenkant, vooralsnog, helemaal niets aan.

Dus,.. dieselpomp tekening opgezocht en zitten puzzelen: Governer-mod zal t waarschijnlijk worden, of grotere diameter plunjer, of een combi, of of of.

Schoonpapa had alleen nog nooit een verdelerpomp van binnen gezien; die dingen zijn zo goed, die gaan niet stuk: beetje afstelwerk aan de buitenkant, maar modificeren aan de binnenkant was bij zijn werk nooit nodig. Lijnpompen (Mercedes) en rotatiepompen echter: tja, die willen nog wel eens kapot gaan, gereviseerd worden en bijgesteld (om slijtage te compenseren bijvoorbeeld).

Duzzzz..

Oude pomp (van de 1.3) eraf trekken en kijken hoe t inelkaar steekt.. óf een frankenstein-pomp bouwen..   Gelukkig is de Governer-mod een hele bekende, dus daar zal ongetwijfeld wel documentatie over te vinden zijn..

 



Mijn wagenpark Fix what ain't broken