Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 209494 keer)

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #930 Gepost op: do, 15 mei 2008, 19:10:46 »
Ik zou een stalen 70 pouly nemen.
Omdat een diesel stationair al een hoop trillingen geeft.
Hoe kleiner de pouly, hoe erger de trillingen voor de lader...
savvy?
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #931 Gepost op: vr, 16 mei 2008, 06:50:07 »
dat een diesel meer trilt zie je idd aan een druk meter .hierbij helpt het ontbreken van een vlinderklep aka gasklep ook erg aan mee .doen ze tegenwoordig wel weer een gasklep bij een diesel plaatsen ,laat het stationair rustiger lopen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #932 Gepost op: vr, 16 mei 2008, 09:17:06 »
Die van mij was wel koud

 -nana- Laat mij nou in de waan dat ie echt snel is! :)

Maar ehmz: 70 of 65?   

De motor zelf rammelt (door 't iets hogere stationaire toerental op ppo) al lang niet meer zo hard stationair, maar je ziet de drukmeter wel deftig resoneren ja: Bij iets meer dan stationair gaat t zo over: De drukmeter is aangesloten 'waar normaal een gasklephuis zit', en dus redelijk dicht bij de openende inlaatkleppen. Die 'dreun' is bij de lader waarschijnlijk door de afstand tot de lader ( intercooler buizen, intercooler, redelijke grote diameter pijpen ) veel verder gedempt.

Ik zit eraan te denken om voorlopig de gulden middenweg te nemen: er worden 'overal' 70ér en 68'er poelies aangeboden: 1 klik, en klaar: rond de 40 euro.. Dus een 68ér: daarmee blijft ie onder het toerental dat een G-lader af fabriek draait, en dus zelfs als de motor onverhoopt iets meer den 5500 rpm zou kunnen draaien ( bij de roetmeting wordt ie in vrij gewoon tot in de 'toerenbegrenzer' open getrokken ). Pas bij 5702 rpm draait de lader het toerental dat een benzine bij 6300 rpm zou draaien.  65 mm klinkt mij toch als angstig klein, riempjes zullen wellicht gaan slippen,. en zo hou ik altijd nog een mogelijkheid tot verder 'tjoenen' :)



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #933 Gepost op: za, 17 mei 2008, 06:37:27 »
63 is te klein idd.en met ppo rammelt hij idd minder doordat de vloeistof dikker is en dus de nevel straal met standaard diesel druk en diesel te vergelijken is
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #934 Gepost op: za, 17 mei 2008, 18:12:34 »
63 is te klein idd.

63?  -gert-

Ik zie nu in iedergeval dat de druk ongeveer op 0,5 bar zit, vanaf stationair naar 2500 toeren,. Daarboven klimt ie nog iets (door de tamme nokkenas schat ik zo?) naar 0,6 a 0,7..  afgelezen op een metertje dat eigenlijk al op 0,05 bar begint ipv op 0,0

Dus, 70 of 68ér: veel meer druk hoeft ie ook niet te leveren: aan de veilige kant  met zowel 68 of 70mm.

Vraag blijft: waar koop je zo'n ding in staal?

http://www.g-ladershop.com/catalog/product_info.php?cPath=23_38&products_id=108 ( Maar is geen staal, maar 'gehard alu' (mail reactie)

M-R G? (alleen poelie in combi met chip?)

ROMA tuning? (heul geen info over onderdelen)

GRS? (bestaat die uberhaupt nog?)

Ebay dan maar?


Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #936 Gepost op: za, 17 mei 2008, 20:35:39 »
Of je laat gewoon de gewenste diameter maken?
Tis nou niet echt een gecompliceerd ding voor de gemiddelde draaier.
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #937 Gepost op: za, 17 mei 2008, 21:28:11 »
Haha,. Marcel ziet mij aankomen :)

Wat een ander beter kan, moet je niet zelf doen!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #938 Gepost op: zo, 18 mei 2008, 23:49:42 »
En eindelijk: fotoś gevonden van op Retro Mania 2008  -gert-


Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #939 Gepost op: ma, 19 mei 2008, 21:48:00 »
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #940 Gepost op: ma, 19 mei 2008, 23:15:46 »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline rgeerse

  • Non-Register lid
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #941 Gepost op: wo, 21 mei 2008, 17:02:59 »
Citaat
Om de hoeveelheid lucht die nu door de G-lader in de motor wordt gepompt te compenseren met meer brandstof moet ik de brandstofpomp (laten) aanpassen. Als ik vervolgens de G-lader iets harder laat werken, moet ik de brandstofpomp ook weer laten aanpassen.

Psies--> LDA op je pomp monteren (de paddestoel). Gewoon van een gtd pomp afhalen en een slangetje van de luchtinlaat (na lader) naar de pomp laten lopen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #942 Gepost op: wo, 21 mei 2008, 19:53:31 »
Psies--> LDA op je pomp monteren (de paddestoel). Gewoon van een gtd pomp afhalen en een slangetje van de luchtinlaat (na lader) naar de pomp laten lopen

LDA gaat niet passen: schutbord zit in de weg, en daarbij: de compressor levert vanaf stationair al druk: een verrijking door een LDA zou dus gewoon volcontinu onder druk en daarmee vol open staan: niet echt nodig dus; misschien om een klein klein beetje te regelen, maar ik denk dat als de opbrengst over het hele toerengebied met bijv. 50% omhoog gaat, dat 't dan al goed is.

stationair: 0,35 bar
Ietsie boven stationair: 0,4 bar
alles boven 1500 rpm: 0,6 bar
niet echt zoals een turbo diesel die pas boven bijv. 2000 rpm opspoelt en dan pas druk begint te leveren, een turbogat heeft bij opschakelen en bij hogere toeren niet meer toeneemt in opbrengst.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline rgeerse

  • Non-Register lid
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #943 Gepost op: do, 22 mei 2008, 08:55:38 »
OK! en gewoon de opbrengstschroef op de pomp indraaien?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #944 Gepost op: do, 22 mei 2008, 12:26:08 »
OK! en gewoon de opbrengstschroef op de pomp indraaien?

Ik begijp dat je niet de afgelopen 62 pagina's gaat doorlezen, maar goed: Opbrengstschroef in draaien helpt wel, maar verrijkt over het gehele bereik, inclusief stationair. De verhoging van het stationairtoerental is te compenseren door de aanslag terug te draaien, maar bij een brandstofopbrengst die past bij de luchtopbrengst van de compressor gaat t 'voorbij' het bereik van de afslagklep.

Met andere woorden: de governor moet aangepast zodat bij stationair draaien de brandstof hoeveelheid niet veranderd, maar bij 'meer-toeren' de hoeveelheid ingespotenbrandstof niet zo snel als nu wordt terug geregeld.
Maar goed: waarschijnlijk ga ik m laten afstellen bij http://www.buchli.nl/index.php?l=0  tenzij de kosten hiervoor boven mijn budget liggen :(
Mijn wagenpark Fix what ain't broken