Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 209499 keer)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #945 Gepost op: do, 22 mei 2008, 12:38:18 »
Ik begijp dat je niet de afgelopen 62 pagina's gaat doorlezen, maar goed: Opbrengstschroef in draaien helpt wel, maar verrijkt over het gehele bereik, inclusief stationair. De verhoging van het stationairtoerental is te compenseren door de aanslag terug te draaien, maar bij een brandstofopbrengst die past bij de luchtopbrengst van de compressor gaat t 'voorbij' het bereik van de afslagklep.

Met andere woorden: de governor moet aangepast zodat bij stationair draaien de brandstof hoeveelheid niet veranderd, maar bij 'meer-toeren' de hoeveelheid ingespotenbrandstof niet zo snel als nu wordt terug geregeld.
Maar goed: waarschijnlijk ga ik m laten afstellen bij http://www.buchli.nl/index.php?l=0  tenzij de kosten hiervoor boven mijn budget liggen :(


Suc6. Hoop dat het budget toereikend is.
Alle respect. Vind het erg knap. Heb em helaas niet in actie gezien.
Het blijft voor mij toch echt allemaal abecadabra.
En jij lijkt het zo allemaal uit je mouw te schudden

Offline rgeerse

  • Non-Register lid
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #946 Gepost op: do, 22 mei 2008, 15:14:07 »
Hoi!

heb wel een heel stuk van de 62 pagina's gelezen maar ook weleens wat gemist ;). Governormod (als dat is wat jij bedoeld) is zelf goed te doen. Dan is 6000rpm mogelijk.

Grt

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #947 Gepost op: do, 22 mei 2008, 15:24:41 »
Hoi!

heb wel een heel stuk van de 62 pagina's gelezen maar ook weleens wat gemist ;). Governormod (als dat is wat jij bedoeld) is zelf goed te doen. Dan is 6000rpm mogelijk.

Grt

Tja,.  6000 rpm: mogelijk, maar wil ik dat ook? Dacht t niet; zou niet weten waarom; koppel kromme zal waarschijnlijk veel vlakker verlopen dan een standaard of turbo diesel, en voor 't vermogen (pk's) doe ik t toch niet: liever 60 pk en 150 nm koppel, dan andersom :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #948 Gepost op: wo, 28 mei 2008, 23:21:54 »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #949 Gepost op: wo, 28 mei 2008, 23:36:15 »
damn. that's quite fast..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #950 Gepost op: wo, 28 mei 2008, 23:39:20 »
Dat gaat heel rap  -cool-  -thumbsup-
Apart geluid wanneer je het gas loslaat voor het schakelen.

Ter vergelijking, het origineel:

http://www.youtube.com/watch?v=VH2F5Jl2LzE

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #951 Gepost op: wo, 28 mei 2008, 23:45:36 »
even snel naar buiten gerend :D -sturen-


overschakelen met het gas er nog op?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #952 Gepost op: wo, 28 mei 2008, 23:57:27 »
das rap  -ja- -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #953 Gepost op: do, 29 mei 2008, 01:13:58 »
Woeii !!  -klappen-

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #954 Gepost op: do, 29 mei 2008, 13:14:35 »
 -sturen-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #955 Gepost op: vr, 30 mei 2008, 16:04:16 »
Mail terug van Buchli:

Intake run op rollenbank + uitgaande take op rollenbank = VDO EGT meter (@DPT) + wat klein geld.    -wanker-

Dus dat is zonder modificaties whatsoever. 

Hmm: Zelf freubelen betekend niet t optimale resultaat en mbv EGT controleren of de boel niet @meltdown zit
Maar wat de kosten zullen zijn van de uit te voeren wijzigingen is nog onduidelijk..
Als ze 't voor 100 euri kunnen fixen, en de boel daarmee langere tijd heel blijft, heb ik geen EGT nodig..

Ik moest maar eens bellen denk ik, met meneer Gertjan@Buchli.nl
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #956 Gepost op: vr, 30 mei 2008, 16:56:18 »
Zo! Dat ziet er rap uit! Klinkt ook heel apart.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #957 Gepost op: vr, 30 mei 2008, 17:47:22 »
Ochja: commentaar over het niet warm zijn van de motor: Jawel, de water-temp-sensor in het blok komt niet overeen met de meter in het dashboard.

motortje was netjes warm (á 100 graden olie), tank vol met PPO.

Geluid is 'apart' maar dat komt mede door de telefoon.  Schakelen? gewoon poot van 't gas, koppeling in, pook bewegen, koppeling los, gas onderin, maar dan sneller :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #958 Gepost op: za, 31 mei 2008, 00:19:32 »
Soms maak je gewoon de verkeerde keuzes..

Watertemp-niveau-schakelaar was kapot: lekte water.
Een ander (defect) exemplaar op geduikelt, en geplaatst. Ook lek.
Met kit de boel gepoogd af te dichten, lekte, meer kit.. met als resultaat: nog steeds lek.

Kwanta kosta een nieuwe? (dus niet gebarsten, met fris nieuw afdichtrubbertje?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #959 Gepost op: za, 31 mei 2008, 00:29:01 »
Over vage keuzes gesproken.


Bokje was eronder weg sinds ehmz,. een tijdje: Zat met uitlaatwissel/blokwissel behoorlijk in de weg, dus foetsie..
Vóór de hermontage even RAL6018 er langs gehaald.. -gert-
Mijn wagenpark Fix what ain't broken