Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 209495 keer)

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #975 Gepost op: wo, 04 jun 2008, 02:37:05 »
Zal het wel te druk met de car sales hebben  :) klik

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #976 Gepost op: do, 05 jun 2008, 01:21:19 »
mij hij weigert nu al 4 jaar contact op te nemen met mij :(

De Aardolie-lobby laat je e-mails verdwijnen...  :D
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #977 Gepost op: wo, 11 jun 2008, 22:50:39 »
Miniatuur update-tje..

Doordat de Kliko het veld heeft geruimt voor een iets grotere, luxere bak... niet echt meer toegekomen aan de diesel..  heul af en toe voor de lol nog een stukkie gecruized, maar een aantal dingen staan/stonden mij nog niet aan. Vooral: Lekkage.

Lekkage's zijn dŕ in vele soorten en maten:
- Motorolie
- Versnellingsbakolie
- Brandstof (diesel/plantaardige olie)
en niet te vergeten:
- Koelvloeistof

De auto lekt niet extreem, maar markeert wel nog steeds z'n plekje. Om nou met je snuffert op straat te gaan ruiken wat ie lekt,... nee, dat schiet ook niet op.
Lekkage's zijn d'r om opgelost te worden!

Brandstof: behalve de lekkages van slaolie bij het tanken (tja, op een trechter zit geen afslagklep), lekt ie gelukkig geen brandstof; naja: de injectoren lekken natuurlijk wel, maar dat hoort :)
Motorolie: In de eerste week al gefixed: lekkage aan de G-lader was snel gevonden en opgelost  -thumbsup-
Versnellingsbakolie: De bak is nog nooit droog geweest. Schakelstangetje is vochtig, maar geen dikke oliedruppels aan de bak,.. nee, de bak is redelijk goed dicht zelfs: Maar hij is wel nat: Water! (koelvloeistof)
Koelvloeistof: Ja, overal kwam 't naar buiten.. termostaathuisje, slangkoppelingen, niveausensor: argh!  Dikke druppels water op de bak, aan de bak en op straat..

Alles nagelopen, en alles gefixed..

En TOCH een plas/natte plek op straat, onder de auto..

Wat kan je nog meer verzinnen dan??


Precies.. hoe lullig: ruitensproeierreservoir!!  vanaf nu dus hopelijk 100% lekdicht! ( al wil ik nog 1 koelwaterkoppeling checken)


Verder:
- Spoorstangen + beugel vervangen van 'vroeg polo 2' naar 'G40': ja, tiefer, schneller,. weer 4 pk gewonnen! :)  Nou, dat denk ik niet, maar de spoorstangen die ik ooit kocht zijn 1) voorzien van frisse vetkapjes, en natuurlijk de uni-balls, én stuurslag demper. Geen idee of het wat doet: Ik merk er eerlijk gezegt nog he-le-maal niets van, maar dat komt wellicht na het uitlijnen..

To-do voor Denemarken:
- Spoorstangen wisselen
- Oliekoeler
- Uitlijnen
- Interieur uitmesten

To-do voor een tripje Nurburgring
- Afstellen Büchli
- Dikkere remmen d'r op, stahlflex leidingen




Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #978 Gepost op: wo, 18 jun 2008, 12:23:00 »
Oliekoelert komt vóór de radiateur te hangen, olie-filter-adapter-flens-dinges-met-termostaat is ondertussen ook pasgemaakt: Pastte niet door de vriesplug-voor-verwarmingsdinges; met de slijptol een klein randje weg, en klaar. Slang-aansluitingen recht naar beneden is enige optie.


Vraag:  Waar leidt je de slangen langs?  Waarschijnlijk recht naar beneden, ruime bocht naar voorfront, daar dwars doorheen?,  bocht richting radiateur-voorkant?

Zoals Sjon ze op de Classic heeft lopen ( checked @ RetroMania ) gaat bij mij niet  lukken: al ie mijn radiateurtje een stuk kleiner, d'r hangt een G-lader in de weg :( incl aansluiting van lade-druck-slang..

Hoe doen andere 'G40-rijders' dat?

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #979 Gepost op: wo, 18 jun 2008, 12:59:02 »
Zit er tussen onderkant lader en radiateurbalk nog ruimte?
(maar dan mot je nog wel rekening houden met kantelen motor)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #980 Gepost op: wo, 18 jun 2008, 13:29:10 »
Zit er tussen onderkant lader en radiateurbalk nog ruimte?
(maar dan mot je nog wel rekening houden met kantelen motor)
Niet echt nee.. kwam er gisteren ook achter dat er ook niet echt ruimte zit tussen dynamo en stabi-steun..

Picca's:

Met de luchtfrees wat meer lucht :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #981 Gepost op: wo, 18 jun 2008, 13:31:06 »
Zoals u ziet: liever de dynamo iets aanpassen, dan de toch al aangepaste stabi-steun: is nog aluminilium ook :)



Adapter-pas-problemen, welke vooraf groter werden geacht dan uiteindelijk daadwerkelijk bleek:

Ziet u direct ook nog eens dat t aardig vol is in deze hoek :)

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #982 Gepost op: wo, 18 jun 2008, 13:34:13 »
Oeh, maagdelijk nauw daar?! :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jazzblue

  • Non-Register lid
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #983 Gepost op: wo, 18 jun 2008, 13:47:47 »
Zeker nauw, hahaha.
Polo GT G40

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #984 Gepost op: wo, 18 jun 2008, 19:53:57 »
Oeh, maagdelijk nauw daar?! :D

als het niet rekt dan scheurt de rest wel :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #985 Gepost op: wo, 18 jun 2008, 20:31:32 »
bloed is ook vocht... -gumuz-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #986 Gepost op: wo, 18 jun 2008, 22:05:11 »
Jajaja, lekker.

Ondertussen ben ik mij maar weer eens aan het inlezen in de uitlijngegevens.. sporing, camber, caster: twijfel of ik direct sleufgaten zal vijlen, of eerst maar eens zal zien waar we staan op dit moment..

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #987 Gepost op: wo, 18 jun 2008, 22:10:24 »
tja met sleufgaten ben je gelijk voorbereid  -klus-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #988 Gepost op: wo, 18 jun 2008, 22:35:19 »
tja met sleufgaten ben je gelijk voorbereid  -klus-
So True! ( zo'n waarheid! )

Hmm, maar de vorige keer dat ik daar mee bezig was,.. ( Toek Toek ) was ik stiekem niet zo tevreden over het resultaat.. ( sleufgaten zagen d'r minder mooi uit dan ik had verwacht/hoopt..  Maar even wat meer tijd voor nemen volgende week..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #989 Gepost op: do, 19 jun 2008, 07:03:21 »
daarom .ipv vijlen ff een paar keer boren en daarna haakse slijpert .alleen vijlen om de sleuven netjes te maken .gelijk alles terug monteren met dikke karrosserie ringen en na uitlijnen direkt vast pikken
je hebt laagvliegers en modelvliegers .