Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 209484 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1065 Gepost op: za, 05 jul 2008, 15:07:50 »
Ook niet verkeerd nee! -thumbsup-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1066 Gepost op: za, 05 jul 2008, 15:10:04 »
Mooie koppelwaarde
Nu benieuwd hoeveel het verbruik is
zal wel zo rond de 1 op 18 zijn op ppo
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1067 Gepost op: ma, 07 jul 2008, 10:27:15 »
via sms 73pk en 129nm

Kleine correctie: 126 ipv 129Nm, maar dat mag de pret niet drukken..

Eerst gedachte: zie je wel: netjes ( even in het topic terug graven wat ik eerder op theorie had berekend ).

Maar goed: De waarden:

vermogen   48 pk ->    73 pk
koppel   85 Nm ->    126 Nm

Verbruik: ehmz.. zal het nog uitrekenen, maar zo rond de 6 liter op 100 km ( 1 op 17 ) is incluus koppel-spelen toch nog haalbaar.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1068 Gepost op: ma, 07 jul 2008, 10:32:09 »
ik zeg dtx 8s of atv .
 de 1e gaat voor 800 weg op ebay ,de 2e vaak ook voor dat geld ,de 3e is vaak voor een 200 goed te vinden in de duitse heimat .hier in nl vragen ze goud voor nikkel
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline knarfmk1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 90
  • Geslacht: Man
  • Frank Wolkers
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1069 Gepost op: ma, 07 jul 2008, 15:47:08 »
Even off-topic:

Voor de geinterreseerden, ik heb nog eens Excel gemaakt met daarin bakverhoudingen van de polo.
Daarin kun je je toerental of snelheid ingeven, en je bandmaat. Deze rekent dan het daarbij behorende snelheid of toerental uit per versnelling, zit alleen helaas geen Z-diagram bij omdat dit niet gaat met excel (je kan niet verschillende grafieken op de x-as (y-as wel) uitzetten, of ik weet niet hoe het moet  :) )

Hij is niet helemaal compleet met alle bakken, maar als je wat mist kan je m er natuurlijk zo bij plakken.

misschien dat iemand m online kan zetten, heeft iedereen er wat aan  -prut-

verder super project!
Less talk, more action!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1070 Gepost op: ma, 07 jul 2008, 15:48:27 »
lijkt mij a
Even off-topic:

Voor de geinterreseerden, ik heb nog eens Excel gemaakt met daarin bakverhoudingen van de polo.
Daarin kun je je toerental of snelheid ingeven, en je bandmaat. Deze rekent dan het daarbij behorende snelheid of toerental uit per versnelling, zit alleen helaas geen Z-diagram bij omdat dit niet gaat met excel (je kan niet verschillende grafieken op de x-as (y-as wel) uitzetten, of ik weet niet hoe het moet  :) )

Hij is niet helemaal compleet met alle bakken, maar als je wat mist kan je m er natuurlijk zo bij plakken.

misschien dat iemand m online kan zetten, heeft iedereen er wat aan  -prut-

verder super project!
ltijd welkom ,waarschijnlijk kan dennis zoiets wel regelen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1071 Gepost op: ma, 07 jul 2008, 16:14:58 »
Je kunt een excel-bestand gewoon als bijlage toevoegen (net als een foto).
Deze is dan door ons te downloaden.

Altijd handig  -thumbsup-


Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1072 Gepost op: ma, 07 jul 2008, 21:55:21 »
foto van curve ?



je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1073 Gepost op: ma, 07 jul 2008, 22:05:30 »
Jaap zit in het haagse vanavond .
Was vanmiddag nog hier .
Heerlijk die bult koppel in dat blok .
Lekker om mee te spelen .
Wie heeft er PK's nodig als je zoveel koppel hebt  -nana-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1074 Gepost op: ma, 07 jul 2008, 22:08:20 »
ding trekt een kapotje van een salami af idd .heb er ff naast gezeten idd ,maar er mag echt een langere bak achter -love- -hitit-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline knarfmk1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 90
  • Geslacht: Man
  • Frank Wolkers
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1075 Gepost op: di, 08 jul 2008, 10:38:56 »
Less talk, more action!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1076 Gepost op: di, 08 jul 2008, 13:01:26 »
Afgelopen weekend ook meerdere malen in auto meegereden: blijft sleuren.
En onderin toeren blijft ie gewoon achter m'n 2f plakken -dj-

But first things first => oliekoelert!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1077 Gepost op: di, 08 jul 2008, 15:31:11 »
@Jaap: verwacht dat je gelijk de perfecte oliekoelert gaat zoeken/monteren, maar heb eventueel nog een oliekoelert van een BX TurboDiesel liggen, mocht je eerst effecten willen meten/weten?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1078 Gepost op: di, 08 jul 2008, 16:49:26 »
Wishlist:

Motor:
- Oliekoelert aansluiten ( Gerrit: D'r hangt al een grote ( 13 rijen ) mocal in het vooronder, maar de slangen ontbreken nog )
- Oliepomp 'tjoening'  (maar denk o.a. ook hard aan nieuwe lagerschaaltjes voor krukas en drijfstangen)
- EGT (ja,. als de olietemp naar beneden gaat, dan neemt dat waarschijnlijk het gevolg wel weg, maar de oorzaak van de warme olie zal blijven )
- Kleinere poelie, maar dan wel van staal: vermogen is leuk, koppel ook, maar poelie in bruikleen + meer = beter
- Grotere kleppen ( incl natriumgevulde PY uitlaat kleppen ): Verbeterde ademhaling ( scherpere nokkenas ga ik toch niet vinden voor een diesel) en de hitte kan beter worden afgevoerd: groter klepzeteloppervlek & natriumvulling.

Fahrwerk:
- Volgens mij is er een voorwiellager naar de teringgelopen.. Op de terugweg van Denemarken niets van gehoord/merkt: radio aan + oordoppen, maar van Zevenbergschenhoek naar Den Haag hoorde ik duidelijk wat zoemen

Body:
- Ja, 't is wel goed hoor: bovenstaande lijst is belangrijkerder dan de look. Mocht er een total respray komen, dan vindt ik deze wel erg gaaf Dial_M_For_Monkey
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1079 Gepost op: di, 08 jul 2008, 17:37:49 »
Wishlist:

Motor:
- Oliekoelert aansluiten ( Gerrit: D'r hangt al een grote ( 13 rijen ) mocal in het vooronder, maar de slangen ontbreken nog )
- Oliepomp 'tjoening'  (maar denk o.a. ook hard aan nieuwe lagerschaaltjes voor krukas en drijfstangen)
- EGT (ja,. als de olietemp naar beneden gaat, dan neemt dat waarschijnlijk het gevolg wel weg, maar de oorzaak van de warme olie zal blijven )
- Kleinere poelie, maar dan wel van staal: vermogen is leuk, koppel ook, maar poelie in bruikleen + meer = beter
- Grotere kleppen ( incl natriumgevulde PY uitlaat kleppen ): Verbeterde ademhaling ( scherpere nokkenas ga ik toch niet vinden voor een diesel) en de hitte kan beter worden afgevoerd: groter klepzeteloppervlek & natriumvulling.

Fahrwerk:
- Volgens mij is er een voorwiellager naar de teringgelopen.. Op de terugweg van Denemarken niets van gehoord/merkt: radio aan + oordoppen, maar van Zevenbergschenhoek naar Den Haag hoorde ik duidelijk wat zoemen

Body:
- Ja, 't is wel goed hoor: bovenstaande lijst is belangrijkerder dan de look. Mocht er een total respray komen, dan vindt ik deze wel erg gaaf Dial_M_For_Monkey

yep. leuk kleurtje  -thumbsup- ..... maar eerst nog een hoop te doen / wensen lees ik al