Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 209532 keer)

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1095 Gepost op: ma, 14 jul 2008, 03:33:38 »
@ Japio: welke waarden kijk ik naar? Wielg pk's / koppel of teruggerekende krukas pk's / koppel? Bij Tovami is het voor zover ik toen eens begrepen heb "wiel".

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1096 Gepost op: ma, 14 jul 2008, 06:33:04 »
krukas peekaas .hier wordt eerst op deze bank de bak weerstand/rolweerstand gemeten.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1097 Gepost op: do, 14 aug 2008, 22:42:19 »
Staat de tijd soms stil? Sjezus,. staat al weer op pagina 2 :)

maar goed: d'r is niet helemaal niets gebeurd in de tussentijd..
Waarom lag het ook al weer stil? Tja. Clio d'r uit, Golf 3 d'r in, welke ondertussen (bijna) helemaal weer technisch klaar is ( ik hoor sinds kort een wiellagertje, wil remmen en blokken rondom nog doen en schokdempers vóór ). Daarnaast was Marcel op vakantie, dus ook nog eens geen klusschuur ter beschikking.

De oliekoelerslangen uiteindelijk gevonden daar waar je ze hoort te zoeken: Dutch Power Trading.  Niet een 'op maat' setje ( standaard sets zijn 2x 1 meter met 2x haakse aansluitingen, maar losse onderdelen, en losse lengte slangen.  Uiteindelijk opmaat geknipt ( maandag ) en laten knijpen bij Mees van de Brink ( de slangenboer die mij helaas 2 keer veelste lomp spul mee gaf, waarvan de 2e keer 't niet eens een oliebestendige slang bleek te zijn -gert- )

Vanavond even een provisorische brug gebouwd, en de slangen gemonteerd..


Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1098 Gepost op: do, 14 aug 2008, 22:49:16 »
De slangen lopen nu met een klein bochtje onder de G-lader langs, kruisen elkaar een paar keer, en raken (als het goed is) de G-lader ->>- Intercooler slang niet.

De oprit thuis loopt iets af, en een paar uur ( ja, paar uur ja, en dat zonder koffie) loopt je hoofd dan redelijk vol met bloed. Head-rush!  Het zit er echter nu ( naar het blijkt lek dicht ) op, een litertje olie extra d'r in gegooit en een testritje gemaakt:  Stijgt netjes naar 80 graden en blijft daar strak op hangen. Snelweg op, 120 cruizen in 5: no problemo: 90, 95 graden.. 120, terug naar 4: laad-druk op 0,6 bar, oliedruk strak op 3 bar,. en na een minuutje of wat zo vol houden kruipt de meter nipt over de 100 graden: 105.. max!   Ook al zegt m'n hoofd nog steeds boem, de olie wordt echt niet meer te warm. ( testritje wel zonder grill, dus koeling redelijk optimaal.  Even een stop bij het tankstation, komt direct de KLPD naast me staan ( terwijl ik met m'n hand door de grill-loze-grill even aan de oliekoeler voel hoe warm deze is ).. gelukkig; gewoon even tanken en ze hadden niet eens door dat er géén frituur in het tankstation zit, maar naast ze stond :) )

Maar goed: als de olie eenmaal op 100 graden zit, dan zijn enkele kilometer 80 cruizen voldoende om de boel weer rond de 80 graden te krijgen.. Heel heel fijn. óók omdat de oliedruk nu rond de 3 bar ( op toeren ) blijft, en bij stationair niet onder de 1 bar duikt, maar nipt er boven. Lagerschaaltjes/oliepomp zijn nog wel een keer aan de beurt, maar de eerste slag is alvast geslagen!   Cool Baby Cool!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1099 Gepost op: do, 14 aug 2008, 23:29:43 »
Weer een klus die kunt wegvinken

En mooi dat 't ook werkt!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1100 Gepost op: do, 14 aug 2008, 23:34:46 »
Jups... nu nog de onverbiddelijke remmen upgrade  -ja- http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,5778.0.html
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1101 Gepost op: za, 16 aug 2008, 22:06:20 »
Tsja, alleen de beugels voor de 16V Scirocco zijn weer moeilijk te vinden. -boehoe-
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1102 Gepost op: zo, 17 aug 2008, 09:57:22 »
@Douwe: check je mail..


Audi 80/90 typ 81 en 85 hangen ze ook onder.. maar 't gaat goed komen
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1103 Gepost op: di, 19 aug 2008, 12:30:06 »
Doel: Vóór het Nurburgringtreffen de remmen upgrade uitvoeren.

Beugels: via Bas gekocht
Klauwen: zojuist nieuwe bij de dealer besteld (ruildeel, en ik lever een setje VWI in: hopelijk slikken ze dat)
Schijven en blokken: of via de universele garage, of via de dealer; which ever is cheapest.  Ik ga (vooralsnog) niet voor extreme race dingen ofzo; ik denk dat 256 in standaard setup al vele malen beter zal remmen dan de vierkanteblokjes die ik nu d'r onder heb hangen.

Voordeel: Achteras 'G40' met 19mm zuigertjes zit er al onder, en de remkrachtregelaar staat op minimale kracht ( wegens verlaging bij gesteld ). Als het goed is, gaat de remkracht aan de voorkant zoveel omhoog, dat ie ook achter bij kan worden gesteld: Vóór meer remkracht en achter meer remkracht: ben benieuwd of ik straks een anker uitwerp of dat t allemaal tegenvalt.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1104 Gepost op: di, 19 aug 2008, 12:35:08 »
Heb nog nieuwe Zimmermann schijven (geboord) + Greenstuff blokken op de plank liggen...

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1105 Gepost op: di, 19 aug 2008, 12:45:33 »
PM send, al ben ik van geboorde schijven geen fan: barst, breekt, scheurt..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1106 Gepost op: zo, 24 aug 2008, 17:28:03 »
Vandaag thuis gekomen van het Campeerweekend, eerst ff een lekker douche geplukt. Mij daarna vermaakt met het slopen van alweer een (zeldzaam?) Polo 2 G40 onderdeel..

Kers op de slagroom, geplakt analoog aan classic/coupe

Staat naar mijn idee een beetje te ver naar links; een Polo Coupe GT G40 heeft het GT en het G40 níét achter 'Polo' staan, en daarmee zit het plakkertje verder naar rechts op de klep. ( zonder het CL achter Polo zou 'Polo' verder naar rechts zijn uitgelijnd ).. Maar goed; eens kijken of dit wil wennen, anders komt er een 'CL'-loos 'Polo' embleempje op, en schuift de rest ook wat meer naar rechts.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1107 Gepost op: zo, 24 aug 2008, 19:50:37 »
kijk...daar gaan weer wat wenkbrauwen omhoog op de snelweg

 :D :D :D :D

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1108 Gepost op: zo, 24 aug 2008, 20:27:10 »
P P O lo! Lekker creatief!  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1109 Gepost op: zo, 24 aug 2008, 20:49:29 »
Is het niet wat om ze samen wat verder naar beneden (en rechts) te monteren?