Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 209553 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1125 Gepost op: wo, 27 aug 2008, 20:09:08 »
Voor de duidelijkheid: Je levert wel VEEL in qua onafgeveerd gewicht..

Hiero: en dat is dan nog ZONDER de zwaardere schijven of blokken:

800 gram, per kant!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1126 Gepost op: wo, 27 aug 2008, 20:15:56 »
oftewel je gaat rustig een kilo of 3 perkant omhoog . dat was met 280 al een ramp ,dat extra gewicht
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1127 Gepost op: do, 28 aug 2008, 09:27:08 »
Jups; Of jij kunt goed schatten, of je hebt t zelf ook al eens gewogen!  -thumbsup-

Nog even gewogen:
Originele klauw met houder, blokjes en massieve 239mm remschijf ( vierkanteblokjes klauw ) en rubberen remslang ->  6,1 kilogram schoon aan de haak.  'Nieuw' zal dat nog ietsje meer zijn

Girling 54 klauw, met houder, blokjes en geventileerde 256mm schijf met stahlflexremslang -> 8.9 kilogram schoon aan de haak.

Verschil per kant: 2,8 kilo!

Máár... het remt wel als een dolle.    Blokjes moeten nog inslijten, en de gripgrens van het rubber op de weg neemt behoorlijk af bij natwegdek; over een paar kilometer weet ik meer :)

Ik heb overigens ook direct de hoofdremcilinder vervangen, en de oude in de kliko gegooit: Vertrouwde m niet echt meer: bij lang met de voet op de rem staan ( heuveltje ) was het pedaal eerste hard, en zakte het daarna (vanaf een bepaald punt qua intrappen ) steeds verder weg.

Totale kostenplaatje valt mij wel erg tegen;

- Klauwhouders ( Scirocco 16v) -> 50 euro voor een set ( Thankx @ Bas )
- Klauwhouder-geleidepennen ( Golf III GTI ) -> 5 euro voor 4 stuks ( Sloop )
- Remklauwen Lucas 54 -> 139 euro per set ( Dealer  )
- Remslangen Goodridge -> 95 euro per set ( DutchPowerTrading )
- Hoofdremcilinder -> 72 euro ( De Rie )
- Schijven en blokken -> Speciale aanbieding -> 100 euro

- Remvloeistof, remmenreiniger, WD40 -> ?? euro per liter ( PrimaParts Ede)

Dus.. ruim vierenhalfhonderdeuro!

Pedaalslag valt mij nu (nog) tegen: Pedaal heeft een centimeter of 5 aan 'ruimte'. Dit wordt waarschijnlijk nog minder als de blokjes goed ingesleten zijn, maar ik trap de rem bijna net zo ver in als de koppeling: Ongeveer halfweg tot aan de bodem.  Maar dan sta je ook he-le-maal stil. Bij behorende doseerbaarheid en remvertraging valt nu nog weinig over te zeggen: hoe verder ik het pedaal indruk, hoe harder de auto remt, maar als de blokjes eenmaal volledig vlak tegen de schijf aangedrukt zitten, neemt de remkracht ineens exponencieel toe, en sta je stil. (punt)

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1128 Gepost op: do, 28 aug 2008, 10:06:22 »
Welke diameter heeft de HRC?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1129 Gepost op: do, 28 aug 2008, 10:12:37 »
20,6 -> standaard dus.  Op diverse (duitse) fora wordt de 22mm variant aanbevolen om de lange pedaalslag te verminderen. De tijd zal het leren of ik er zo aan kan wennen ( en of het na het inslijten van de blokjes nog wat minder wordt ) of dat ik toch overstap op een 22mm HRC.


Past trouwens duidelijk NIET achter een 13" velgje.. 14" is al 'krap an' lijkt het.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1130 Gepost op: do, 28 aug 2008, 11:58:12 »
 -thumbsup-
De dealer slikte de vwI's als zoete koek? :D


Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1131 Gepost op: do, 28 aug 2008, 12:11:59 »
-thumbsup-
De dealer slikte de vwI's als zoete koek? :D

sssst..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1132 Gepost op: do, 28 aug 2008, 18:34:51 »
EN NU DAN ALS DE DONDER DE POMP GOED AFSTELLEN  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1133 Gepost op: do, 28 aug 2008, 19:53:09 »
Zit voor van het winter in de planning.. remmen waren tot dit moment de grootste kluif; die hakt er qua budget flink in..

De auto is op dit moment één bak zooi..  maar de basis begint er op te lijken..  uitlaatje fixen, andere poelie d'r op,. misschien even een APKtje doen..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1134 Gepost op: vr, 29 aug 2008, 12:26:12 »
HUH?! niet de euroquip rvs leidingkjes gebruikt?! -dunno-
Verder weer inspiratie genoeg opgedaan  -ja- seht gut aus  -thumbsup-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1135 Gepost op: ma, 01 sep 2008, 10:42:10 »
Ik had al een set Goodridge liggen voor we die GroupBuy deden ja..  Kun je nagaan wanneer ik die Euroquip ga monteren... 2010?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1136 Gepost op: ma, 01 sep 2008, 12:55:54 »
Was wel HET moment nu natuurlijk.
Of was 't vannuh: stik, heb ik thuis laten liggen........heel herkenbaar

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1137 Gepost op: ma, 01 sep 2008, 13:00:02 »
hoezo, er zit toch Goodridge op nu? Dat is nog net ff wat beter dan de Euroquip gok ik (gezien de reputatie)..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1138 Gepost op: ma, 01 sep 2008, 14:45:06 »
20,6 -> standaard dus.  Op diverse (duitse) fora wordt de 22mm variant aanbevolen om de lange pedaalslag te verminderen. De tijd zal het leren of ik er zo aan kan wennen ( en of het na het inslijten van de blokjes nog wat minder wordt ) of dat ik toch overstap op een 22mm HRC.


Past trouwens duidelijk NIET achter een 13" velgje.. 14" is al 'krap an' lijkt het.

In kort:


Remt door het grotere remvoering oppervlak én de grotere diameter (hefboom/moment) veel beter dan de oude vierkante blokjes, en is 'iets' onderhoudsvriendelijker
Remt ook echt nog een flinke stap beter dan de VWI(I) klauwen.
Nadelen: Voldoende!
1) 14" velgen. Ook je reservewiel niet vergeten: 13" past echt niet meer;
2) ZWAAR. De schijven zijn echt veel lomper, de klauwen zijn 'iets' lomper;
3) Vindbaarheid: Ja, ze zijn veel toegepast, maar de latere Girling 54 ( Golf II, Corrado ) past niet door andere steek aan veerpoot
4) Duur: schijven en blokken zijn een stukje prijziger
5) Had ik al vermeld dat ze ZWAARder zijn?
6) Overkill: Ja, als je deze remmen plaatst, zit er eigenlijk iets mis tussen je oren: 239mm is ruim voldoende zijn als je niet het circuit op gaat.


-------------------------------------


Type nummers én gebruik op verschillende voertuigen: ATE website.



 -nana- ;) eigen woorden  :D

 en daarbij de max remkracht wordt bepaald door het contact van je rubber met de weg .als je met 239 schijven de boel kan laten blokkeren is dit afdoende ,vooral als je dan geboorde en geroefde ,geventileerde schijven plaatst ivm koeling . te grote schijven verhinderen dus de luchtstroom door het wiel en dus ook je koeling op langere remduur .
 wil niet zeggen dat 256 overkill is ,maar zou dan ook aan minimmaal 185 breed banden gaan denken op die 14 duimers omm ze nog een beetje tot hun recht te laten komen

Edit Dennis: quote-fix
« Laatst bewerkt op: ma, 01 sep 2008, 15:08:59 door Dennis »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1139 Gepost op: ma, 01 sep 2008, 15:13:28 »
Mijn Derby was de best remmende oto waar ik ooit in gereden heb : doseerde zoals ik wou en stond snel stil .
Dat er daarna handen vol geld uitgegeven moesten worden omdat het moest had ik niet meer in de hand : de ander vond het klote remmen .
Zoveel mensen ...