Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 209491 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1395 Gepost op: vr, 24 apr 2009, 15:15:41 »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1396 Gepost op: vr, 24 apr 2009, 20:23:37 »
Ik heb nog een matrasje over, maar krijg je geen deuken als je m op zijn kant gooit? En hoe voorkom je dat ie op zijn dak land (doorrolt?)

moet binennkort ook eens naar de bodem kijken...

Op de sloop wordt na het strippen de auto altijd op zijn kant gelegd om de motor los te branden voordat hij in de pers gaat. Ik heb nog niet mee gemaakt dat een auto dan door rolde.

Martin
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1397 Gepost op: vr, 24 apr 2009, 22:02:15 »
Op de sloop wordt na het strippen de auto altijd op zijn kant gelegd om de motor los te branden voordat hij in de pers gaat. Ik heb nog niet mee gemaakt dat een auto dan door rolde.

Martin

HUH  -wtf- onder welke steen heb jij de afgelopen 20 jaar geslapen?  -boehoe-
« Laatst bewerkt op: vr, 24 apr 2009, 22:06:52 door Douwe »
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1398 Gepost op: vr, 24 apr 2009, 22:21:12 »
Hoe gaat dat bij jullie dan?

Rekordc
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1399 Gepost op: za, 25 apr 2009, 01:17:57 »
« Laatst bewerkt op: za, 25 apr 2009, 01:22:08 door Mark »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1400 Gepost op: za, 25 apr 2009, 08:42:27 »
let vooral op de installatie  -ja-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1401 Gepost op: za, 25 apr 2009, 11:09:05 »
Volkuipjes: Geen buizenframe sportstoelen
Zal wel glasvezel worden, want carbon ligt ver boven mijn budget ( Porsche GT3 RS achtige Recaro's ofzo :) )

Ik ben geen kenner op dit gebied, maar ik interpreteer dit als "Nee, dank je, ik heb mijn kuipjes al op het oog". -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1402 Gepost op: za, 25 apr 2009, 18:21:30 »
Ik ben geen kenner op dit gebied, maar ik interpreteer dit als "Nee, dank je, ik heb mijn kuipjes al op het oog". -dunno-

ehmz, ja feitelijk wel ja: Netjes & Nieuw.. en gemakkelijk te wisselen voor originele stoel ( alleen bestuurdersstoel wordt kuipje )
Maar,. puntje 2: ik ben ook nog lang niet aan opbouwen toe.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1403 Gepost op: za, 25 apr 2009, 18:48:02 »
Hoeft niet verontschuldigend, hoor! -hug- Was slechts een gedachte die ik had doordat jij met blauw speelde... -prut-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1404 Gepost op: ma, 04 mei 2009, 21:15:40 »


vandaag verder ge-stript.  Wat een (kabelboom)bende! Dat ie niet veel eerder is uitgefikt!
Gelukkig (naja, niet dat ik er erg veel mee opschiet) staat er deze maand in de oldtimermarkt een artikel over kabelboomherstellen.

Tips om te volgen om tot deze wirwar te komen:
- Zijknippers 'af dealer' kunnen gewoon met scotchblokjes worden aangesloten
- Termoschakelaar van de radiateur kan je overbruggen met een schakelaar in het dash.
- Termoschakelaar kan je vervolgens vervangen en de overbrugkabeltjes terug omleiden tot voorgloeisysteem op de zelfde schakelaar in het dash
- Brandstofvoorverwarming met lange kabels een aangegoten stekkers/relaisblokjes gewoon zo laten: vooral niet inkorten. Gewoon oprollen en wegmoffelen
- Contactgeschakelde plus tak je bij de ruitenwissermotor af,. waarom eigenlijk? geen idee. hergebruik voor gloeisysteem
- W-aansluiting en dynamo draad werkt bij diesel anders dan bij benzine. Omschakelen via extra draadje, door de watervangbak
- Kabelboom van latere polo werkt minder prettig ivm enkele ruitensproeierpomp voor zowel voor en anderkant. Ontbrekende massa tappen we af van.. jawel: koplamp
- Oliedruk en olietemperatuursensor leiden we via 1 en dezelfde thule naar binnen, maar we stoppen daarnaast ook de drukmeter (G-lader) en de brandstofdruk ( diesel) leiding door. Persen we d'r nog een antenne kabel bij?
- Geen zwarte draad over? kroonsteentje naar bruin!
- Geen auto'draad' over? Stukkie 220v platte snoer doet het ook prima!
- Geen krimptang? Knijpen we m toch met een tang vast!
- Geen stekker? geen kroonsteentje? zelfs geen ducttape? afplak(schilders)tape werkt ook prima!

ARCH!

Watervangbak dus nog niet he-le-maal leeg, maar wel een eindje opgeschoten.  Zekeringkast ligt eruit, verlichtingskabelboom eruit, motorkabelboom gedeelte er nog in.

Ben erg benieuwd of en hoe ik de motorkabelboom ga bouwen: waarschijnlijk in de weer opgebouwde auto heel langzaam aan.. D'r zijn zoveel extra verbindingen.. 

Nog zo'n mooie:


Leest u mee?
- Kabeltje voor massa ruitensproeier
- Driepolige termoschakelaar verbinding uitgebreid
- spatbordknipperlicht scotchblokje
- veelste lange slangklem intercoolerbuis

Wat u nog niet ziet:
- volledig overbodige bedrading bobine ( bobine? diesel? )

-----

Onder de motorkap overigens ook al enigzins begonnen met strippen; eerste stapjes voor de motoruitbouw zijn gezet. G-lader zal spoedig naar de schoorsteenmantel verhuizen :)  Zit goed in de olie!  Luchtfilter, branstoffilter; hier en daar wat klein spul...  morgen wegens semi-verplicht-vrije-dag weer verder.
« Laatst bewerkt op: ma, 04 mei 2009, 21:31:04 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1405 Gepost op: ma, 04 mei 2009, 21:40:51 »
 -wtf- spaghetti uitlaat of spaghetti kabelboom, kiest u maar!
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1406 Gepost op: di, 05 mei 2009, 07:08:51 »
jaap ik zou de kabelboom in de auto opbouwen en dan alles solderen en krimpkous gebruiken. hierna de kabelboom ordenen mbv tape . kabelboom uitbouwen . en de gehele kabelboom in de krimkous zetten . de vertakingen zet je vast met cyanoacrylaat . is ff wat werk ,maar het resultaat is er wel naar .te lange slangeklem kun je inkorten met een zijknipper .

zo krijg je een kabelboom die storingsvrij is . goed past, en bovendien er origineel uitziet .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1407 Gepost op: di, 05 mei 2009, 18:26:20 »
@ Serge: Bijna helemaal exact mijn plan.
Ik wil proberen de originele kabelhulzen te hergebruiken: Bougiehulzen ofzoiets noemen ze.  Maar inderdaad: helemaal in de auto opbouwen, op lengte, naakte kabelschoentjes zetten, kripkous of stekkerhuls d'r omheen ( spul is allemaal los te bestellen bij VW  -klappen- ) en alle nieuwe aansluitingen op maat knippen IN de auto. Eventueel nog een keer uitbouwen om af te werken, maar waarschijnlijk ben ik zo al 90% op stoom.


--


Update vandaag: Next up: motor eruit.

Kabelboom is nu volledig verwijderd; watervangbak is leeg (echo). G-lader uitgebouwd, intercooler systeem, linker voorspatbord.

Enige zaken die er nu nog in zitten zijn:

- rechterspatbord
- blok + bak
- kachelhuis ( zit gekit en wil het niet slopen )
- tank
- stuurhuis
- onderstel

Ruimt wel enorm op zo. Rolt ook een stuk lichter al.  Dus even naar buiten gedrukt en even met de waterslang erdoor. Zo, wat een troep in het interieur.. moet nog flink aan de ontvetter.  Ben erg blij met de koets, en de voorbewerking die deze heeft gehad: echt overal zit een dikke, dikke laag wax. Op hier en daar een puntje na bijna roest vrij. Spatscherm  = plakscherm.. A-stijl is maagdelijk..   

Denk er nu al aan om de koets, vers van de spuiter, richting Mike Sanders te drukken: kan ie m voor de volgende 30 jaar weer sealen. Alleen: hoe haal je de meuk eruit voor de spuiter?  Toch eens bij Marko2fpolo langs om die teer/asfalt verwijderaar te halen.. of anders koud ontvetter groot in te slaan... en doekkies, en remmenreiniger..

sfeer impressie:


 
« Laatst bewerkt op: di, 05 mei 2009, 19:38:09 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1408 Gepost op: di, 05 mei 2009, 21:36:27 »
psst jaap ipv een krik ,gebruik bokjes ,staat wat veiliger  -ja- -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1409 Gepost op: di, 05 mei 2009, 21:46:29 »
Jups, shame on me: MAAR VERVLOEKT WAAR STAAN DIE DINGEN ALS JE ZE NODIG HEBT!



Mijn wagenpark Fix what ain't broken