Auteur Topic: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel  (gelezen 87968 keer)

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #210 Gepost op: di, 17 jan 2012, 19:00:12 »
Blikwerk is heel anders volgens mij als je de foto;s bekijkt. -dunno-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #211 Gepost op: di, 17 jan 2012, 20:03:16 »
Dûh, het blikwerk is heel anders inderdaad... 1F heeft "oren" aan het gat zitten, en het binnenste kacheldeel heeft daar ook plastic dat door die "oren" heen gestoken wordt. Maar een kachel bestaat uit 2 delen, het deel voor het interieur, dat vervolgens in/door het gat gekoppeld wordt aan een deel in de parafanbak. Dat deel heeft in ieder geval geen dingen die door de "oren" moeten/gaan, dus vandaar dat ik me afvraag of er voor dát deel ook nog verschillen zitten tussen 1 en 1F? -dunno-

En inderdaad, ik kan zijn topic doorspitten, maar dan krijg ik nog geen uitsluitsel, hooguit vermoedens... Bovendien was de vorige vraag gepost via iPhone, en om nou een topic helemaal door te gaan spitten op zo'n klein schermpje?! -gert-

Vanavond nieuwe (kleine) update, dit keer op verzoek van Ronnie zonder foto's... -nana-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #212 Gepost op: di, 17 jan 2012, 20:16:42 »
nou je hoeft niet zo lelijk tegen mij te doen zeg -boehoe- :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #213 Gepost op: di, 17 jan 2012, 20:18:28 »
Jankerd! :)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #214 Gepost op: di, 17 jan 2012, 20:23:45 »
Ook niet tegen mij, komt dat door het gat in je hemeltje? Of heb je niet ...........?
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #215 Gepost op: di, 17 jan 2012, 22:09:58 »
Tsssss, Ronnie! Lange tenen, kleine ...... ? -nana-

Goed, genoeg geneuzel heen en weer nu. Tijd voor on-topic zaken... :D

Voor de duidelijkheid, mijn vraag over de kachel heeft betrekking op dit gedeelte:


Is dit onderdeel dus gelijk door de jaren heen, en zitten de wijzigingen alleen in het binnendeel, of is alles anders? -dunno-

Dan de resultaten van wat knutselpraktijken vandaag. Ben in het stadium gekomen waar je dingen moet uitzoeken en/of proberen, en waarin je dus wel nog vorderingen maakt, maar niet zozeer meters. Bovendien moest ik mijn aandacht delen, want ondertussen stond de Scenic op de brug voor de APK...

Mooi nieuw radiateurtje inbouwen:


De fan past er uiteindelijk wel op, maar zit echt helemaal klem tegen het thermostaathuis. Ik vrees voor resonanties... Bovendien is de stekkeraansluiting dus niet plug-and-play, dus misschien dat ik ergens nog een plattere fan heb met wél de juiste aansluiting.

Toen was het tijd voor de volgende aanpassing: ik gebruik de 2F-kabelboom, en dus ook de 2F-zekeringkast, die hier helaas een tikkie te groot voor is.


Dus de reciprozaag ter hand et voila:


Piest presas:


En dus maar begonnen met het leggen van de kabelboom in de motorruimte... En dan merk je dat je dingen niet gemerkt heb (stom, had ik even moeten doen), én dat het gatenpatroon in het schutbord toch iets anders is. Daar laat ik me natuurlijk niet door tegenhouden, maar het vergt wel even puzzelen.

Overigens, gisteren had ik ook al even de rembekrachtiger ingebouwd (maar geen foto van gemaakt omdat ik snel naar huis moest om de kiddo's op tijd op te halen):


Ook KVS-reservoirtje gewisseld en aangesloten en luchtfilterbak op z'n plek.


Moet nog een gat maken in de staande plaat van het front, zodat daar de aansluiting van het luchtfilter geplaatst kan worden (dat normaal gesproken op de behuizing van de radiateur zit aangesloten).

Daarna dus even lopen steggelen met de kachel, en de gaskabel aangebracht. Kan alleen niet echt meer bedenken hoe deze gefixeerd zat/moet op de steun op de brandstofpomp...  :(

4-liter ruitensproeierreservoir past ook met lichte dwang op het andere binnenscherm. Het groeit wel meer richting wat het moet zijn... Jelle maar eens benaderen of hij me binnenkort kan helpen met de binnenste kabelboom...
En nog wat zelftappende boutjes halen om hier en daar wat dingen vast te zetten (o.a. dieselfilter, sproeierreservoir, luchtfilterbak, relaissteun en dat soort zaken).
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #216 Gepost op: di, 17 jan 2012, 22:24:46 »
Wat een foto's weer Geert -thumbsup-

Zie nu pas je kachelvraag staan...heb dus nog niet gekeken en weet het zo ook niet uit mn hoofd...
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #217 Gepost op: di, 17 jan 2012, 22:37:08 »
Kan alleen niet echt meer bedenken hoe deze gefixeerd zat/moet op de steun op de brandstofpomp...  :(

Maar dat schoot me opeens weer te binnen... :D



@Jaap: morgen heb ik toch geen tijd voor de Polo, en donderdag is de Range Rover weer aan de beurt, dus het moet niet nu. Als je zou kunnen/willen kijken zou ik dat top vinden!  -thumbsup-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #218 Gepost op: wo, 18 jan 2012, 02:30:31 »
Dûh, het blikwerk is heel anders inderdaad... 1F heeft "oren" aan het gat zitten, en het binnenste kacheldeel heeft daar ook plastic dat door die "oren" heen gestoken wordt. Maar een kachel bestaat uit 2 delen, het deel voor het interieur, dat vervolgens in/door het gat gekoppeld wordt aan een deel in de parafanbak. Dat deel heeft in ieder geval geen dingen die door de "oren" moeten/gaan, dus vandaar dat ik me afvraag of er voor dát deel ook nog verschillen zitten tussen 1 en 1F? -dunno-


Een kachelunit van een 1 is compleet anders dan die van een 1F ( = polo 2 )

Die van een 1 heeft een ventilator ipv een "hamsterwiel" en de behuizing is gans anders -ja-
« Laatst bewerkt op: wo, 18 jan 2012, 02:33:58 door Mark »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #219 Gepost op: wo, 18 jan 2012, 08:07:51 »
OK, helder, dank @ Mark!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #220 Gepost op: wo, 18 jan 2012, 09:26:16 »
Inderdaad: Wat Mark zegt.

Zorg liever dus 'gewoon' voor een complete, bij elkaar passende, Polo 1 kachelunit  Want de slangen op het huis en het kraantje zijn dan weer niet van plek gewisseld. (een 1f huis plaatsen is onnodig moeilijk doen).

Qua radiateur: Wat wil je nu precies plaatsen? Er zijn een paar dingetjes waar je op moet letten:

- Het bochtje van op het termostaathuis, waar de bovenste slang op zit aangesloten, is bij een Polo 1 heel erg haaks. Bij een polo 2 / 2f is dat bochtje veel flauwer.
Waarom? Omdat de radiateur bij een Polo 1 dichter bij de motor staat! Het is dus waarschijnlijk niet de waaier kap, maar het termostaathuis dat te ver uit steekt.

- Een originele Polo 1 radiateur zit anders op z'n plek van bij een 2f. Waarschijnlijk kan je een 2f radiateur wel pas maken, maar pak liever gewoon een originele polo 1 radiateur met een polo 1 waaier kap.   Hierin kan je misschien wel een 2 traps ventilator kwijt (zoals uit de donor 2f) , maar of dat past? 

- Als 't niet wil passen met elkaar,.. zoek foto's van een Polo 1 of 1f met g40 ombouw: gegarandeerd dat 'men' er iets op gevonden heeft :)

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #221 Gepost op: wo, 18 jan 2012, 10:27:12 »
 -notworthy- , waar je steeds de tijd vandaan haalt, ik weet het niet. Goed bezig   :)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #222 Gepost op: wo, 18 jan 2012, 11:04:59 »
Geert kijkt gewoon geen GTST met zijn vrouw, toch weer een dik half uur :)
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #223 Gepost op: wo, 18 jan 2012, 11:08:44 »
En kom maar door met die foto's!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #224 Gepost op: wo, 18 jan 2012, 13:14:55 »
Nope, vandaag niet. Nu pappa-middag met straks zwemles, vanavond het wekelijkse 3e kind erbij en kookdienst, en vanmorgen beszichtiging gehad voor de Volvo, wellicht vanavond weer uitzicht op wat nieuwe cashflow.
Morgen Range Rover-dag, denk dat de Polo pas weer na het weekend aan de beurt is...

@Jaap: ik heb genoeg dingen liggen om iets samen te stellen voor de radiateur, dat komt wel goed hoor?! Maar ik weet het pas als ik het heb gepast, dus kwam ik er nu pas achter.

Voor wat betreft de kachel: ook daarvan zou ik genoeg moeten hebben liggen, maar ik kon het zo gauw niet vinden, dus gegrepen wat voor mijn neus kwam, en dat blijkt dus 1F te zijn... Maar ook dat komt wel goed. Alleen: wat bedoel je precies met de slangaansluitingen? Zoveel anders? Want eerlijk gezegd kwam het nu perfect uit voor het aansluiten (tenslotte komen de slangen van een 2F, dus met de nieuwere kachel).
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!