Hier dan hoe het allemaal begonnen is
Ik was op zoek naar een goedkope auto waarmee ik door de kouw kon rijden.
na een beetje zoek werk kwam ik uit op een Volkswagen Polo Coupe 1.3 uit 1990
Aan deze auto heb ik niet veel gedaan ten eerste kwam hij ook niet door de apk heen
dat was wel weer jammer
wel heel de winter mee gereden en na de winter geschort en weer met de golf gaan rijden.
Ik had al in me hoofd om een aanhanger ta gaan maken van een polo dus was al aan het zoeken geweest
naar een donor en die had ik weer eens gevonden helemaal boven in het land ik wou deze kopen omdat
hj verlaagd was ik denk dat kan ik gelijk mijn polo verlagen maar bij aankomst zag ik al snel
dat ze de veren hadden afgeslepen
deze polo heb ik dan ook gesloopt ( liep ook niet meer ) en ben ik gaan zagen en slijpen
heb hier paar foto`s
maar uit eindelijk is het hem dat niet geworden want er kwam zo veel las werk aan en om
alles te verstevigen.
onder tussen zijn we wel door gegaan naar het zoeken van een andere Coupe
deze kwam ik al vrij snel tegen bij ons in de buurt bij een auto garage.
gelijk gebeld en gelijk gaan kijken
even rondje mee gereden en overgeschreven en betaald.
Voertuigsoort:
Merk : VOLKSWAGEN
Kleur : Wit
Handelsbenaming : POLO COUPE 40 KW K6
Plaats chassisnummer : Tegen schutbord onder motorkap
Aantal eigenaren privé / zakelijk : 2 / 0
omdat de auto op kenteken staat vanaf 7 jan 1987 en hier toen al keer op het forum gevragen voot
de belasting ( old timer ) ben ik dus gaan schrijven en heb ik een orgineel certivicaat gehad
van de polo en rij ik nu al van af 10-08-2011 belasting vrij
en ja toen kon het niet lang meer duren of hij moest naar beneden haha
want op orignele hoogte zag hij er niet uit
dus snel bij streetperformance in tilburg een verlagings set gekocht 80/60 + alle lagers gelijk vervangen.
Tôtaal plaatje
omdat er toen ik hem kocht een deuk in het rechter spatbord zat en we er zo eens na zaten te kijken
hadden we een leuk ideetje 9 vele van jullie zullen hem al wel gezien hebben )
en je een leuke imprial is nooit weg gegooid
van de oude coupe heb ik de grill over gezet dat vind ik hem toch net wat mooier maken.
dus ja toen was hij verlaagd en ja dan moeten er natuurlijk ook andere velgen onder
deze heb ik gevonden en vond ze super mooi op de foto dus de moeite waard om een even te gaan kijken.
ik ben er geweest heb ze daar even onder de auto gehad om te passen en dat ging goed.
hup in de coupe en naar huis er mee. maar eerst nog even langs SB Carstyling om 1 ventiel te maken
maar dat ging helaas niet daar onder aan de afslag gaat me bak kapot
dus duurde weer even
voor dat ik kon rijden
maar toe hij dan weer reed gelijk de velgen er onder geknoopt
moet zeggen knappe velgen zo onder een coupe ( Mangels)
verder heb ik de auto voor zien van enkele stickers
moet zeggen de stickers van de eerste eigenaar zitten er ook nog steeds op
ben ik ook nog bezig geweest met het slopen van de Coupe ( aanhanger )
toen was het nog lekker weer buiten
dit is geweest april 2011
toen die helemaal kaal was kon ie naar de loods in kerkdriel om de neus er af te slijpen en
het blok er uit tehalen
en om hem te gaan lassen
daar heeft de aanhanger 4 maanden gestaan want had geen tijd en alles en door omstandigheden moest de
auto daar weg
onder tussen al wel allemaal aan het rond vragen geweest.
toen kwam Sebastiaan van SB Carstyling Drunen en die zei eej anders laat je ons pa Jan
er eens na kijken die vind da wel leuk om te doen. die maakt dat wel met en voor jou.
zo gezegt zo gedaan aanhanger gehuurd ik met Caddy en aanhanger naar de aanhanger
en door naar SB Carstyling Drunen
Jan heeft mij gezegt ik zet er geen haast op want ik heb meer te doen maar had hem wel gezegt
dat is voor april klaar moest zijn voor de aller eerste 86C meeting in cuijk.
door dat ik ook Mangels graag onder de aanhanger wou kwam ik een mooi setje tegen ja mooi een andere haha
en 8J onder de auto heb ik 7j
ik weekje later terug naar SB Carstyling drunen. en ja het begin is gemaakt
had tegen jan gezegt kijk maar wat het beste is en wat mooier word en Jan zei dan moet de voorkant
nog net wat verder eraf
en weer een week je later werd ik gebeld of ik even langs wou komen om te kijken of het goed was
ja ik was er super blij mee het ging goed naar mijn zin en ook die van Jan
onder tussen thuis de trekhaak die op de aanhanger komt ook voor zien van een nieuwe zwarte kleur
en hup paar dagen later weer terug naar Sb Carstyling Drunen
Jan was de binnen kant aan het aflassen en vroeg of ik even kwam kijken
na even een tijdje stil te hebben gelegen werd ik gebeld kom maar hijs klaar hij kan achter je auto
mooie 4 kante trekstang er aan met neuswieltje nu kon ik gaan beginnen met de verlichting en de kabels
ik heb gekozen voor 13 polige stekker omdat ik dan meer dingen van uit de auto kan bedienen
naar de aanhanger toe
het is makkelijker gezegt dan gedaan moet ik eerlijk zeggen.
had express de originele kabel boom laten liggen om van uit daar door te gaan
was me wel een zoek werk welke kabel wat was. maar uit eindelijk is het me gelukt.nu was het
nog een kwestie van aansluiten op de stekker en alles controleren en netjes weg leggen.
Jan moest alleen nog bij het spatbord een plaatje maken
nu werd het even stil gelegt met de aanhanger want de polo moest de garage in
onder tussen was net al weer bijna december dus tijd om de polo de garage in te doen
Mangels er onder uit en op slaapkamer leggen ( droog en warm haha )
staaltjes er onder en ja ook al staat hij in de garage moet er dan wel iest aan doen
zwarte wiel doppen oranje gespoten
En een andere uitlaat Achterdemper weg en gewoon een stuk pijp die schuin omhoog loopt
er op gezet zit een aardig leuk geluidje in
let niet op de rommel in de garage ik had hem pas en moest nog van alles neerzetten en ophangen
zie vervolg in mijn topic haha
12-10-2011 heb ik de polo in de garage gezet onder tussen is er nog veel zooi bij gekomen
hout zo ie zo om stellingen te maken en onderdelen
maar ja toen sneeuwde het nog niet en de polo moest naar de Apk toe en wist dat ik er nog wel wat
aan moest doen dus toen 26-11-2011 de auto maar weer uit de garage gehaald en dan zie je in korte tijd wat een
mens allemaal kan verzamelen
en moet zeggen had ook een klein magazijntje opgekocht
waar is hij nou toch
Daar is ie weer (imprial had ik even geleend om dingen op het dak te kunnen leggen )
Nu ik de auto even in de loods kon zetten bij een vriend van mij ( en ik ook de aanhanger
onder tussen aan het bouwen was ) moest ik nartuurlijk ook een trekhaak hebben dat hebben we ook
even allemaal gedaan ook even opnieuw zwart gespoten
ik kon het toch niet laten om toch even met de aanhanger verder te gaan
ik had me kentekenplaat besteld en die er opgezet
verlagingsveren gekocht voor de aanhanger
en dan was ik vol op bezig met de bedrading naar voren te brengen en aan te sluiten.
en nartuurlijk de trekhaak er op op de aanhanger
dat was me wel een klus die kabels allemaal ik kon geen kleuren meer zien
omdat de deuren er nog niet in zaten hebben we dat ook even gedaan
en de auto en aanhanger even naar buiten gereden om te kijken of hij er goed achter hing en
of de lichten ook allemaal oed werkte dat was niet het geval maar gelukkig
Massa probleem dus extra massa aangelegt ( dacht dak de auto toen ook even snel
uit de garage heb gehaald
Jan was ook bezig geweest om de zeikant spatbord af te maken
en toen kwam Jan aan met Mathieu je kabels zou ik anders doen
stekker doos bij halen en stekker en dan een losse kabel er bij maken zo dat je die los hebt
zo gezegt niet zo gedaan daar ging ik weer met me kleuren en kabels
toen lag de aanhanger even stil
27-01-2012
ben ik met de auto naar de apk gegaan na wat aanpassingen en reparaties
en toen was hij goed gekeurt
mooie was de Steekproefman was er ook die moest toch ff kijken of hij wel veerder en dat was net genoeg
Nou ik alles weer klaar de auto kon de garage niet in want die stond vol en ik dacht agja het
gaat niet meer sneeuwen
eerste dag viel nog mee
begin feb kon de auto weer de garage in dus ja dan ff snel wassen sneeuw eraf binnen in de loods
droog gemaakt en gepoest en toen weer de garage in
en toen dan alle sneeuw weg was en het mooie weer kwam er weer aan gingen de mooie chrome mangels
er weer onder.
mooi van af de slaap kamer in grote vuilnis zakken in de kruiwagen naar de caddy toe
en even later stond de auto weer thuis
omdat het onder tussen feb was ik maar eens naar SB gereden en ja hoor daar stond hij dan
klaar om mee genomen te worden
stekker heb ik er nog wel op gezet hoor haha
daar ook even snel banden op me Mangels gelegt want ja moet wel
als plaatje naar huis rijden he
nou voor de eerste keer buiten en wat had ik toch een bekijks zeg niet normaal vanaf
Drunen naar Hulten ( nabij Tilburg )
maar resultaat mag er wezen nog lang niet klaar maar komt allemaal goed.
auto heb ik overigens achter hoger gezet en aanhanger lager
en de verlichten wou niet mee werken
rede massa kabel los kwam ik later achter
Daarna heb ik er nog wat kleine dingen aan gedaan en toen is hij de garage in gegaan
zoals stickers haha
nog steeds wel een rommel in de garage maar ja is niks aan te doen
toen waren we weer op 15-04-2012 de dag de de aanhanger mee ging naar zijn eerste meeting en ook
tevens de eerste polo meeting
in cuijk
Dit was een zeer geslaagde dag en heb veel aanspraak gehad van hoe en wat
iedereen vond hem leuk om te zien.
Dag er na ben ik de garage maar eens gaan opruimen zo dat de aanhanger en netjes in kon
En toen kwam er een beetje een gezeik aan de polo
hij liep niet lekker meer en daar baalde ik van.
dus ja dan alles maar uit elkaar en hem een echte grote beurt gaan geven ( was ik toch al van
plan )
koppakking vervangen
distributie riem
v snaar
inlaat pakking
uitlaat pakking
olie
olie filter
koelvloeistof
bougies
spagettie spruitstuk er op
remblokken
remschijven
rotor
verdelerkap
karterpan
karterpan pakking
klepstoters
miss nog wat vergeten maar was ook zo veel
en zo als altijd heb je altijd van die tegen slagen maar je daar kom je wel weer door heen
we zijn eerst maar eens begonnen met demonteren
foto`s zeggen meer dan woorden
Nieuwe schijven en blokken
had ik Marktplaats een Nieuw spaghettie spruitstuk gezien voor weinig geld ( heel weinig ) ik dacht die
moet ik hebben dus ik gekocht oplaten sturen.
willen we hem onder de auto bouwen komen we er al achter dat goed koop duurkoop kan zijn want hij paste niet
de bocht die er in zat zat verkeerd.
gelukkig in de kennisen kring iemand die daar wel raad mee weet Tony de goed man haha
toen hij onder de auto lag op maat afgezaagd en toen de rest van de uitlaat er onder en toen paste alles gelijk.
na een paar dagen en dagen met tegenslagen stond de auto weer buiten
wat een heerlijk geluid als je dan weer een rondje kan gaan rijden