Specialist ben ik niet maar heb wel 7 jaar ervaring in de polyester maar ga geen wedstrijd van kennis maken. Vind je opmerking ook een beetje negatief. Ik kan me beter goed gaan voorbereiden ipv steeds op mijn bek gaan. Het is ook een gevoelsvak maar aangezien ik het toch maar eens zelf wil gaan proberen ivm mijn budget ga ik hier lekker veel vragen stellen. Dit topic is ook gestart dacht ik omdat het vragen andere topics vervuilt.
een topic om tips te geven dat elke keer eindigt dat je:
a. eerst een opleiding moet gaan volgen
b. een loods met spuitcabine en goede apparatuur moet gaan kopen
c. het daarna beter door je personeel kan laten doen....
daar heb je niet veel aan..
@MK1 madness;
Ik heb mijn auto ook plaatselijk bijgewerkt, als je goed kijkt zie je het, maar het ziet er echt wel netjes uit. Mijn voldoening zit ook in het feit dat ik het zelf gedaan heb, dan mag het ook ietsje minder zijn.
Mijn tips; ik schuur met een excentrische machine (simpele bosch) de panelen, daarna plamuren (2K fijnplamuur van de Brezan, merk Presto).
Daarna met een schuurblok van grof naar fijn opschuren in een haaks patroon (horizontaal/verticaal /horizontaal/verticaal etc. etc., totdat de plamuurplek steeds vlakker wordt en je bijna weer gelijk bent aan de originele lak.
Op het einde maak ik steeds meer een draaiende beweging met een korrel 400
Laten drogen
Lichtjes nevelen met matzwart en met korrel 600 naschuren (ter controle op vlakheid)
Eventueel nog bijschuren/bijwerken waar nodig met plamuur
Primer aanbrengen (ik gebruik Motip)
Drogen, goed nalopen met een lamp (liefst binnen) om te controleren of je nog rimpels/overgangen ziet
Daarna in 3 a 4 lagen de kleur aanbrengen, in niet te dikke lagen, met tussenpozen van ongeveer 10 minuten.
Zo gaat het bij al enkele keren vrij goed, als je het een beetje in de vingers hebt en rustig te werk gaat lukt het wel.