Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: JTG op wo, 10 mrt 2010, 20:43:09
-
Hierbij een kleine inleiding al dan niet ondersteund door foto's.
Het betreft mijn Derby uit 1977 in Bronze kleur.
Plannen voor de toekomst.
60-40 verlagen dmv vaste set van KAW.
Voorzien van nieuwe lagers, toplagers, type 2 veerschotels.
Wellemsblokken monteren na verlagen.
Motorombouw naar motorcarbs en bewerking door iedereen bekend hier.... (evt met nokje, wanneer te vinden)
Nieuwe uitlaat monteren.
Voorzien van 5-bak (JvdV) + stabilisator.
Voorste stoelen laten opvullen ivm uitgezakt wangetje.
Proberen trekhaak en grille te zoeken.
Cockpit ombouw naar eentje met klok.
Middenconsole zoeken.
Velgen (Allycat) monteren.
auto uitlijnen na verlagen.
auto bij aanschaf.
-
aweswome!!! dat word wel wat -thumbsup-
enne psssst. ik heb eventueel nog wel een middenconsole te koop -ja-
op de foto te zien
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-XI3AO3VW.jpg)
-
bumpertje gescored uit Den Haag.....
-
dat zijn bekende wielen ;)
nog 5,5j gevonden?
-
Zijn idd bekende wielen voor jou. Zijn geen 5,5J velgen aangezien deze jongen uit Limburg deze niet aan mij wilde verkopen -nana-
Zijn voor 6J geworden en achter 7J gebleven. Voor en na foto's zeggen genoeg en MET originele naafdoppen. -naughty-
Let ook even op het mode verschil in bandjes van vroeger en nu. :)
-
-thumbsup-
nice
-
Vorige eigenaar had er bumpers van later type op gefabriekt -boehoe-
Heb dit redelijk vlot kunnen veranderen door een bumper van Marjolijn te kopen -thumbsup-
Verschil lijkt mij duidelijk.( beter nu :))
-
Deze wilde ik jullie ook niet onthouden, mooi winterplaatje........ Mooie two-tone wit met bronze.
-
Mooie derby -love- en ook een super mooie kleur nog steeds.
succes met alle werkzaamheden -thumbsup-
-
hahahaha..
Safety first!
-
@Arno
Hij wordt nog mooier wanneer ik jouw spulletjes binnenkrijg -thumbsup-
@Mark
Je snapt het gelukkig -uitlachen-
-
Ook nog een "nieuw" cockpitje via Marktplaats gekocht............. alleen nog wel overzetten. -klus-
-
verder straks het orginele blokje weer voorzien van een complete uberholing en een compleet nieuw uitlaat systeem, bij de plaatselijke onderdelenboer vandaan en goedkoper dan internet, monteren
-
verlagingsset 60-40 via E-bay gekocht van een auto-onderdelenboer die na speciale bestelling niet opgehaald is. (lees inkoopprijs) :)
-
Ziet er goed uit allemaal!!
-
Damn, goed bezig -thumbsup-
Derby ziet er ook erg netjes uit, en die velgjes zijn ook top
-
Dank allemaal voor de leuke reacties. -thumbsup-
Heb nog meer leuke foto's alleen zit mijn uploadbox vol -dunno-
-
Dank allemaal voor de leuke reacties. -thumbsup-
Heb nog meer leuke foto's alleen zit mijn uploadbox vol -dunno-
Even via het Fotoalbum (http://www.steilheck.nl/cpg/index.php) op het forum doen
-
Leuke plannen! Ik hou t in de gaten.... -thumbsup-
-
dat word een fraai karretje -thumbsup-
-
rest van de verlagingsset
-
onderdelen die ik nog meer ga monteren
-
even -off- maar toch even laten zien wat de andere hobby is...........
-
das leuk zo'n skatebord -nana-
-
t is een kever tenminste een deel :) ziet er goed uit waar is de rest laat eens zien -thumbsup- -foto-
derby komt ook wel goed
-
Kan met herinneren dat je een T1 binnen had staan? Of heb je ook nog een kevert?
-
nou, een paar stoelen erop, rolkooi en gaan -nana- -thumbsup-
-
@martijn.
I wish dat het een type 1 was, is "helaas" een t2, ben er overigens erg blij mee. Mooie camper die als laatste alle aandacht gaat krijgen.
Kever heb ik al jaren is mijn eerste auto eigenlijk :) Heb nog wel meerdere luchtgekoelde auto's gehad alleen deze 2 ga ik bewaren.
@Sieperman.
Rolkooi moet je van houden. Wanneer de motor er achter hangt is het mijn snelste auto ooit. 160 pk uit een oude Porsche 4 cylinder motor.
-
ahaa. 160pk in een kever is geniaal! Lekkere boxer-roffel is sowieso een erg mooi geluid.
-
Klopt de roffel van de motor is geen stereo die er aan kan tippen.
specs, 195Nm en een dezelfde topsnelheid met een langere en versterkte 4-versnellingsbak.
-
Ik zat meer te denken zonder die kever opbouw -nana- das toch allemaal maar extra gewicht, en dan een rolkooi om je toch een beetje heel te houden mocht ie onverhoeds opstijgen.
-
goed bezig hou ik ook wel van snelle kever. en idd dat geluid van zo'n boxer is ook goed :)
-
Meer foto´s van de kever en t ´blokje´ wat daar in komt -hitit- mag ook een linkje zijn van een ander forum waar alles al in staat :D
-
@chop
welk ander forum -dunno-
heb er in der tijd geen foto's van gemaakt, lees digitale.
maak van het weekend wel een paar.
-
Kon toch zijn dat je t kever project op een ander forum bij hield -dunno- ;) vandaar die vraag :D
-
en als dat zo was, dan zou ik ook even op het linkje klikken -naughty-
-
vandaag ontvangen van de postbode............. :)
-
vandaag ontvangen van de postbode............. :)
Zijn dat de Duitse blokken?
-sturen-
-
Nee deze komen uit Oostenrijk, die van G-laderseite zijn gifgroen.
-
Nee deze komen uit Oostenrijk, die van G-laderseite zijn gifgroen.
Ik bedoelde eigenlijk van Ebay.... :) Maar maakt ook niet zoveel uit.
Wanneer o wanneer gaan ze er onder?
-
staan idd op e-bay.de (vandaar duits?) maar ook op ebay.at etc -nana-
gaan eronder wanneer ik alles in 1 week ga veranderen, dus veranderen van motor en bak, stabi, verlagingsset en uitlaatsysteem, andere velgen monteren en uitlijnen............
ga dan ook wel proberen foto's te maken van het monteren ervan aangezien degenen die er reeds mee rijden dit vergeten zijn te doen.
-
gisteren een 1.3 HK motor gekocht om wat mee te stoeien.
-
-thumbsup-
-
kleine update van ebay, mijn spaghetti namelijk
-
nog een paar
-
Ziet er prima uit!!
Is het een vaste aanbieder of een eenmalige aanwinst?
grtz
-
@mark
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,8823.msg267857.html#new
-
goeie shit die spaghetti -thumbsup-
mooi dat ik m ook heb gekocht bij meneer prieser :) -sturen-
succes met t blokje
-
Kijk dat zijn goede prijzen!
-
idd :) 71,10 incl. verzenden.
Ook even aan de E-bay Mark -thumbsup-
Komt toch na elke aanbieding een nieuwe dus kans zat.
-
een paar -foto- van de andere hobby, hoor het wel van jullie.............
-
optie 1 of optie 2 -dunno-
-
voor de mensen die van mooie kontjes houden............
-
de foto's van het blok komen nog....................
-
Optie 1 -thumbsup-
Toezichthouder zit er ook bij zie ik
-
yes Jaap die komt voort uit een nog een andere hobby, ben zeer tevreden over het resultaat :)
-
Optie 1 -thumbsup-
-
Optie 1
vindt optie 2 te modern voor deze kever.
-
yes Jaap die komt voort uit een nog een andere hobby, ben zeer tevreden over het resultaat :)
:D -goodjob-
-
hoe de kever er nu uitziet, optie 2, maar als je wat verder bent, zou ik optie 1 pakken.
Kevertje is behoorlijk wat werk om op te lappen lijkt me. Welk bouwjaar is deze? Lijkt me dat je een '64 look ofzo eraan wil geven met die lange koffer en motorklep en de spatbordjes. Model van de overige cas delen lijkt me namelijk jonger.
Van die koplampen die iets naar achter staan in de behuizing en kleine achterlichtjes (wel 3kleur lampen) vind ik gaaf op een kever ;) leuk verlagen dattie achter nog een beetje omhoog steekt en karren ermee.
als je het project even moe bent, kun je er bovenop gaan liggen zo te zien :P
-
@ maxx klopt allemaal het is een 71 er huis, met de pre 67 delen. Dus nog wel een echte Duitser....
De imperial is soms wel handig vooral wanneer het even allemaal op de zij moet.
De achterkant is al 7cm verlaagd alleen hangt het blok er nog niet in en scheelt dan al gauw een kilo of 200 op de achteras.
Kan de velgen ook uitwisselen met de t2b vandaar de opini-peiling
-
Van de week meivakantie en de auto maar "even" verlaagd 60-40. Tevens voorzien van Wellemsblokken.
Heb de veerpoten en de draagarmen maar even opgeknapt en voorzien van een nieuw uiterlijk.
Hier de -foto- ervan
-
Gelijk maar allemaal klein prut gebruikt ipv de oude bouten en moeren. Na het monteren van de Wellemsblokken de auto weer op de wielen gezet, alleen geen ruimte om de opsluitringen aan de stabi te monteren....... iemand een idee hoe dat wel kan, of gewoon niet monteren?
Montage van de Wellemsblokken was eigenlijk een eitje............ Auto in zijn geheel op gekrikt en daarna laten rusten op twee bokken. Vervolgens de 5-bak stabi in de rubbers gehangen. Daarna de krik onder de stabi gezet en deze totaan de steunpunten van de bevestiging ervan gekrikt. Nog even de gaatjes gecheckt of deze overeenkwamen met de schroefdraad gaatjes en vervolgens de blokken aangedraaid.
-
als allerlaatste een shot van voor en na, resultaat mag iedereen voor zichzelf beslissen -nana- ik ben tevreden over zowel het beeld alsook de rijeigenschappen van de set. Niks loopt vooralsnog aan. Moet de echte test nog wel doorstaan na het uitlijnen. Dan komen de Allycat velgen eronder. Nog even wachten...............spannend........... :)
-
Kiek noe! Goed thuisgekomen dus? ;)
Ik vind de verlaging echt goed smoelen! -thumbsup-
Wat is je target voor de GK?
-
Dank je Geert ben zelf ook erg tevreden -thumbsup-
Thuis was ik idd zo maar, zonder files en misschien maar 5 minuten vertraging. Toch nog even een kleine 600 km afgelegd.
Morgen ga ik het spul allemaal even goed bekijken. Zolang de 1100 nog loopt heb ik niet erg veel haast. Hoop toch wel dat het blokje aan het einde van dit jaar klaar is :)
In ieder geval voor nu bedankt voor de spullen, laat nog van me horen als ik iets vind wat het zonlicht niet kan verdragen -nana-
-
-goodjob-
-
Na het monteren van de Wellemsblokken de auto weer op de wielen gezet, alleen geen ruimte om de opsluitringen aan de stabi te monteren.......
iemand een idee hoe dat wel kan, of gewoon niet monteren?
Je moet ook niet proberen om ze aan de buitenzijde van de wellemsblokken te monteren.
-
@Sjon dat wist ik had ik reeds gelezen al hier. Alleen is er aan de binnenzijde (bij het sleepoog ) ook geen ruimte. -dunno-
Ga even een stukje rijden ermee misschien gaat het nog een beetje zetten, zodat er wel ruimte ontstaat om die ringen alsnog te monteren.
-
Dat smoelt gelijk een stuk beter!! Nu nog de ally cats eronder en je kan de zomer trotseren!
-
-goodjob- Ziet er netjes uit
-
Mooi wark -thumbsup-
-
Nu nog een GK opnieuw opbouwen :)
Waar heb ik nog zin in.............
alu kleppendeksel en een Schrick nokkenas, weet bijde te liggen maar helaas nog geen dinero's ervoor -boehoe-
Ga maar uit van het gezegde "alle goede dingen komen langzaam"
-
Die Schrick gaat voorlopig nog nergens heen, rustig sparen maar... :D
-
-thumbsup- :)
-
Vandaag minder euforisch dan gehoopt. De Allycats eronder voor geen problemen alleen achter op de banden -boehoe- hoop dat het met omrollen van de spatbord rand op te lossen is. -dunno-
@ Mark heb jij daar ook last van met de Polo of zijn dat andere schermen ?
-
Wat zijn de afmetingen van die velgen & maat banden?
Ben er zelf ook al achter dat er minder ruimte is bij zo'n Derby dan bij een 86c.
Bij mijn weten is er tussen een Derby & Polo 1 weinig verschil:
net zo als bij Polo 2 coupe versus Polo 2 classic/sedan => ook niet.
-
@Sjon
Achter 7J met een 165-55-13 bandje. Volgens mij rijdt Mark met dezelfde maat velg maar dan ook nog met 175-50-13 onder de Polo -dunno-
-
ik denk dat je eens die 175/50 ers moet proberen.
-
scheelt 2.5 mm daar heb ik niet genoeg aan denk ik............
-
zijn maar 3mm lager, veel scheelt het niet. Waarschijnlijk raak je de schermen nog eerder, omdat de banden breder zijn.
-
beetje keilform van maken,heb ik ook nu met me sedan.
vind het wel wat hebben dat het kontje wat hoger ligt.
-
Ik zal even mijn ervaringen vertellen!
Ik heb daar ook zeker last van.. En mijn theorie is gewoon: Achter zit geen gewicht wat de veren der mate onder spanning zet zodat de veerweg al geminimaliseerd wordt.. Ik heb de mijn veerschotels aardig hoog staan en als ik dan erin ga zitten zakt de wagen zeker 2 á 3 cm in achter.. Met als gevolg flink schaven in de kasten.. Ik heb het met bumpstops opgelost..
Afstand band -> rand meten daarna de schokbrekerpen van boven tot onder meten in staande stand.. (is wat lastig maar gaat wel)
Als dan band -> rand 4cm is en de schokbreker stang 11cm dan moet je 8cm bumpstops er tussen stoppen en kan hij nooit meer schaven..
Ik hoop dat je het snapt :D
Maar bumpstops is gewoon niet prettig.. Als je door een kuil rijdt of hard van een drempel, dan voel je hem gewoon op de bumpstops landen.. Ik vind dat geen prettig gevoel.. Laat staan als je aan het sporten ben en hij doet zoiets in een bocht, lijkt mij niet een heel veilige wegligging -dunno-
Daarnaast als je hem achter zo hoog zet dat hij niet meer kan raken, dan is het weer geen porum, dus het blijft een dilemma..
Rollen van de schermen zal er bij mij om hangen of dat voldoende is.. ik heb er niet voor gekozen toen hij bij de spuiter stond, mede omdat de spuiter het een beetje afrade.. Maar daar heb je meerdere versies van..
Bij mij zullen de ally cats na de zomer onder de polo uit gaan.. Hoe mooi ik ze ook vind, ik vind het niet prettig rijden!
Zo dat is er uit!
Nu ff mijn oordeel: VETTE PORNO DIE KLEUR COMBINATIE ONDER DIE DERBY!!!!! -wanker- -klappen-
-
Als je hier: http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,4639.645.html wat omlaag scrolt dan zie je het verschil qua hoogte aan de achterkant tussen mijn polo en bij jou derby.. En dan nog schaven...
-
@ Mark, ik snap jouw verhaal. Jij hebt tenminste nog 4 cm..........Bij mij is dit maar 1. Dit houdt in dat er geen veerweg meer mogelijk is. Ik gok op rollen aangezien ik mijn auto toch nog een keer volledig moet laten spuiten. Jouw voor en achter zijn nu wel mooi gelijk aan elkaar qua hoogte.
Dank voor de reactie -thumbsup-
-
Maar heb jij geen verstelbare schokbrekers dan achter? Anders zou ik die eerst wat hoger zetten, dan heb je hem ook gelijk wat rechter liggen..
-
Hij lag mooi met de winterset. Nu met de Allycat niet meer helaas en nee idd geen noten verstelling...........
-
@Sjon: achter 7J met een 165-55-13 bandje.
ET-waarde?
Vooraan is smallere velg?
-
ik meen 6j maar kan ook 5,5 zijn.. Et waarde is niet te vinden op de velgen, dus dat zou gemeten moeten worden.. Maar ik schat ergens tussen de 15 en heel laag :D
-
@ Sjon idd wat Mark zegt een 6 j met 145-60-13 bandje. ET-waarde van de velgen zijn gelijk aan elkaar naar mijn weten ooit gemeten op 12....
-
Zijn de velgen niet af te draaien?
(binnenzijde, verhoging ET waarde)
Vooral bij oldskool velgen was dat wel eens mogelijk.
-
Helaas Jaap de montage zit zowat op het hart..........
-
Laat eerst de wielranden rollen..........
-
Nog even een kleine update van aangeschafte materialen....
Drukgroep, druklager en koppelingsplaat
-
ook een setje motorcarbs van Mikuni met filters
-
een GK blok...
-
en net als Jaap vd Vegte een verstelbaar nokkenas tandwiel, persoonlijk niet in mijn favoriete kleur maar goed je hebt niet alles in de hand... :)
-
Zo zo lekker bezig.
gaat helemaal goed komen zie ik , vroem vroem -sturen-
-
Gaat idd lekker zo! -thumbsup-
-
Vandaag de auto uit laten lijnen en de achterste wielkasten uitgerold. Resultaat links loopt nog steeds aan en rechts bijna vrij van aanlopen. Dacht gelijk aan de Golf die na het verlagen achter links ook minder ruimte had. Was toen van mening dat hij misschien een kromme achteras had.
Ook een geplamuurd lelijk plekje ontdekt waar even aan gelast moet worden. Minimaal weliswaar maar toch weer xtra werk. -klus-
Hoop dat de andere veren achter oplossing brengen samen met de bumpstops -dunno-
-
heb je 60/60? Dan zou 40mm wel wat uitmaken.. En de bumpstops werken prima tegen aanlopen! Als hij niet meer kan inzakken, kan hij niet meer aanlopen.. Alleen het comfort en wegligging is gewoon niet optimaal, keuzes :D
Zal ik je eens verklappen waarom hij links aanloopt :D
Moet je maar eens tijdens het in de wagen stappen naar je achterwiel kijken.. Dan zie je hoeveel de veer nog inzakt als je gaat zitten ;) Als je een bijrijder hebt weet ik bijna zeker dat hij links en rechts raakt.. Wat je ook kan doen is een hoek bocht naar links maken.. Waarschijnlijk loopt ie dan ook rechts aan..
Dat is wat ik bedoelde met het feit dat er achter minimaal gewicht zit, in vergelijking met voor..
-
@Mark, nee is ook een 60-40 set alleen dacht ik door het uitrollen uit de brand te zijn maar helaas. Nu dacht ik dan met veren van een originele g40 deze zijn maar 20 verlaagd en dan met een setje bumpstops om een en ander te voorkomen.
Heb jij btw ook dat je de achterkant van je auto redelijk makkelijk in de veren kan drukken. Dus lang niet zo stug als aan de voorkant?
De achterkant bedoel ik niet dat hij aan een kant lager is maar dat de as scheef staat -dunno- dus dat het linkerwiel ietwat meer buiten de wielkast komt :)
-
@Mark, nee is ook een 60-40 set alleen dacht ik door het uitrollen uit de brand te zijn maar helaas. Nu dacht ik dan met veren van een originele g40 deze zijn maar 20 verlaagd en dan met een setje bumpstops om een en ander te voorkomen.
Heb jij btw ook dat je de achterkant van je auto redelijk makkelijk in de veren kan drukken. Dus lang niet zo stug als aan de voorkant?
De achterkant bedoel ik niet dat hij aan een kant lager is maar dat de as scheef staat -dunno- dus dat het linkerwiel ietwat meer buiten de wielkast komt :)
Dat de as er scheef onder staat hebben alle Polo's/Derby's ongeveer...en bij mij zijn de achterveren ook een stukje slapper dan de voorveren.
-
Dat makkelijker in veren komt gewoon door het mindere gewicht.. De vorm van de veer is ook anders, dat kan misschien ook nog wel wat uitmaken.. Maar daar ben ik niet technisch genoeg...
Als je motor eruit is dan veert ie voor ook veel meer, das 1 ding wat zeker is!
Verder uitsteken heb ik geen last van.. Zou je misschien eens moeten meten, latje tegen de velg en afstand rand latje meten, dan weet je het zeker!!
Als dat hetzelfde is dan, komt het gewoon omdat je links in de wagen zit!
-
@Jaap dank u wilde ik even bevestigd zien -thumbsup-
@Mark Ik zit niet in de auto wanneer ik erachter sta om te kijken .... -nana- maar ik weet het zeker hoor. Dit had mijn Golf in de tijd ook na verlaging dacht alleen toen dat het een scheve as was, vandaar.
doelde met de achterkant "slap" dat het misschien aan mijn dempers ligt, lek oid....
-
Heb inmiddels weer een paar nieuwe (gebruikte) onderdelen erbij...
RVS Powersprint uitlaat vanaf kat. gekocht van Robin hier van het forum. Setje achterveren van een G40 waarmee ik hopelijk in combinatie met bumpstops de 7j Allycats kan rijden........ Deze ga ik dinsdag monteren, even duimen dus.... :)
-
laat ff weten als de uitlaat eronder zit en of t een beetje klinkt ?
niet te hard en niet te zacht?
ik ben overal aan t kijken wat ik onder mijn polo ga bouwen vanag de spaghetti?
verders goed bezig zo.
gr andy
-
Ben bang dat de montage ervan nog wel even gaat duren -boehoe- deze gaat er pas onder wanneer het GK blokje met carbs klaar is :)
Dat kun je beter straks aan Jaap vd Vegte vragen die heeft een zelfde soort setup dus spaghetti met tussendempervervangingspijp en een zelfde soort einddemper. Hij is eerder klaar dan ik denk ik zo. Of Robin vragen daar heb ik hem van gekocht.
Misschien dat er wel meer mensen mee rijden, kun je wel een topic zoeken of openen?
-
Ik had zelf op mp een bedrijf gevonden die rvs 45 mm pijp systeem leverde voor een 86c (leek me wel wat ) 272euri dacht ik te lezen
Maar alles op z'n tijd eerst ff banden en verf.
Ik heb nu ff origineel eronder vanaf de spaghetti
Eerst maar eens aan de praat krijgen de machine
gr andy
-
dat is idd ook diezelfde uitlaat van Powersprint -thumbsup-
keuzes maken idd, soms heel erg lastig -boehoe-
-
update en vervuiling van de andere hobby :) het motorblok van de kever
specs;
2.0 liter met bewerkte koppen met grotere kleppen en sterkere veren.
alles uitgewogen en gebalanceerd.
verzwaarde drukgroep en plaat.
Schleicher 316 graden nok.
geforceerde Porsche koeling en dynamo.
spaghetti.
40mm webers met 32 venturi's.
135 pk op de achterwielen en 195 nm.
-
Super -love-
Afgelopen zondag dit moois mogen bewonderen -thumbsup-
-
Klinkt erg leuk dat lijstje, en het lopen ervan klinkt vast nog veel leuker -thumbsup-
-
Begin van t spruitstuk is er: -klus-
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/Afb0600a.jpg)
-
Top Jaap -thumbsup- -hug-
-
zagen er beide gelikt uit op de meeting -thumbsup- hoewel je bodem eigenlijk echt nog alleen een bodem is. heb je al iets voor erop?
-
even een paar pagina's terug kijken :) -nana-
-
ietwat vakantiegeld uitgegeven :)
-
specs met foto's ondersteund, bewerkte inlaatkanalen met grotere (35) inlaatkleppen en grotere (29) uitlaatkleppen. Bij de inlaatkanalen zijn de lengtes van de klepgeleiders ingekort.
-
ook zat er een schrick nok in met nummer 01301 16000 -dunno- hoop dat het een beetje aansluit bij mijn wensen voor de motor. De waterkanalen boven de inlaat zijn dichtgemaakt. Hoop dat dit goed gedaan is aangezien dit volgens mij niet gelast is maar geplamuurd -dunno- -gert-
verder heeft JvdV een inlaatspruitstukje voor mij klaar, zodat deze erop kan samen met de batterij carbs -naughty-
-
verder zat er nog een nieuwe ontsteking op met als enige minpunt geen verdelerkap -nana-, is een kop van een GG btw..... oh ja de foto van het inlaatspruitstuk :)
-
nice dat gaat leuk worden -thumbsup-
-
ik hoop het idd Serge :) zit alleen nog in over de nokkenas ed, btw is het een beetje goed gedaan die bewerking ed of is dit niet goed te zien op de foto's -dunno-
-
voor wat ik kan zien is het verloop prima . data van de as kun je bij schrick opvragen (ff het nummer doormailen ),maar een 1.6 moet je zowieso niet verder doortrekken tot 7000 rpm .
-
1.6 -dunno-
-
1.3 kun je rustig gasgeven (klik aan )tot ie begint te schreeuwen na het brullen
-
en wanneer het een 1.1 is -uitlachen-
-
Goed bezig JT -thumbsup-
-
bij een 1.1 is het oppassen met de kleppen naar cylinderwand
-
@Serge -dunno- ben een leek wat dit betreft, snap wat er kan gebeuren. Hoe dit te voorkomen zullen we maar zeggen :) Weet je nu aan de hand van de motorcode (GG) welke compressie verhouding ik kan verwachten? En nog belangrijker het aantal NM, moet eerst de gegevens van de stok maar even afwachten, enthousiasme ook.... -thumbsup- voor de reacties.
-
JTG: Die alleycats van jou heb jij toch laten behandelen door Strooisma in Leeuwarden?
Meende dat ik dat ooit eens ergens had gelezen in dit / een ander topic? -dunno-
Dat had ik namelijk even onthouden omdat een vriend van me de velgen van zijn Golf 3 wou laten restaureren en ik heb nog velgen van een Golf 1 cabrio (Quartet velgen) liggen die nog een keer klaar moeten.
Dus ik die strooisma gezocht op internet en gemailt: Kreeg ik te horen dat ze alleen aan spuiten deden en in principe niet aan polijsten etc. -gert-
-
@Vinkees je hebt 2 dingen doorelkaar gehaald, behandelen en polijsten bij Wielfix.nl in Apeldoorn en banden inclusief omzetten en balanceren bij Strooisma in Leeuwarden -thumbsup-
-
aaah ok :).. dan ga ik eens even informeren bij die Wilfix, alleen Apeldoorn is nou weer niet echt in de buurt :(
-
opsturen -dunno- en vervolgens ophalen wanneer de velgen klaar zijn -thumbsup- hele toffe gast btw :)
-
weer wat onderdeeltjes erbij verzameld, door in het kader "gesloten portemonnee" op zoek te gaan ...
een elektronische ontsteking bij Pieter vandaan en een setje remklauwen om met de vw1 en vw2 samen (Topic Sjon) geventileerde schijven te kunnen monteren met een middenconsole bij BestwelBouke vandaan.
gekocht nog een 13-lamellen grille en een rvs flexibel gedeelte voor de uitlaat :)
Allycat velgje voor reservewiel... -gert-
-
Allycat velgje voor reservewiel... -gert-
Haha Dik!
Vriend van mij heeft precies dezelfde velgen als mij.. (VW tarantula? heb ik volgens mij)
Kwam laatst onder een sloop auto 2 van die velgen tegen :D, toen hadden we precies hetzelfde idee: Licht metalen reserverwiel -thumbsup-
Ga je die Allycat reservewiel ook nog zo maken als de rest van je velgen?
-
ja :) nu nog profiel zoeken -gert-
terwijl ik dit typte gaat de deurbel, staat een prachtige postbode (vrouw ja) met een pakketje...
-
omdat foto's altijd zo mooi zijn....... -naughty-
-
Koooooning ouwe -thumbsup-
-
terwijl ik dit typte gaat de deurbel, staat een prachtige postbode (vrouw ja) met een pakketje...
Dus er een stond een vrouw aan je deur met jou flexibele stuk in haar handen ...
-
-uitlachen- uhuh en ineens het flexibele eruit -thumbsup- -thumbsup-
-
Dus er een stond een vrouw aan je deur met jou flexibele stuk in haar handen ...
yep. en die heeft hij meteen mee naar binnen genomen en er een stijf stuk in geschoven
en dit heeft hij dan ook nog op de foto gezet en hier in het topic geplaatst :)
-
wordt vast niet op prijs gesteld wanneer ik daarvan een foto ga plaatsen -nana-
-
hoezo? heb je hierboven toch al gedaan (zie foto 'flexibelstuk.jpg').
Waar dacht jij dan aan? -dunno-
-nana-
-
ik was toch ff met die postvrouw wat gaan doen, ipv dat flexiblele gedoe van zo'n demper. :)
-
even weer on-topic :) vandaag de remklauwen, alle 4 uitelkaar gehaald om vervolgens weer twee van te maken. Van de twee setjes het beste van beide werelden gecombineerd, zodat ik met geventileerde schijven kan rijden maar ook met de Allycatjes. Dit door alles te combineren zoals beschreven in Sjon zijn topic -thumbsup-
foto's ga ik morgen even maken
Ook de 8p even een zelfde behandeling gegeven, ontvetten, borstelen, ontvetten en spuiten...
-
omdat foto's altijd zo mooi zijn....... -naughty-
-kewl-
-
Ook de 8p even een zelfde behandeling gegeven, ontvetten DASTY, borstelen, ontvetten DASTY en spuiten...
Even DASTY gepromoot! :)
-
had Arjan ook al even gedaan :) maar dit keer maar even met remmenreiniger -thumbsup-
-
We hadden een keer rem problemen met de bus van t werk dus alles maar los gehaald en/of vervangen tot ik in het remvloeistof potje keek waar dus allemaal sludge in zat -gert- -dunno- dus ik remreiniger gepakt potje losgehaald en lekker ruim in gespoten met remreiniger en wat denk je..... niet schoon te krijgen! kwast er bij nog een keer remreiniger en wederom niet schoon.... -gert- Gelukkig had ik nog een doosje Dasy achterin de polo staan dus die gepakt en het potje wederom lekker ruim in gespoten en een 10min laten in weken daarna uitgespoeld met warm water en t potje was weer brandschoon als nieuw!
Dus daarom zeg ik Dasty powerrrrrrrr :D
-
Ziet er netjes uit !
Ik vroeg me af als je enige ervaring of kennis hebt over de nokkenas die je gebruikt en zou het willen delen met me ?
-
ik deel alles behalve mijn laatste ROLO :)
wat wil je weten dan -dunno-
-
Hoeveel graden ? en wat doet het prestatie gewijs
-
Is voor mij helaas ook een raadsel, heb alle cijfers en codes doorgegeven aan Schrick, blijk dat ik waarschijnlijk de enige ben die van hen geen antwoord krijg betreffende dit stokje. Dat het prestatieverhogend werkt heb je natuurlijk niets aan, alleen meer weet ik er zelf ook niet van. Ook heb je kunnen zien dat het hele gebeuren nog gemonteerd moet gaan worden. :)
-
nog steeds geen bericht van Schrick -dunno-
maar goed nog wel een fototje van mijn 13 lamellen grilletje.
-
links/rechts
-
knap project ga ook aan zo 1tje beginnen, wel geen gl maar een ls ;)
-
koop de mijne met al mijn spullen ben je bijna in 1 keer klaar :)
-
mooie grilllll. De post is binnen ga t binnenkort proberen. De wielen zijn er nu af voor t spuitwerk. En hoe staat t met de motor? Gr andy
-
heb waarschijnlijk een andere carb en dan kan de HB die erin zit weer normaal lopen :) dus geen haast...
mocht er een verkoper komen kan die het zelf doen -dunno-
ga nu meer tijd steken in de kever in ieder geval, moet volgend jaar klaar zijn -klus-
jij in ieder geval succes met de bumbstops, bij mij was het in ieder geval over -thumbsup-
-
verkocht aan Martijn -hug-
misschien kan hij hier verder gaan en anders een eigen topic starten :)
-
Welke Martijn? (er zijn er hier een paar)
-
den Ouden :)
-
Oww nou heeft hij er 2 -naughty-.
Nou hij is wel zuinig met zijn autotjes dus dat gaat vast goed komen met de derby.
-
precies mijn gedachten -thumbsup-
-
Ah, naast de panamabruine Polo, nu deze bronze Derby -thumbsup-
-
juist -thumbsup- :)
-
ik ben dus de gelukkige nieuwe eigenaar van de derby,die nu naast zijn kleine broertje geparkeerd staat. -naughty-
ben er erg blij mee en ga zekers op dit topic door om alles bij te houden van de derby. -thumbsup-
-
top -thumbsup- maar ehh -foto- :)
-
top -thumbsup- maar ehh -foto- :)
:)dat zal nog niet nodig zijn voorlopig,eerst gewoon lekker toeren
-
:)dat zal nog niet nodig zijn voorlopig,eerst gewoon lekker toeren
daar zijn hier toch de meningen verdeeld over
-
ik weet het,zal zoveel mogelijk foto,s maken van de dingen die ik eraan doe -thumbsup-
-
Gefeliciteerd met de aankoop! ..wordt haast nog lastige keuze welke meegaat naar de meetings.. :)