Auteur Topic: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan  (gelezen 18540 keer)

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #15 Gepost op: wo, 29 sep 2010, 12:13:25 »
Die koperen remleiding kost 8,- de meter, de wartels iets minder dan een euro p/stuk. Dan hangt het er vanaf of je zelf een felsset hebt of dat je de leidingen op maat laat maken bij de onderdelenzaak. Ik heb voor het laatste gekozen, dat kostte een paar euro extra.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #16 Gepost op: wo, 29 sep 2010, 12:35:17 »
hmm, en zelf gemonteerd dan? (kan dat wel met al die bochten en knikken enzo? Bij mij ist namelijk wel nodig, om de boel goed in orde te krijgen, en ik heb een indicatie van de totale kosten nodig (remleidingen rondom)

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #17 Gepost op: wo, 29 sep 2010, 12:45:58 »
Ik heb de leidingen zelf gebogen, dat gaat prima, zeker met koperen leiding. Voor de krappe bochten kun je een dop of fles pakken.

In Vagcat staan de lengte's van de leidingen erbij, maar als je ze laat maken zou ik voor de zekerheid eerst de oude opmeten.

Volgens Vagcat kom je uit op zo'n 9 meter aan leiding in totaal.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #18 Gepost op: wo, 29 sep 2010, 12:46:37 »
Koper is zeer makkelijk buigbaar (en ook knikbaar, dus doe het wel met beleid), dus dat kun je makkelijk zelf. Enige nadeel is dat je aan de onderkant van de auto moet werken...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #19 Gepost op: wo, 29 sep 2010, 12:51:29 »
Enige nadeel is dat je aan de onderkant van de auto moet werken...

Dat viel me behoorlijk mee, als je de oude leidingen er eerst onderuit haalt, dan kun je ze naast de auto al aardig op maat buigen.

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #20 Gepost op: wo, 29 sep 2010, 13:40:07 »
Vorige week scheurde het flexibele deel van de uitlaat. Op zich niet zo’n probleem, ik wou toch een middendemper hebben vanwege de aardige bak herrie.
De tussendemper had ik al klaarliggen, dus alleen het stukje pijp tussen spaghetti en tussendemper ontbrak nog.

De ‘nieuwe’ pijp zit er inmiddels onder, deze moet alleen weer nagekeken worden omdat ie niet helemaal dicht lijkt te zijn. Eerlijk gezegd ben ik blij dat er weer een tussendemper onder hangt, het motorgeluid is nu wat beter te horen  -naughty-



Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #21 Gepost op: wo, 29 sep 2010, 14:25:46 »
Vorige week ook bezig geweest met het ombouwen van de ontsteking. De verdeler met contactpuntjes is nu vervangen door een verdeler met een optisch oog, het zogenaamde Lumenition Optronic systeem. Nu zou het een onderhoudsvrij systeem moeten zijn; geen contactpuntjes meer om te vervangen of na te stellen en geen hall-gever die het kan begeven.

Eerst heb ik de ontsteking geprobeerd met de vacuümvervroeging aangesloten. Hoewel er vacuüm van alle vier de cilinders was gebruikt kreeg ik het blokje stationair niet mooi aan het lopen. (schommelen in toeren)

Daarom de vacuümvervroeging maar gelaten voor wat het is en de ontsteking wat vroeger gezet. Uiteindelijk dus net zo afgesteld als met de contactpunten, maar het is wel te merken dat de motor beter oppakt. Een aanrader dus!
« Laatst bewerkt op: wo, 29 sep 2010, 16:08:00 door Bas »

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #22 Gepost op: wo, 29 sep 2010, 14:56:36 »
En dat kost ...... ?
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #23 Gepost op: wo, 29 sep 2010, 15:41:27 »
Ik heb een gebruikte verdeler gekocht waar het ombouwsetje al in was gezet.
Je zou even kunnen zoeken op internet, ik zag net op de Engelse eBay een prijs staan van 138 pond voor een setje.

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #24 Gepost op: wo, 29 sep 2010, 18:24:06 »
 -thumbsup- Mooie auto zoals hij er nu bij staat!

Als ik iets lelijk vind is het ook wel een mono wisser  -gumuz- (maar dat is mijn mening) dus 2 wissers is een hele verademing.
Die Monza velgjes staan er ook goed onder :)

Prima opa-auto.. lekker blijven rijden zal ik zeggen  -thumbsup-
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #25 Gepost op: wo, 29 sep 2010, 19:03:15 »
ik blijf een 1arm wisser wel lekker vinden,dus lekker laten zitten bas :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #26 Gepost op: wo, 29 sep 2010, 20:07:11 »
ik blijf een 1arm wisser wel lekker vinden,dus lekker laten zitten bas :)

Kijk eens naar de eerste en naar de laatste foto van de vorige pagina en zoek de verschillen?! -nana-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #27 Gepost op: wo, 29 sep 2010, 20:19:46 »
Ik zal ophouden met posten van dingen uit het verleden, dat leidt alleen maar tot verwarring geloof ik :)

Lekker blijven rijden zal wel lukken, gisteren is er weer een nieuwe APK op gekomen.

Verder ziet de Polo er op de foto's beter uit dan in het echt, het roestmonster begint hier en daar al op te duiken. Dat is één van de dingen die ik nog moet aanpakken  -klus-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #28 Gepost op: wo, 29 sep 2010, 20:44:01 »
en dan nog blijft het een leuk karretje . vooral dat moment in duitsland tijdens de rondrit in 2007 zal me bij blijven hoe we die gaskabel weer gerepareerd hebben .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ SH-68-XN ] Polo Sedan
« Reactie #29 Gepost op: wo, 29 sep 2010, 20:52:32 »
Kijk eens naar de eerste en naar de laatste foto van de vorige pagina en zoek de verschillen?! -nana-
de mijne laat is toch lekker zitten -nana- :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2