Hallo allemaal,
Ik zit nu een aantal maanden hier op het forum en dacht laat ik nu maar eens een project-topic aanmaken.
Mijn auto:
Merk: Volkswagen
Type: Polo
Uitvoering: Classic/ Derby
Bouwjaar:1984
Motor: 1300 HK
8 januari dit jaar 18 geworden en gelijk begonnen met mijn rijbewijs.
Uiteindelijk in april alles in 1x gehaald en mocht dus eindelijk legaal auto rijden.
Na een paar maanden in de auto's van mijn ouders en broers gereden te hebben wilde ik er zelf 1.
Een oldtimer, dat vond ik het belangrijkste. Als eerste wilde ik een BMW 3-serie maar die zijn zo duur in aanschaf, daarna voor een golf 2 gekeken kon ik voor een prikkie meekrijgen maar moest nog het nodige aan gebeuren voor de apk dus die viel ook af.
Lang niks leuks gezien, toen herrinderde ik me dat er een stoere sedan op marktplaats langs was gekomen, wist niet wat voor type het was maar na een lange zoektocht eindelijk gevonden op marktplaats.
Het was een Volkswagen Polo Classic van 1984, verlaagd met leuke wieltjes eronder.
Gelijk een mail gestuurd dat ik dat weekend wilde komen kijken. Weekend was aangebroken en heb m gelijk mee naar huis genomen.
Volgens de verkoper was de auto 100% in orde en lekte hij nergens.
Ik kom thuis en hij valt gelijk uit en wilde niet meer stationair lopen.
Volgende dag, ik de auto gewassen en wilde een rondje gaan rijden, flatsj! zo een plens water over me heen, daarna de vloer gecontroleerd, de auto was zo lek als een mandje.
Eerst dashboard uitgebouwd
Dingen die ik tegen kwam.
Ik wist niks van polo's maar later kwam ik er dus achter dat dit 9 van 10x wel aanwezig is een polo, het accuwak.
Om het binnenlopen van het water te beperken heb ik eerst een vuilniszak op het dak geplakt.
Geen succes, blanke lak is iets gaan loslaten.
Nu zit er doorzichtig tape over de naad geplakt zo zie je er bijna niks van en het is waterdicht.
Wanneer de zon weer gaat schijnen ga ik het dak maar eens demonteren en de nodige delen vervangen.
Achja, de auto heeft zo 1 maand voor de deur gestaan, wilde hem steeds wegbrengen maar het kwam er niet van.
Ik wilde eerst dat het motortje lekker liep, na een topic geplaatst te hebben hier op het forum, lag het waarschijnlijk aan de vacuumvervroeger.
Gertjan had er nog een liggen en heb die gelijk opgehaald en vervangen waarna het motortje weer liep als een zonnetje.
Uiteindelijk een paar weken geleden de polo weggebracht om het volgende te late doen:
-gaten dichtlassen
-voorruit vervangen
-alarmlicht repareren
Met als resultaat, niet heel netjes maar het zit goed dicht en je ziet er toch niks meer van.
Hierna gelijk weer het dashboard ingebouwd
Eindelijk kon ik mn auto lekker wassen zonder dat hij nat werd vanbinnen
28 nov. '10De alarmlichten werkten weer niet meer, de zekeringkast stond blauw van de oxidatie meldde de monteur.
Gisteren 28 nov '10 bij Gertjan de zekeringkast vervangen waardoor mn alarmlicht het probleemloos doet en nu ook eindelijk mn verwarming het weer doet.
29 nov. '10Vandaag mn ruiterwisservloeistof voor het eerst gevuld en gelijk tot de conclusie gekomen dat er een slangetje lek was, vorige eigenaar had hier een stukje tape omheen gedraaid, dat werkt natuurlijk niet.
Gelijk naar de automaterialenzaak gereden en 2m slang gehaald voor 60 cent, kijk dat zijn nog eens bedragen.
Slangetjes vervangen en weer iets in orde gemaakt aan het wagentje.
Al met al toch al een hoop geleerd met dit wagentje en ben van plan hem zo lang mogelijk op de weg te houden
To Do:
-Plafondbekleding ophalen en monteren
-Achterruitverwarming aansluiten en draad aanleggen
-Uitlaat goed vastzetten, komt tegen de tunnelversteviging aan
-Radio+ boxen aanschaffen en installeren
-Linker achterlicht demonteren en goed monteren zodat hier geen water de kofferbak inloopt
-Koelvloeistoftank vervangen, zit een scheurtje in
-Bestuurdersstoel schuim vervangen is niks meer van over.(of Corrado stoelen op de kop tikken)
-Kist maken voor in de kofferbak waar koelvloeistof, ruitensproeiervloeistof, startkabel enz. netjes in opgeborgen kunnen worden
-motorkapslot vervangen, ding gaat krom als je de motorkap opent waardoor je met 2 personen de kap moet openen
-grote onderhoudsbeurt aan de motor, distributieriem vervangen enz.