Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Steilheck op zo, 10 jun 2018, 12:16:30
-
Men neme een motor met code GL
We ondervinden wat inhoud-gedrag.
De eerste keer hiervoor de puntjes vervangen en condensator vervangen, ANWB mannetje heeft alles op nieuw afgesteld.
(Voor vervangen puntjes waslaagje verwijderd en schuurpapiertje doorheen gehaald)
In de loop van de tijd, binnen een half jaar, keerde het inhouden weer terug. En wordt steeds erger.
Gewoon random inhouden zonder aanwijsbare reden. Verschillende soorten rijgedrag, rijsituaties, met volle tank, bijna lege tank, koelte van de dag, heetste van de dag, file rijden, nagespeeld maar niets leidt tot een eenduidige opwekking van het probleem.
Nu is starten een probleem.
Komt er brandstof uit de tank: ja en zonder water. Gulpt in grote hoeveelheden uit de brandstofpomp
Kleur bougies: mooi grijsbruin en allen identiek van kleur.
Puntjes opnieuw gesteld.
Bougiekabels op juiste volgorde aangesloten
Als, grote ALS, het torretje loopt en ik trek een bougiekabelstekker van de verdelerkap en houd die in de buurt van zijn plek geeft die vonkjes, bij alle vier.
Heel af en toe aanslaan maar niet blijven lopen.
uitvallen bij lopen gaat direct, zonder eerst horten en stoten. Gewoon poef!
Wie heeft er nog vragen en tips?
-
Zijn de bougies en bougie kabels nieuw?
Oude bougies kunnen gewoon vonken maar de vonk kan te zwak zijn. Zelfde geld voor de kabels...
-
Thx Hanf, verder nog iemand met ideeen welke kunnen leiden tot oplossing?
-
ik heb geen concrete bijdragen in dit verhaal, maar..
ik heb ondervonden met mijn GL motortje,in mijn 2 dat het nogal stroom gevoelig is..
situatie als volgt. starten, lopen, afslaan, per ongelijk half verzuipen met de choke, starten.. start niet.. geen vonk.. accu een paar minuten bij laten komen en sleutel omdraaien en gelijk lopen..
ik zou denken in jou geval een slecht contact?
-
Al wat wijzer geworden Luc?