Het Polo86c Register
Treffen / Meetings => Verslagen => Topic gestart door: Martin op zo, 21 aug 2011, 22:13:17
-
Vandaag even een paar uurtje op Assen rondgelopen samen met Dennis en zijn kameraad ''honen is voor mietjes'' :P. Ik kwam voornamelijk voor de youngtimers, helaas kon Sebastian niet van start gaan vanwege een gebroken zuigerveer maar desondanks was er genoeg leuks op de baan te zien. -thumbsup-
Alle foto's --> http://www.flickr.com/photos/martindijk/sets/72157627486281762/
Voorproefje:
(http://farm7.static.flickr.com/6200/6066804674_2ed591cace_b.jpg)
(http://farm7.static.flickr.com/6192/6066261105_63f818d2b7_b.jpg)
(http://farm7.static.flickr.com/6183/6066268167_5b31caa45e_b.jpg)
(http://farm7.static.flickr.com/6080/6066817582_02a3af6eee_b.jpg)
(http://farm7.static.flickr.com/6069/6066806610_3b9973d047_b.jpg)
(http://farm7.static.flickr.com/6078/6066813652_df126a1fba_b.jpg)
(http://farm7.static.flickr.com/6193/6066267327_cb4b6f65e8_b.jpg)
@Polodennis, niet gezien, niet gesproken maar complimenten voor de steilheck! -thumbsup- -thumbsup-
(http://farm7.static.flickr.com/6185/6066819576_0d1e46135f_b.jpg)
-
Oeh, erg leuk! Hoe haalbaar zou zoiets nou zijn (deelname)? Race-licentie verplicht? Kooi verplicht? Jaarlijks budget? -dunno-
-
Denk dat daar wel eisen worden gesteld aan een kooi, een fia gekeurde veiligheidskleding, enz. Kun je dat nergens terugvinden op t net.
-
Vast wel, ben lui... :)
-
Me-2 :)
-
Is dat de zelfde B-kadett die meedeed aan het bergrennen in Osnabruek?
-
Ik was ook aanwezig inderdaad, ik had de auto van Dennis ook gezien, maar ik ben jullie ook niet tegen gekomen. Ik zat op de tribune aan de Geert-Timmer bocht. Ik heb foto's van de meeste klassen, maar de 1e youngtimer klasse (met de derby 1f en 2 audi 50's als ik goed heb getelt) heb ik geen foto's van, slechts video. Deze zal ik ter zijner tijd beschikbaar maken.
-
Ikzelf ben benieuwd wat de beperkingen zijn van de klassen. In de youngtimer klasse waren er 2 races, en ik geloof dat het verschil in de 2 races de motorinhoud was. Binnen elk van de 2 races waren 2 klassen voor zover ik heb begrepen, deze verschillen in de modificaties die uitgevoerd mogen worden. Welke modificaties zijn toegestaan en welke niet is wat mij interesseert, en of de motorinhoud van geblazen motoren anders wordt geteld.
-
Ik heb wat moeite de regelementen van de Duitse organisatie te lezen, maar er is ook een Nederlandse organisatie:
http://www.youngtimertrophy.nl (http://www.youngtimertrophy.nl)
Blijkbaar zijn de beperkingen gebaseerd op FIA homologatie en wat er in de periode van de auto voor handen was. Motorinhoud mag slechts beperkt worden verhoogd, en het aantal kleppen mag niet verhoogd worden. Binnen die beperkingen is echter nog een heleboel mogelijk, en die beperkingen zorgen er ook voor dat je met een niet onbeperkt budget ook mee kan komen.
De inschrijfkosten zijn ook niet zo hoog als ik dacht, maar ikzelf kan dit voorlopig toch niet betalen.
-
"Remsystemen voor en achter mogen aangepast worden met alle, voor Divisie 1 t/m 1975, Divisie 2 tot t/m 1981 ,
Divisie 3 t/m 1989 (dus time period) geproduceerde remsystemen. Daarbij moeten alle systemen altijd voldoen aan de
huidig geldende FIA Code Sportief en Veiligheids reglementen."
Op een Derby (->1981) is G40-remmerij (1984->) dus niet toegestaan? -dunno- -wanker-
-
Toch maar eens met mijn buurman gaan praten over hoe en wat ik het beste kan doen als ik historisch wil gaan racen:
(http://www.mbracepics.nl/Foto's/2005-09-10%20&%2011%20Grand%20Prix%20Classic/Triumph%20&%20GTM%20Masters%20-%20Sprinters%20Cup%20Zolder%20-%20Kwalificatie/Pic%2024%20-%20TVR%20Vixen%20-%2055%20Kees%20Selders.JPG)
Alhoewel ik geloof dat hij vrij recent tijdens de training voor Zolder zijn TVR in de muur heeft gedrukt...
-
Op een Derby (->1981) is G40-remmerij (1984->) dus niet toegestaan? -dunno- -wanker-
VWII klauwen met geventileerde schijven zijn echter ook gebruikt op de golf1, dus dan mag het wel. Achterremmen zou je naar 200x40mm trommelremmen kunnen gaan.
Polo2 zou je G60 remmerij op mogen gebruiken, want adapters zijn volgens mij ook niet verboden, zolang de materialen, en technieken maar beschikbaar waren in de desbetreffende periode.
-
Geert schrik niet van de prizen van race spullen. Zeker slicks, overalls,ondergoed, helmen enz. Zeker als er gereden wordt met een hans-systeem. Dan heb je een bijpassende helm nodig.
Mijn grootste kostenpost zijn de avons, de versnellingsbak en the engine.
Maar mocht je meer weten dan ben ik wel benieuwd naar hoe en wat.
-
Vandaar ook dat al die auto's onder de sponsor stickers zitten. Ook moet je nog bij de races aankomen en overnachten (camper en autoambulance) Er zal ook wel eens een onderdeeltje kapot gaan, of verslijten, dus je moet reserve-onderdelen mee, en gereedschap.
De inschrijfkosten zijn maar een fractie van de totale kosten als ik het zo bekijk. Maar gelukkig mag je in deze klasse volgens mij een 2e chauffeur hebben, dan kan die ook in de kosten delen.
-
Dit lijkt mij ook super gaaf om te doen. Dit is alleen minder duur en ingewikkeld als de reces waar Ramon in mee rijd?
Als ik geld genoeg had had ik zoiets wel voor de hobby erbij willen doen -naughty-. De kennis van zo`n blokje opfokken ontbreekt bij mij alleen een beetje ben ik bang. Kom je ook wel in als je het vaker doet maar toch.
-
Vandaar ook dat al die auto's onder de sponsor stickers zitten.
Het budget-vraagstuk was dan ook bedoeld om een inschatting te maken voor de benodigde sponsor-gelden... -naughty-
Maar gelukkig mag je in deze klasse volgens mij een 2e chauffeur hebben, dan kan die ook in de kosten delen.
Ook nog wel een ideetje...
@Arno: teampje oprichten? Ik heb wel een monteur voor de technische ondersteuning, jij kunt mooi de plooien eruit strijken als ik 'm in de vangrail heb gedrukt, en met 2 chauffeurs houden we ook ieder nog eens een weekendje over voor de kids?! :D
-
Oeh, erg leuk! Hoe haalbaar zou zoiets nou zijn (deelname)? Race-licentie verplicht? Kooi verplicht? Jaarlijks budget? -dunno-
Allemaal verplicht ja doh
Kosten, geen idee maar een grove inschatting maken lijkt me niet zo moeilijk.
Kosten inschrijving per event 500 Euro (Nederlands youngtimer trophy) x 5 weekenden per jaar = 2500 Euro
Opbouw / aanschaf auto = 10.000 Euro
Racelicentie = 2000 Euro
Banden / brandstof / transport / reparaties en overig 10.000 Euro.
Kosten om zonder enige basis te beginnen met racen: 24.500 Euro.
Best betaalbaar toch! :)
Dit lijkt mij ook super gaaf om te doen. Dit is alleen minder duur en ingewikkeld als de reces waar Ramon in mee rijd?
Ik denk dat het rijden op een Oval goedkoper is. Maar daar kan Ramon vast meer over zeggen. -thumbsup-
-
€ 24500 is inderdaad wel te overzien (vooral niet nadenken dat het maar voor 5 weekenden is? :D )
Denk echter dat het ook wel enigzins onderschat is.
Auto aanschaf en opbouw gaat minder zijn... -naughty- :D
Ik open wel een keer een topic als ik dingen wat concreter weet te krijgen.
-
voor mij zou het leuk zijn als er een klasse was waar er niet te veel gedaan mocht worden :) een 1300 1600 en 2liter klasse oid. Een polotje kopen , zo licht mogelijk maken, weg liggen beter maken. blokje met kleine aanpassingen iets sneller maken, koets pimpen en knallen. gaat natuurlijk minder hard en dus minder spannend maar wel haalbaar voor meer mensen. Die compleet verbouwde auto's met een ... onderblok + een nog wat kop en aangepaste bak word mij allemaal wat moeilijk :). simpel houden lijkt mij l
http://m.facebook.com
-
lijkt mij leuk.. Daarom spreek de garbage run mij wel aan alleen mis je daar weer de strijd op een cirquit van het inhalen en vooraan willen rijden. Maar wel haalbaar voor iedereen. :)
-
Ik heb even wat homologatie-informatie proberen op te zoeken, ik heb nog geen homologatie-formulieren online gevonden (alleen maar golf) maar ik heb wel wat nummers gevonden:
5028 Volkswagen 86-polo 1093cc Groep A 01-05-1982 7 pagina's extra ge-homologeerde onderdelen
5031 Volkswagen polo-86 1272cc Groep A 01-05-1982 7 pagina's
5139 Volkswagen Coupe GT 86 1272cc Groep A 01-05-1983 12 pagina's
Groep N 01-01-1984 3 pagina's
5582 Audi 50 1093cc Groep 1 01-01-1975 23 pagina's
Groep A 01-01-1975 10 pagina's
5601 Volkswagen Polo 896cc Groep 1 01-07-1975 16 pagina's
Groep A 01-07-1975 6 pagina's
5645 Volkswagen polo/audi 771cc Groep 1 01-01-1977 0 pagina's
Type 86-0,8l Groep A 01-01-1977 0 pagina's
5664 Volkswagen 86 Derby 1,3l 1272cc Groep 1 01-09-1977 5 pagina's
Groep A 01-09-1977 4 pagina's
5690 Volkswagen 86 Audi 50/ 1272cc Groep 1 01-01-1978 9 pagina's
Polo Groep A 01-01-1978 6 pagina's
Deze informatie is dus nog vrij beperkt en incompleet. Mij benieuwd wat er in die extra pagina's staat, welke dingen waren toegestaan? Wat was het gehomologeerde gewicht? Kugelfischer injectie voor de 1 en 1f? etc
EDIT:
5438 Volkswagen Polo coupe G40 (86c)
1275,5x1,4 1781,5cc Groep A 01-10-1991 ? pagina's
1275,5x1,7 2163cc Groep N 01-10-1991 ? pagina's
5439 Volkswagen 86 Polo coupe 1275,5cc Groep A 01-10-1991 ? pagina's
Groep N 01-10-1991 ? pagina's
-
Ovalracing......een globaal budget dan maar. Meerijden kan al snel maar als je een beetje mee wil draaien. Natuurlijk zijn niet alle kosten terugkerende kosten.
-Racelicentie 150 per jaar en dacht 25 euro per training 300 -> meer
-Kleding (overall, ondergoed, helm, nekband, handschoenen, enz. 500 -> meer
-Motor, kop , nokker, webers, inlaatspruitstuk, enz. 3000 - 5000
-versnellingsbak met rechte vertanding en sperdiff 2000
-voertuig, veren, pootjes, drei-eckslenker, remmen, las/spuitwerk, verbreding,enz. 2000
-Avon slicks en regenslicks 200/250 per stuk x 10= 2000-2500
-Transport/ gereedschap/ know-how huren of aanschaf?
-gereedschap/ krik/ compressor/ BBQ en vaatje bier :) ?
Of het helemaal klopt.....pfff tel het eigenlijk nooit na, alleen de motoren en slicks zijn wel een jaarlijkse kostenpost.
Wel kun je ook racen in verschillende klassen, bv ook met 1300 motoren en minimale aanpassingen. De kosten voor kleding en een licentie is voor ieder gelijk.
Ovalracen is voor de gewone man met de kleine beurs, je kunt het zo duur maken als jij wilt.
bv de stockrods of de hotrods....maakt een wereld van verschil, het racen wordt er niet minder op -thumbsup-
-
Wel kun je ook racen in verschillende klassen, bv ook met 1300 motoren en minimale aanpassingen.
Met deze klasse bespaar je dus het geld op de motoren enzo maar als je er niks aan doet rij je nog achter aan t veld mee denk ik? Vind t toch een behoorlijke zak geld allemaal :)
-
Had nog een filmpje van de rollende start: http://www.youtube.com/watch?v=2sy8VJXpnoY
-
Van wat voor race/klasse kome deze foto`s van dan? ziet er minder kostbaar uit als de races waar Ramon aan mee doet bijv.
http://link.marktplaats.nl/472861964 (http://link.marktplaats.nl/472861964)
-
Van wat voor race/klasse kome deze foto`s van dan? ziet er minder kostbaar uit als de races waar Ramon aan mee doet bijv.
http://link.marktplaats.nl/472861964 (http://link.marktplaats.nl/472861964)
1400 standaard klasse, alleen daar heb je met een polo met 75 pk niets te zoeken, die Axjes zitten zo rond de 100 pk standaard
-
nee oke vandaar dat er ook geen polo tussen te vinden is. maar dat is alleen 1400tjes? en is er dan ook een 1300 klasse oid?
-
Vroeger reed ik in de stockrod klasse 1300cc. Toen der tijd veel toyota's, ford, opels en polo's. Wij reden met volkswagen, konden toen goed meekomen en ook zo nu en dan een beker pakken. Maar omdat er bij het lowbudget racen toch altijd gerommel was en er veel schade gereden werd door duwen hebben we besloten om te gaan rijden in sprint 1300. In de stockrods mag je een ander nokkertje plaatsen en mag iets met de carb doen, maar dan zou ik het regelement moeten lezen (zie www.pac2002.nl). Zij mogen dus wel aanpassingen aan hun motortje doen. Maar ook daar komt er al het een en ander bij kijken. Momenteel rijden er in de stockrods alleen nog maar a corsa's.
Onze standaard klasse betaat uit motoren tot 2L, dit mogen 16v motoren zijn. Zie de site. Zij mogen niets aan hun motoren doen. Hier rijden veel opel astra's mee.