Auteur Topic: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe  (gelezen 145403 keer)

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #960 Gepost op: za, 12 jul 2008, 14:21:12 »
Hey Sjon: hehe....... Eindelijk....

Vind wel dat je engelengeduld hebt gehad dat je het zolang hebt weten te verdragen dat je met een onderpresterende motor in je auto rijdt....

Had bij mij waarschijnlijk sneller geregeld geweest want geduld is mij redelijk vreemd.

Ben erg benieuwd wat de rij ervaring nu is: wil graag een stukje met je meerijden binnenkort.

Kan mij van de keer Denemarken dat ik met je mee mocht rijden herinneren dat ik niet zo onder de indruk was voor hetgeen er voorin lag bij je.

Toen ik een keertje een stukje mee mocht gummen met Michiel was ik wel onder de indruk.

Zal nu zekers wel anders zijn?

Het geluid bij jou zal zeker wel heftiger zijn omdat je open carbs hebt.

Geniet er lekker van, groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #961 Gepost op: za, 12 jul 2008, 14:31:42 »
dan was 93 pk wel zeer erg teleurstellend  :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #962 Gepost op: za, 12 jul 2008, 19:46:08 »
Gemeten 110pk was zonder oliedruk: sinds ie gezond is zal ie
waarschijnlijk meer pk gehad hebben, want de upgrade 'pretstokken'
voelde niet aan als een mega-stap, zeg maar.
Of zal dat zijn omdat de Schrick-nokkenassen 'slechts' 244 graden zijn.......
Anyways: rijdt heerlijk en belangrijk voor mij is momenteel dat de bende heel blijft.

Over dat laatste zat ik afgelopen dagen in de rats -boehoe-:
op terugweg van Denemarken bij de mac in Oldenzaal stond oliedrukmeter al een
keer raar te slingeren en maandag gaf ie stationair 0 bar aan en bij last amper 3 bar:
wordt ik niet blij van.....
Vanmorgen oliedruk exact gemeten => gelukkig prima in orde -thumbsup-
(stationair boven 1 bar en bij last 4 bar) *opgelucht*
Maar vandaag wel direct een splinternieuwe VDO meter + sensor aangeschaft
(gelijk ook een nieuwe olietemp + sensor, want de oude sensor is al een tijdje bezig
met dood gaan: iets te wild gedaan met sleutelen => aansluiting zit zowat los)

Er zal gerust meer uit dit blok te halen zijn, maar heb altijd in me kop gehad om de 140pk
te halen met een atmosferisch smallblock => dat is nu gelukt, voorlopig blijft 't hierbij.
Een mens mot een keer tevreden zijn => dat ben ik nu -ja-
( -uitlachen- van de winter inlaatje bakken voor de 40mm carb's?  :P  -naughty-)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #963 Gepost op: za, 12 jul 2008, 19:50:57 »
Gemeten 110pk was zonder oliedruk: sinds ie gezond is zal ie
waarschijnlijk meer pk gehad hebben, want de upgrade 'pretstokken'
voelde niet aan als een mega-stap, zeg maar.
Of zal dat zijn omdat de Schrick-nokkenassen 'slechts' 244 graden zijn.......
Anyways: rijdt heerlijk en belangrijk voor mij is momenteel dat de bende heel blijft.

Over dat laatste zat ik afgelopen dagen in de rats -boehoe-:
op terugweg van Denemarken bij de mac in Oldenzaal stond oliedrukmeter al een
keer raar te slingeren en maandag gaf ie stationair 0 bar aan en bij last amper 3 bar:
wordt ik niet blij van.....
Vanmorgen oliedruk exact gemeten => gelukkig prima in orde -thumbsup-
(stationair boven 1 bar en bij last 4 bar) *opgelucht*
Maar vandaag wel direct een splinternieuwe VDO meter + sensor aangeschaft
(gelijk ook een nieuwe olietemp + sensor, want de oude sensor is al een tijdje bezig
met dood gaan: iets te wild gedaan met sleutelen => aansluiting zit zowat los)

Er zal gerust meer uit dit blok te halen zijn, maar heb altijd in me kop gehad om de 140pk
te halen met een atmosferisch smallblock => dat is nu gelukt, voorlopig blijft 't hierbij.
Een mens mot een keer tevreden zijn => dat ben ik nu -ja-
( -uitlachen- van de winter inlaatje bakken voor de 40mm carb's?  :P  -naughty-)

pks zijn een verslaving ,meer meer meer meer meer  :D. en als je 1x boven de 100 pk in een polo gewend bent met koppelcurve ala viagra  -hug-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #964 Gepost op: za, 12 jul 2008, 20:09:05 »
maar mooi voor je dat het olie probleem in de ekut meter zat ,en niet in het blokl -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline jestan

  • 11/07/1969 - 19/06/2009 †
  • Non-Register lid
  • Berichten: 234
  • Geslacht: Man
  • Andre van de Beek
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #965 Gepost op: za, 12 jul 2008, 21:07:32 »
dat is goed nieuws, van de week klonk je nog bezorgd via de foon
maar gelukkig opgelost -klappen-

dus hij mag de klusschuur weer uit en kan de classic rustig verder behandeld worden
wie weet word het wat

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #966 Gepost op: zo, 13 jul 2008, 06:19:34 »
@ Serge: ja, inderdaad: anders was ik nu niet weer aan het upgraden, he? Ook 100 pk vind ik in een Steilheck niet wereldschokkend overigens. Het rijdt aardig. Ook een goede G40 vind ik geen natte droom met iets van wat is het, 112 pk? Dat rijdt ook aardig. De vermogens van Michiel en Sjon (lees rond 140 pk) zijn WEL leuk voor een Steilheck. Het allerleukste is wanneer het vermogen en het koppel er niet alleen zijn, maar ook de betrouwbaarheid en de rijdbaarheid. Dat is voor sommigen in ons clubje echter ondergeschikt.

@ Sjon: je had die Keihien FCR's van mij moeten kopen man. Dat was op jouw blok pas feest geweest! Wat voor 40 mm's gaan erop?

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #967 Gepost op: zo, 13 jul 2008, 09:14:54 »
Betrouwbaarheid & drivebility inderdaad.
Lijkt mij dat er niemand hier is die graag z'n blok kapot heeft -gert-
Blij dat dit blok gezond is: wil ik graag zo houden.
Drivebility: in 5 van 60 naar 210 (op teller), hoezo dom rijden? -love-

(40mm die ik heb liggen zijn van hetzelfde type als nu, maar heb er dus geen haast mee)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #968 Gepost op: zo, 13 jul 2008, 09:17:47 »
en hoezo jan is ook verslaafd aan pks  :D als je 100 pk niks vindt op 730 kg  :D

@sjon idd ,niemand heeft graag zijn blok stuk  -hug-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ FL - HL - 33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #969 Gepost op: zo, 13 jul 2008, 10:17:55 »
@sjon idd ,niemand heeft graag zijn blok stuk  -hug-

Het overkomt de een alleen wat vaker dan de ander,.. en dat kan ondertussen géén toeval meer zijn zullen we maar zeggen  -gert- :D :D

Maar goed: Jan,. 't is maar goed dat ik nog nooit meer dan 80 pk in m'n polo heb gehad...  als ik jou zo hoor,.. zou ook ik niet snel meer tevreden zijn. Meerijden met Marjolijn in Denemarken was een ervaring die 't mij uiteindelijk bijna dun door de broek liet lopen ( letterlijk trouwens! ).
Ik neem aan dat de ervaring bij Sjon in de auto ondertussen niet veel minder zal zijn,.. al mist Sjon natuurlijk wel de charmes van Marjolijn: Stel je maar eens even voor: Sjon die met z'n rechterpoot op de vloer je vragend aankijkt met een dikke grijns: Gaat lekker he? Of,. Marjolijn,.. die je vragend aankijkt,.. :) :)  :P

@Sjon: Dutch Power Trading? Damnit; zelf te druk geweest met bijslapen, uitrusten en huisjeklussen dat ik gisteravond pas de partytent heb opgeruimd; en jij bent al weer bezig met verder bouwen..    BTW:  Mc-Oldenzaal -> Frod Mondeo'tje pesten? Was ook niet zo slim van de meneer om te denken dat ie wel even rechts er voorbij, en m er dan links voor kon duwen natuurlijk... In z´n Diesel..  -gert-
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ FL - HL - 33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #970 Gepost op: zo, 13 jul 2008, 10:26:50 »
Het overkomt de een alleen wat vaker dan de ander,.. en dat kan ondertussen géén toeval meer zijn zullen we maar zeggen  -gert- :D :D


 misschien ,maar als je goed kijkt laatste 1.4 was simpel oliedruk probleem en ovale krukas .
laatste1.6 was idd mijn stomme zet geweest om 1x 95 tetanken om 4 uur sochtens na 2 uur slaap .en een rare tik van een kilo of 300 minimaal hertevlees.
1e 1.4 ligt klaar voor thomas (wilde toen toch 1.6 )
en de 1.3 gk ,ja die heb ik lekker opgereden zoals het hoort mjet een aan uitschakelaar  -nana-

tja jaap ,je kunt wel katten ,maar zonder de daadwerkelijke ins and outs slaat jouwn plank alleen maar lucht -nana- .

ow ja en deze 1.3 is prima in orde met compressie 8 op 1  om goed ingereden op schap te leggen voor toekomst  -nana-
 -hug-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ FL - HL - 33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #971 Gepost op: zo, 13 jul 2008, 10:28:02 »
misschien ,maar als je goed kijkt laatste 1.4 was simpel oliedruk probleem en ovale krukas .
laatste1.6 was idd mijn stomme zet geweest om 1x 95 tetanken om 4 uur sochtens na 2 uur slaap .en een rare tik van een kilo of 300 minimaal hertevlees.
1e 1.4 ligt klaar voor thomas (wilde toen toch 1.6 )
en de 1.3 gk ,ja die heb ik lekker opgereden zoals het hoort mjet een aan uitschakelaar  -nana-

tja jaap ,je kunt wel katten ,maar zonder de daadwerkelijke ins and outs slaat jouwn plank alleen maar lucht -nana- .

ow ja en deze 1.3 is prima in orde met compressie 8 op 1 en oliedruk van 4,5 onderlast en 1,5 stationair  -nana- om goed ingereden op schap te leggen voor toekomst  -nana-
 -hug-

en je moet durven grenzen op te zoeken en fouten te maken zodat je er van leert ,en gelukkig deel jij ook in mijn ervaringen ,maar zoals dat blok van sjon wat ik toen gekocht had ,waar achteraf bleek dat er 1 krukas lager niet inzat  -gert- graag nooit meer  -gumuz-,koop daar ook nooit meer wat trouwens . -dj-
« Laatst bewerkt op: zo, 13 jul 2008, 10:32:05 door Serge »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ FL - HL - 33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #972 Gepost op: zo, 13 jul 2008, 12:29:21 »
Voel je vooral niet aangevallen hoor,..    ik dacht dat je d'r ondertussen zelf ook wel om zou kunnen lachen!  -ja-
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ FL - HL - 33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #973 Gepost op: zo, 13 jul 2008, 12:43:20 »
aangevallen door jou ,  :D nee daar ken ik je voor  -hug-.

lachen om die kapotte 1.6 van sjon toendertijd doe ik nog steeds met kiespijn .
 mijn eigen blokken das een ander verhaal ,das mijn eigen risico (want daar ga ik juist verder mee als bij anderen )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Project [ FL - HL - 33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #974 Gepost op: zo, 13 jul 2008, 18:51:27 »
Ik heb indruk gemaakt geloof ik  -nana-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen