Elke winter hetzelfde liedje: probeer h'm zoveel mogelijk uit de
pekel te houden en intussen kan ik er mooi aan sleutelen.
Dat 1e lukt wel, maar dat 2e komt er nooit van......
Vandaag (precies officieel lente) eindelijk weer bezig geweest.
Allereerst een 8P weggebracht naar vwmk2driver (bekend van verschillende fora):
lagers afstellen enzo zie ik toch niet zitten en qua tijd is 't zo ook handiger.
Wordt compleet gereviseerd: alle lagers/synchroonmeshen/keerringen
+ als extraatje boutjes ipv klinknagels in 't kroonwiel.
Huidige 8P wordt nagekeken en kan mooi naar m'n 2f sedan.
Vanmiddag laat nog ff uurtje gesleuteld: voorfront is aardig kaal
en blok kan er zowat uit: morgen in de takel.
Todo:
-bak vervangen (
ook welles leuk om te zeggen: die 'laat' ik reviseren)
-koppeling vervangen (yep: standaard 190mm had 't niet meer naar z'n zin)
-olielekkage verhelpen (wie kan zich nog 't gaatje heugen in 't onderblok: die ja)
-waterlekkage opsnorren: ergens bij radiateur
-baksteun beter aflassen (is niet naar me zin gedaan in de haast)
-kom vast nog wel meer dingen tegen