Gister o.a. met carter bezig geweest: keuze is gevallen op een stalen versie,
want die is inmiddels vzv 2 klotschotjes en rechter-onderhoek verbouwd tbv toekomstig Cup-frame.
Vandaag onderblok zwart geschilderd en toch ff de klepjes uit de cilinderkop gehaald,
zodat die gevlakt kan worden.
Maar zoals altijd is 't weer es 2 stappen vooruit + 1 achteruit
Verschilletje ontdekt: omdat 't AVY kleppendeksel niet bruikbaar is voor mijn gewone verstelbare
nokkenastandwiel, gebruik ik een 'normaal' 16v kleppendeksel ala AJV & 1.4 16v.
(dus zonder de hydraulische nokkenasverstelling, vaag ding: zelfs de nokkenas is anders van vorm).
Alleen nou krijgen de nokkenaslagers aan dis.zijde geen olie omdat 't oliekanaal daar anders loopt
en dat oliekanaal staat vervolgens ook nog es vrij in de kop/kleppendeksel te spuiten..........
Das niet echt bevordelijk voor de oliedruk
Volgens mij zijn de 2 oliekanaaltjes er wel bij te boren, maar dat aparte oliekanaal afdichten
is nog ff een uitdaging.......slapen we gewoon nog ff een nachtje over