Auteur Topic: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe  (gelezen 145412 keer)

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1605 Gepost op: zo, 13 mei 2012, 21:08:14 »
ik denk toch eerder dat het een maandag ochtend modelletje is ik rijd ook al een tijdje rond met van die dragarmen met hard kunststof in en nog geen probleem gehad
en ik rijd nu ook niet echt rustig ermee

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1606 Gepost op: zo, 13 mei 2012, 21:54:01 »
ik rijd ook al een tijdje rond met van die draagarmen met hard kunststof in en nog geen probleem gehad
en ik rijd nu ook niet echt rustig ermee
Ook aan allebei kanten van de draagarmen? En heb jij iets van Wellemsblokken?

Wellicht zijn G40 draagarmen een oplossing: binnen uniball en buiten weer die PU-bussen,
op die manier kunnen de draagarmen wel kantelen.

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1607 Gepost op: zo, 13 mei 2012, 22:09:44 »
allebei de kanten van de draagarmen zwarte pu bussen en zwarte wellems blokken (imitatie van ebay)

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1608 Gepost op: zo, 13 mei 2012, 22:32:58 »
G40 heb ik ook gehad icm teflon bussen aan de buitenkant. hoekte goed, maar is qua duurzaamheid ook niet aan te raden voor een daily. De mijne heeft er 3/4 jaar ondergezeten en toen waren de kogelgewrichtjes wel overleden.

Trouwens zowel binnen als buiten kunststof lijkt mij inderdaad wel de oorzaak van het probleem. Als de boel inveert scharniert de stabi die daardoor in een aanzienlijk andere hoek komt te staan. 1 van beide punten zal dat toch moeten kunnen opvangen. Als de binnenste het opvangt draait de draagarm mee in de gewijzigde hoek van de stabi (dit kan omdat de fuseepen ook vrij kan bewegen). Doet de buitenste dat dan wijzigt de hoek waarmee de stabi in de draagarm zit. Doen ze dat beide niet dan komt al die kracht op de bevestiging van te staan. Kijk je naar sites als powerflex dan worden er wel complete sets aangeboden. En ik neem aan dat zulke jongens toch over hun product nagedacht hebben. En ergens zal het ook wel getest zijn dunkt mij.

Triangels er weer onderbeunen en daar dan een stabi aanvastknuppen?
« Laatst bewerkt op: ma, 14 mei 2012, 08:38:15 door alfred »

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1609 Gepost op: zo, 13 mei 2012, 22:59:27 »
@alfred je hebt wel een punt met je uitleg maar ik heb er geen last van tot nu toe met pu bussen
ik heb de hele set van powerflex gehad en die zijn eigenlijk niet veel harder als het originele rubber wat erin zit

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1610 Gepost op: zo, 13 mei 2012, 23:27:55 »
Yep, ergens mot er iets kunnen scharnieren, vandaar mijn gedachten met uniball's.
(wellicht kan de stabi dan wel op standje Cup => nog verder naar voren -naughty-)
Nee, die triangels komen niet meer onder de montana: gaat niet icm Cupframe.
(iig niet met de triangels die ik heb liggen en voorheen in gebruik had.)
Powerflex staat me aan: wisselende verhalen + tamelijk duur.

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1611 Gepost op: ma, 14 mei 2012, 00:11:13 »

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1612 Gepost op: ma, 14 mei 2012, 09:02:22 »
@ Sander: Als ze niet harder zijn zou die upgrade toch totaal overbodig zijn? En Sjon zal er ook aardig wat kilometers al mee hebben gereden. Misschien verstandig om zo nu en dan de boel eens los te trekken en de stabi te controleren op haarscheurtjes. Aangezien de breuklijn bij Sjon ook al aangeroest was, zijn de tekenen van naderend onheil goed te controleren. Teflon of Pu bussen dragen er in ieder geval zorg voor dat de hoek waarmee de draagarm op de auto zit gemonteerd of de hoek waarmee de stabi is bevestigd aan de draagarm niet/nauwelijks kan veranderen. In rubber zal die mogelijkheid eigenlijk altijd blijven bestaan ook al heeft het rubber een hoge shorewaarde. Kogelgewrichtje is de manier denk ik. Beweging is mogelijk in de richting die je wel wil, maar zijdelings is er geen mogelijkheid tot bewegen. Nadelen: g40 armpjes zijn toch wel prijzig. Zeker wanneer je voor een harde insert op de buitenzijde gaat en de levensduur gaat afzetten tegen de goedkopere non-g40 variant.

Anders toch eens contact opnemen met de bedrijven die complete kits aanbieden. Powerflex en Claus von Essen bijvoorbeeld. Ze fabriceren dit ook en zullen in verschillende landen diverse tests moeten doorstaan. Zij zullen vast kunnen onderbouwen waarom het wel kan. Maar zo op het oog, gaat de combi hard binnen en hard buiten niet zo goed samen.

 
« Laatst bewerkt op: ma, 14 mei 2012, 09:05:31 door alfred »

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1613 Gepost op: ma, 14 mei 2012, 13:41:04 »
ik weet niet juist hoeveel ik er al mee gereden heb maar toch ergens tussen de 5000 en 10000km en dat op de belgische wegen die zijn al een stuk slechter als in nederland

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1614 Gepost op: ma, 14 mei 2012, 13:44:51 »
Mijn Cupframe hangt er nu een jaar onder, schat dat ik nu zo'n 4000 a 5000 km met
deze setup gereden heb. En van tijd van tijd weet ik 't gaspedaal wel te vinden, zeg maar.

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1615 Gepost op: ma, 14 mei 2012, 17:35:50 »
@ Sjon: Heb je de andere zijde van de stabi al eens goed bestudeerd? Die zal voor de vuistweg dezelfde mishandeling hebben doorstaan. Tenzij je  natuurlijk heel erg schuin, maar consequent op dezelfde wijze verkeersdrempels (en opritten) aansnijdt.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1616 Gepost op: ma, 14 mei 2012, 18:30:05 »
Nog niet van heel dichtbij bekeken: zal ik es doen

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1617 Gepost op: ma, 14 mei 2012, 20:13:24 »
Ben erg benieuwd naar de bevindingen...

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1618 Gepost op: ma, 14 mei 2012, 21:43:19 »
Tip @ Sjon: Setje G40 draagarmen scoren.

Bij vol aan het gaspedaal hangen willen de wieltjes wel naar voren (t.o.v. de koets),. en dan komt er behoorlijk wat stress op de stabi + querlenkers. Als je buitenste rubbers niet meer van rubber zijn, dan komt er dus ook zat stress op de binnenste te staan..

maar vooral:
Met G40 draagarmen trek je de stabi veul veul veul makkelijker naar voren: Met wellemsblokken trek je op standaard draagarmen al een ongeluk om de boel weer vast te zetten, maar met g40 draagarmen doe je het bij wijze van met 2 vingers in de neus.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1619 Gepost op: ma, 14 mei 2012, 22:10:59 »
Tip heb ik mezelf ook gegeven :)
En wil dan direct de zooi op standje Cup zetten => stabi nog verder naar voren -dj-
En andere toplagers
En achteraan wat meer camber
En semi-slicks
En betere veren & schokkers
Enzovoort enz..... lijstje verbeteringen c.q. wensen blijft eeuwig voortduren, dit project is nooit af.
Hoef ook niet: mot wat te wensen over laten en heb er nog steeds plezier in -klus-
En ja: willen en kunnen => zijn 2 verschillende dingen he......