Het Polo86c Register
Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: Ysbrand op di, 23 nov 2010, 13:22:07
-
Hallo,
Ik ben Ysbrand. Na 2 maanden zoeken heb ik hem gevonden: Een mooie Polo Coupe GT uit '91. De verkoper probeerde me van alles wijs te maken, maar dit is Belgische import. Zelf heb ik geen bezwaar :)
De Polo heeft er bijna 160 duizend op zitten, volgens mij meer dan netjes voor zijn leeftijd.
Hoe kom ik bij een Polo?
Erg simpel: Het VAG-bloed is er bij ons met de paplepel ingegoten, mijn vader rijdt een Audi A6. Voor 3 jaar terug moest er iets simpels bij komen, dat werd een Steilheck uit '93 met originele BBS velgjes. Na 2,5 jaar trouwe dienst was het einde voor hem daar. Twee gebroken veren, een lekke uitlaat en andere kosten deden hem de das om. Auto gedemonteerd en restanten naar de begraafplaats. Ik ben nu 17 jaar en 8 maanden oud (of jong, hoe je het noemen wilt). Begin dit jaar moest ik mijn karthelm aan de wilgen hangen wegens financiële redenen, en heb ik mijn geld opgespaard voor deze fantastische GT:
Wat is mijn bedoeling met de Polo?
Op de foto is hij net gepolijst. Morgen komt er een nieuwe radiateur op, en neem ik gelijk even de olie + filter mee en gooi er een paar nieuwe bougies tegen aan.
Verder wil ik de Polo origineel houden, in de planning staat wel geluid en evt. 40/40 of 20/20 verlaging.
Ik hoor graag jullie reacties -thumbsup-
-
-welkom- op het forum..
graag de foto´s verwijderen uit je post.. ik post ze wel wat kleiner -thumbsup-
-
Nette auto trouwens -thumbsup-
Indien je een ander blok wil inbouwen heb je wel geluk..
Cilinderinhoud : Niet geregistreerd
Vermogen : Niet geregistreerd
:D
-
Excuses, zal ze direct verwijderen...
Ooit wellicht een G60 blok? -klus-
-
Complimenten, heel mooi net wagentjes zeg! Leuk dat je 'm netjes wil houden :) . Wat reed je in de karting? (Ben een beetje op de hoogte, werk zelf op een kartbaan (Bleekemolen Delft), foto's daarvan?).
Ennuh, WELKOM!
-
Welkom hier, nette GT
Een g60 is een leuke uitdaging in een 2f ik zou het bij een g40 oid houden. :D
Ennuh, Hou `m heul!
-
hee een ECHTE gt -thumbsup- 3f blokje zo te zien, dat is wel mooi! 75pktjes
Zo te zien mag je er nog niet mee rijden, das wel jammer, maar des te meer tijd om hem in orde te maken.
Wat probeerde die verkoper je dan allemaal wijs te maken?
-
Auto zou compleet probleem vrij zijn, echter zat er een gatenkaas van een radiateur in, de auto zou Duitse import zijn.
Het hardste lachte ik nog toen ik na het overschrijven hoorde dat de auto weg moest omdat hij geld nodig had voor zijn rij examen -uitlachen-
Mijn rijbewijs heb ik zelf idd nog niet, mijn ouders rijden hem tot ik mijn rijbewijs heb. Als ik mijn rijbewijs heb wil ik ook lid worden van het register, mijn vader voelt zich niet echt geroepen om met mij naar een treffen te komen.
Bijgaand wat fototjes van mij kart:
(http://94.100.120.195/844900001-844950000/844911301-844911400/844911392_5_LHOJ.jpeg)
(http://94.100.114.107/844900001-844950000/844911301-844911400/844911301_5_jA10.jpeg)
Het betreft een 125cc Rotax ('98) Blokje op een Kombikart ('04) chassis.
Het blokje levert 30pk en maakt 14000 rmp begrenst. De Rotax blokjes van '98 staan bekend om hun snelheid en hebben dan ook een behoorlijke waarde, met name de carberateur is heel veel vraag naar.
Ik heb een hele tijd gekart, het doet me ook altijd nog pijn om te moeten zeggen dat ik gestopt ben.
-
Tevens nog een vraagje, het onderhoudsboekje zegt 15w40 vol synthetische olie. Mijn vader neemt zo direct uit z'n werk olie voor me mee, zijn dit goede waardes?
-
Karten, leuke hobbie -thumbsup-. Ik zou voor een 40/40 verlaging gaan, en je polo verder zo laten als hij is, net autotje -thumbsup-.
Edit: 15w40 zou goed kunnen. In Nederland wordt bijna alleen maar 10w40 en 15w40 gebruikt.
-
Ik gooi er altijd 10W40 in. Maar er is een hele boel over geschreven ook hier op het forum, de zoekfunctie kan je een schat aan info leveren.
-
Nieuwe Radiateur is binnen, morgen even monteren -naughty-
-
Ik zou 60/40 doen, op het moment dat je nog wat in je kofferbak wilt monteren gaat hij ook hangen, of je moet een set kopen die achter verstelbaar is. Met normale bandenmaat kom je nog goed over drempels heen met 60/40. Staat genoeg op het forum over verlagen.
-
-welkom- Leuke polo -thumbsup- Dacht al dat ik pottendijk herkende aan de foto's :D zie ik net dat je uit schuinesloot komt -thumbsup- woon ik nog geen 5min vandaan ;)
-
ik sluit me aan bij Jorp 60/40. Is mooi. Verder is ie in nette staat. Succes ermee. Gr andy
-
Mooie GT, leuk dat je hem origineel wil houden. -thumbsup-
-
Gaaf hoor, die kart van je. Mooi dingetje om te zien. Buitenbaan is gewoon gaaf.
-
Hoby karten.. cool, ik doe endurance indoor in Duitsland!!
maar als je karten leuk vind raad ik 80/60 verlaging aan + 13 inchjes ;)
-
Enige nadeel in de buurt is dat er in Nederland, en al helemaal bij mij in de buurt veel drempels zijn -dots-
-
nergens last van eigenlijk -dunno- en ik rijd met 70/50 verlaging en een golf mk3 cl onderlip en ik rij denk ik redelijk in de zelfde buurt als jij ;)
(http://lh6.ggpht.com/_0Zowa055UZk/TJ2lNTa3U9I/AAAAAAAAD2E/5nFEFgztKPE/s640/2010_09250003.JPG)
(http://lh4.ggpht.com/_0Zowa055UZk/TMPsylM2EvI/AAAAAAAAEJQ/9NjCqf-n6Zw/s640/2010_10240002.JPG)
-
Bij sommige hobbels gewoon schuin gaan :)
-
of omrijden -nana-
-
Als je laag rijden wilt moet je zowieso niet als een dolle over drempels heen knallen
of omrijden -nana-
Af en toe een nieuwe onderlip plaatsen -naughty- scheelt wel dat die mk3 cl onderlippen lekker flexibel zijn :D maar raak m niet zo vaak dus dat scheelt
-
rij nu ook 60/60 maar volgende week schroefset monteren, en vant voorjaar als zomerbandjes weer ondergaan flink met de buik op straat!! rij trouwens ook met golf 3 cl lipje :)
-
Kan iemand mij trouwens vertellen wat een in goede staat verkende G40 blok moet opbrengen? En wat er aangepast moet worden om het blok in mijn auto te zetten (kabelboom, bak en aandrijflijn, onderstel)?
Het zijn toekomst plannen/dromen, maar de toekomst vliegt tegenwoordig tegemoet en dromen zijn meestal geen bedrog... -klus-
-
kijk maar goed uit dan want met een 2dehandse g40 motor zijn veeel dromen meestal wel bedrog :)
Ik betaalde {heb de rekening nog liggen} 1450gulden..... voor een 1.3iG40 motor met 98dkm compleet met assen draadboom en bak...
-
ach....uit je huidige 1.3 valt ook nog wat pk's te halen.
-
Wil sowieso eerst wat verder zijn in mn opleiding. Zou er wel leerzaam zijn voor erbij een blok helemaal reviseren en inbouwen. -klus-
-
Neem dan een 1100 of 1300 voor het oefenen -klus- dat kost maar 5 tientjes. Wanneer dat goed gaat kun je altijd nog een g40 pakken... :)
-
kom maar een keer langs der ligt hier nog wel een blokje ;) en heb zelf ook een 1.3 aangepakt -klus- en bijna klaar staan ;)
-
hangt ie er nog niet in Arjan ?? :)
-
Komt goed, hou dat aanbod in m'n achterhoofd. Eerste wat er nu komt is m'n rijbewijs (Maart 2011 beginnen), en dan nog even door sparen...
-
Wat is een aan te raden verlagingssetje voor mijn Polo? Ik bedoel qua merk en wat er allemaal aangeschaft moet worden.
-
zoekfunctie lijkt mij in dit geval wel aan te raden. :)
-
Weekje niet actief geweest. Update: Een lifehammer die ik nooit hoop nodig te hebben :)
-
is het raam wel snel ijsvrij :)
-
tis een handig ding, maar ik hoop m ook nooit nodig te hebben! (en velen hier ook niet)
Wel op een goeie plek monteren en niet zoals ik onder t handschoenenkastje, want in noodgevallen vind je m dan weer niet :P
-
Ik heb ook nog een paar 15'' BBs velges op het oog. Iemand op het forum ook nog een aanbieding toevallig?
-
13 inch Pepperpots? -dunno-
13 inch Allycat? (niet goedkoop) :)
-
15 <> 13 inch :)
-
vraagt toch niet specifiek naar 15 inch -dunno- na ja dan heb ik niks meer :)
-
Ik heb ook nog een paar 15'' BBs velges op het oog. Iemand op het forum ook nog een aanbieding toevallig?
-dunno-
-
precies -thumbsup- hij vraagt om een aanbieding toch, niet naar een setje 15" in de aanbieding. 15 inch is toch wel erg groot vind ik persoonlijk....
-
15 inch op een polo? -gert-
Nèh! 13 inch man, dan ben je cool (net als ik -naughty-)
-
kijk en vergelijk (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,6943.msg235224.html#msg235224)
-
15 inch op een polo? -gert-
Nèh! 13 inch man, dan ben je cool (net als ik -naughty-)
mijn vorige had 16" ers, stond ook niet verkeerd hoor :P
-
@Koen. Volgens de foto's heb je gelijk, maar...
heb je ook een foto van 13" met "normale" banden, lees plat profiel net als de eerste foto -dunno- :) en dan met verlaging dan lijkt mij de keuze snel gemaakt namelijk -thumbsup-
-
@JTG
Wat heb je dan in de aanbieding eventueel?
-
13 inch Pepperpots?
13 inch Allycat? (niet goedkoop)
-
Foto's evt ergens op het forum? :)
-
de Allycats staan wel in mijn projecttopic en de Pepperpots staan in de verkooptopic (straks :))
-
Mijn Polo loopt stationair koud mooi, maar als hij op temperatuur is zit hij tegen afslaan aan.
Iemand ervaring hiermee?
-
Oef wat is het stoffig geworden hier!
Edits:
- Uitlaatrubbertjes
- Claxon gefixed
- Stationair toerental op peil gebracht
- Verdelerkap + Rotor
Op de planning:
Zondag met mooi weer, een uitgebreide poetsbeurt!
-
Iemand toevallig nog ergens een paar 15 inch BBS RA velgjes gezien, thuis in de schuur of ergens anders?
Lak staat maakt niet uit, velgen mogen niet krom zijn maar wel recht.
-
Iemand toevallig nog ergens een paar 15 inch BBS RA velgjes gezien, thuis in de schuur of ergens anders?
Lak staat maakt niet uit, velgen mogen niet krom zijn maar wel recht.
-uitlachen-
-
Leuke woordspeling hoort erbij toch?
-
Maandag 4 april a.s. de eerste rijles, in een Golf 6 GTD.
Hopelijk hoef ik er weinig kilometers mee te maken...
-
Succes! -thumbsup-
-
veel succes en ik hoop ook voor je dat t rijbewijs er snel aan kan komen ;)
-
Dank, zodra ik hem heb, zal ik een meeting bijwonen!
-
nou, dat wordt een snelcursusje dan, de eerstvolgende meeting is 24 april! -nana-
-
De eerste les ging erg goed, volgende week gelijk Hoogeveen in. Ik heb BBS'jes gevonden, nu weet ik niet of het hier mag, maar is er animo voor mijn 13'' ronal velgjes?
-
Gewoon even verkoop topic-je starten -thumbsup-
Succes met rijden.
-
Gevonden, ziet er nog wel goed uit en hoe gaat het met het rijbewijs?
-
9 september afrijden, tevens een gebrek aan de polo. Beetje gezocht op het forum en het zal iets met de Brandstof pomp te maken hebben: Duurt lang voor dat je de 'zoem' van de brandstofpomp hoort komen. Soms hoor je eerst zelfs geknetter van voor (zekeringenkast?) Iemand ervaring?
-
hmmmm, meten is weten. samen met iemand kijken tijdens het geknetter?
-
Probleem met de brandstof pomp is verholpen. Ik was iets over enthousiast en dacht gelijk wel 'even' de ontsteking op tijd te zetten. Op een gegeven moment liep hij prachtig maar heb ik hem toch nog iets verschoven, nu loopt hij helemaal niet meer! Klein 'tikkie' terug werkt ook niet.
Zeg eerst maar hoe stom/stommer/stomst mijn actie was, en wellicht heeft iemand ook nog een oplossing.. doh
-
Ontsteking in het midden, dan is het mij nog elke keer gelukt om te starten. Daarna wat bij draaien.
-
Niet gelukt. Ik heb nu mn accu onder lading staan, deze was bijna leeg.
Zou ik binnen in iets beschadigd hebben wellicht?
-
als je accu ver leeg is start ie ook niet hoor.
Ontsteking verdraaien kan op zich niet veel kwaad, tis niet je kleptiming bijvoorbeeld.
Zolang ie niet te lang verkeerd staat kan je er niks mee slopen ofzo.
-
Volle accu uit een andere auto erin gezet. Er komt een beetje leven in, maar nu maakt mij toerenteller rare sprongen (impulsgever)? Hij slaat ook nog niet aan, maar dat zou dan evt ook an de impulsgever liggen..
-
Hallgever kapot, nieuwe ontsteking erop dus. Bekend probleem.Slaande toerenteller is een van de meest duidelijke symptomen.
Wel lastig te vinden, 3f ontsteking...
Losse hallgever is wel te krijgen, maar niet goedkoop.
-
Het middelste, gele draadje is gebroken. Iemand die mij kan vertellen hoe ik de ontsteking zover uit elkaar kan halen om de andere 2 draadjes te checken?
-
eh, ja als 1 draadje niet meer is aangesloten dan doet ie t natuurlijk ook niet nee.
-
Iemand die nog iets van een ontsteking heeft liggen toevallig? Ben zojuist geslaagd dus ik wil zo snel mogelijk rijden natuurlijk!
-
zoals ik al zei, 3F ontsteking vind je niet op elke straathoek, zou proberen dat middelste draadje terug vast te solderen, misschien doet ie t dan weer? Ontsteking kun je redelijk makkelijk uit elkaar halen met beleid.
Ben zelf ook op zoek naar een 3F ontsteking, maar nog nergens een gevonden voor een normale prijs. G40 is trouwens dezelfde, dus dat maakt t zoeken wat makkelijker.
Moet wel zeggen, het hallgever element is wel los te vervangen (dus waar die draadjes op zitten)
-
Het is puur het draadje, volgens mij is mijn ontsteking ook niet de originele. Ik zal straks foto's posten!
-
Nieuwe hall gever is besteld, maandag krijg ik hem binnen en dan direct monteren!
-
-thumbsup- helaas noodzakelijk -klus- maar dan kun je weer -sturen-
-
Polo is zo goed als klaar. Nu is voor mij eerst het onderstel aan de beurt, het mag van mij wel wat strakker en sportiever...
-
Goed bezig! -thumbsup-
-
ik zou zoals velen een setje ta technix pakken heb t zelf ook en ben er zeer tevreden over en dan geen 40mm dat is net te weinig,zoals hier eerder vermeld is er is genoeg over te vinden met de zoekfunctie tis net wat je wil,ik heb 14ers met 155/55/14 en kom overal overheen met mijn 80/60 setje,met 13ers was het wat minder geweest denk ik wel,ma ja je wil toch 15ers,zou er wel 165/50/15 opduwen ma ja mischien wist je dit al
-
Ik weet niet hoelang je de auto wilt houden maar ga je voor duurzaam en goed ga dan voor kaw. Rijdt fantastisch en is erg goed. Wil je dan nog een heuveltje normaal kunnen pakken ga dan voor 60-40 :) Wel ook de lagers meenemen en de toplagers, vervolgens met of zonder wellems uitlijnen en klaar. Bedenk wel dat er snel een 150 euro extra bij komt kijken en dan moet je het allemaal nog zelf gaan doen ook. Succes met keuzes maken -thumbsup-
-
Weitec is ook wel een lekkere set,stuitert ook niet als een gek. :)
-
Da's mooi want die heb ik ook nog liggen :) Had er alleen geen ervaring mee.
Op volksforum staat een topic met verlagingsfoto's en info erbij, misschien dat je daar een beeld kunt gaan vormen van wat je in gedachten hebt.
-
Dank voor de tips, nu eerst rustig gaan puzzelen en wellicht het belangrijkste: sparen -wtf-
-
Als het even mee zit, is er voor mij de mogelijkheid om begin volgend jaar een Polo G40 erbij te nemen -naughty-
Iemand een tip?
-
Als het even mee zit, is er voor mij de mogelijkheid om begin volgend jaar een Polo G40 erbij te nemen -naughty-
Iemand een tip?
Heb er nog 1 staan -naughty-
-
Behoorlijke veranderingen de laatste week plaats gevonden, 2 polo's erbij!
Morgen bij daglicht foto's
-
De foto's van de 2 nieuwe polo's moet ik altijd nog plaatsen. Vandaag is de dynamo van mijn eigen overleden -boehoe-
Nu ik mijn nieuwe baan heb zijn er betere financiële middelen voorhanden. Het plan is nu om de Polo tijdelijk stil te zetten en grondig onderhanden nemen, er zijn een aantal slangtjes lek, distributie zit er aan te komen en er lekt enig olie.
Zal jullie de komende tijd meer op de hoogte houden en van het weekend foto's !
-
-thumbsup-