Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Polo_Jasper op di, 16 jan 2018, 23:25:24
-
Ik reed met mijn polo’tje 100 op een provinciale weg, wanner mijn ontsteking er inneens mee stopte. Na wat kijken kon ik niks opmerkelijks vinden. Nou was de vraag wat is een kwetsbaar onderdeel ?
*heb twee weken geleden m’n kop eraf gehad dacht zelf aan een doorgebrand draadje
-
Mijn glazen bol zegt: te veel zand onder de wielen... óf de Hallgever? Lekker veel info iig (motortype?)
-
Blokje AAV
-
Hallgever? Rotor? Accu?
-
accupolen wel goed vast? :)
-
Bobine kaduuk.
-
Ik reed met mijn polotje 100 op een provinciale weg, wanner mijn ontsteking er inneens mee stopte. Na wat kijken kon ik niks opmerkelijks vinden. Nou was de vraag wat is een kwetsbaar onderdeel ?
*heb twee weken geleden mn kop eraf gehad dacht zelf aan een doorgebrand draadje
Wat gebeurde er precies onderweg tijdens het rijden? Vermogensverlies en motor viel uit? En hoe heb je vastgesteld dat de ontsteking niet meer werkt?
-
Misschien het middelste punt in je verdelerkap weggebrand.
Dit had ik pas geleden ook,je merkt er weinig van tot dat de motor afslaat.
-
Ik zeg ook bobine of dat verdelerkap puntje. Stomme vraag maar bougies heb je wel goed vast gezet?
Controleer eerst maar eens of je überhaupt een vonk krijgt bij de kabels, zo niet dan vermoed ik toch echt de bobine. Die willen wel eens kapot gaan. De spoel is dan te warm geworden
-
Bedankt voor de reacties, ik probeer overal antwoord op te geven,
De accu is net nieuw
En de motor had vermogen verlies en ging geleidelijk af
En geprobeerd te laten vonken en hij doet niks.
Nu heb ik de ontsteking eraf liggen maar vraag me af hoe je de rotor eraf haalt om te kijken hoe dat zit
-
Daarnaast heb ik de spanning gemeten, en op de aansluiting op de bobine staat spanning
-
(https://www.mecatechnic.com/photos/GC32032.jpg)
2 ijzeren beugels loshalen en dan aan de binnenkant kijken of er niks geoxideerd o.i.d. is.
-
Ik bedoel het rotortje dat onder de verdelerkap zit
-
gewoon eraf trekken
-
Ik heb besloten preventief allebei te vervangen. Zowel de bobine als de ontsteking. Nou zag ik op marktplaats een advertentie staan met een ontsteking te koop maar deze is van een 1,3 aav (hij zei dat die injectie was). Kan deze gewoon op een carburatie motor. Of is het bij elk blokje een ander soort ontsteking ?
-
Deze advertentie.
-
Jij hebt toch ook een AAV? ontstekingen verschillen per motor
-
-UPDATE-
Bobine was inderdaad overleden.... rijdt gelukkig na het vervagen hiervan weer als een zonnetje 👌🏻🔧
-
Goed nieuws, weer een Polo gered -naughty- Bobine komt inderdaad wel eens voor met name bij de MK2 en MK3 modellen.