Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: christophe op wo, 30 jul 2003, 23:05:30
-
ik krijg het stationair toerental van mijn polo niet onder de 1000 toeren.
hoe kan dit?
alvast bedankt
-
Misschiend dat de choke niet helemaal opent zodat ie te weinig lucht krijgt?
-
valse lucht
-
en nog een: valse lucht
en wel langs de voet-pakking van de carburateur..
Flinke lik vloeibare pakking erom, of nog beter: een nieuwe pakking ertussen (kost ongeveer 35 uirie)..
-
fout serge en jaap , bij Valse lucht krijg je net MEER lucht binnen en dat is net het omgekeerde van ( choke effect) waarbij je minder lucht krijgt ( rijker mengsel ) of de carb moet zeeeeer rijk staan.
Dus vermoedelijk krijgt ie te veel benzine of de ontsteking staat niet goed of de voorontsteking blijft hangen vacuumpompje bij de verdeler
-
Precies, daarom had ik ook geen valse lucht als mogelijke oorzaak genoemd.
Door valse lucht gaat een motor juist armer lopen :)
-
Yeah, kick their asses! :D
-
vreemd maar als je het vacuum leidinkje trekt van je warme lucht klep onder je filter gaat het toerental omhoog rararararararapolitie pet. :P
-
Daar moet je ook gewoon afblijven :D
-
vreemd maar als je het vacuum leidinkje trekt van je warme lucht klep onder je filter gaat het toerental omhoog rararararararapolitie pet.
effe opletten of de aansluiting voor of na de gasklep uitmond , erna is er een grote vacuumzone bij gesloten gasklep tussen choke klep en gasklep krijg je enkel vacuum met choke op , vandaar warme luchtaanvoer bij koude motor , en geen nut bij warme motor en /of weer.
Dus, trek je het vacuumleidingkje af bij koude motor , dan zal ie langzamer draaien en bij warme motor gelijk of iets sneller als de motor te rijk staat
-
okee jij bent wakker . ;)
maar dit verhaaltje gaat niet op bij dellorto's .
helaas bij wendy der hokje een gescheurd inlaat spruitstuk,waardoor valse lucht ,.waardoor stationair iet beneden de 1000 rpm te krijgen .gelast en gevlakt ,alles was perfect af te stellen .helaas weer gescheurd en aangezien de flenzen te dun gaan worden ,maar een andere inlaat er op.
-
lijkt me idd ook de beste oplossing , maar dat scheuren moet toch ook een oorzaak hebben , trillen of andere mechanische krachten???
-
aanhechtings flenzen te dun,tja