EDIT, om het verhaal compleet te maken. Twee weken geleden een poging gedaan om de Nürburgring te bereiken maar helaas niet geslaagd.
Gelukkig werd de auto netjes thuis afgeleverd door de ADAC, toch nog plezier gehad van mijn ANWB abbonement wat ik vergeten was op te zeggen.
Complete verhaal -->
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,11123.0.htmlVandaag kopje van de GK gehaald en vervolgens het complete blok eruitgehaald.
Diagnose: Kantelende zuigers, vooral de zuigers van cilinder 2 en 3 kantelen behoorlijk maar ook cilinder 1 en 4 hebben er last van. Tevens zijn de hoonsporen compleet verdwenen.
Onderblok is niet meer bruikbaar dus die kan eruit.
Kopje ziet er opzich wel goed uit.
Alleen kwam ik helaas ook een andere verrassing tegen, ik kan mij vergissen maar het lijkt erop dat de carrosserie begint te scheuren.
Plan is nu om er een stukje plaat in te lassen en eventueel nog wat verdere verstevigingen aan te brengen, alleen hoe en wat moet ik nog even verzinnen.
En verder komt het cupframe er ook gelijk onder samen met een veerpootbrug om wat extra stijfheid te brengen.
Voor wat betreft de motor weet ik nog niet precies wat ik ga doen, ik heb toevallig een extra GK blokje staan die mooi in de GT kan. Alleen die heeft ook al wel 2 ton gedraaid dus eigenlijk zou ik die eerst heel goed moeten bekijken om te voorkomen dat ik binnen korte tijd weer met een motorwissel zit.