Ik ga hier niet alle auto's neerzetten waar ik ooit in gereden heb.. als ik naar mijn doos met vrijwaringen
kijk dan word ik er al moedeloos van!
Just the ones i still got.
--
Chrysler Newyorker 2-door Hardtop Coupe uit 1968, heeft een 440cui (7,2L) motor en 727 Torqueflite automaat.
In 2008 gekocht met complete history vanaf de eerste koper. Inclusief eigendoms papieren vanaf 1968, org kenteken platen
en alle onderhouds papieren. Ik ben officieel 2e eigenaar (vorige eigenaar heeft hem alleen ingevoerd) en heb er 2 jaar dagelijks
in gereden. Uiteraard de nodige onkosten aan gehad ondanks dat mijn kennissen altijd roepen dat het toch maar lekker goedkoop
rijden is zo'n oldtimer (duh). Sinds 2010 staat hij stil nadat de motorkap is opengewaaid tijdens een proefrit na wat sleutelwerk..
Deze zomer moet hij weer de weg op, want ik heb in augustus 2 bruiloften! (pressure!!)
Inmiddels zijn er al diverse modificaties uitgevoerd aan de ophanging om hem als een verlaagde mof de hoek om te laten
gaan! Alle ophang rubbers zijn vervangen door poly-urethaan, achter 2 extra bladveren aan beide zeiden en 3inch verlaagd, zwaardere
schokbrekers rondom, street-strip torsions bars voor, extra swaybar achter, benzine systeem verwijderd, zware IMPCO 425 gasmixer
gemonteerd op een 4 barrel kleppenplaat zodat ik geen vermogens verlies meer heb, dubbel rvs uitlaat systeem, nieuwe timing chain
op max koppel, nieuwe headers liggen al klaar, nieuwe motorsteunen, nieuw tapijt, nieuw hemeltje, chromen kleppendeksels, oliedruk
en temp en watertemp meters, een boel audio,.... lots of shit to do!
Ok, niet zo veel lullen, foto's!!
De chromen smooties heb ik verkocht aan een maat van me. De orginele velgen zitten er weer onder met een chrome
ring en white-walls. Oldskool!!
Rest van de foto's ->
klikFoto's van de schade ->
klikFoto's van mijn gare distributie ->
klik --
Dan de classic Mini Cooper uit 1988 met een 1275cc MG metro motor Stage 1 getuned. RVS Playmini uitlaat systeem,
big bore LCB (spagetti), MiniSpares intake, HIF44 met aangepaste BFY naald en open K&N cone. Harde veerbollen,
koni rood (op de stugste stand), verstelbare trekstangen, lots of poly-urethaan rubbers, 7x13 starmags, kuipstoeltjes,
special painted dash, etc etc.. In 2005/2006 volledige gerestaureerd..
Dit is nou luxe karten! Ik hoek hiermee zo hard door bochten dat de vloeistof uit mijn ruitensproeier pist door de g-krachten!
Complete roestauratie! ->
klikFinnished foto's ->
klik--
De VW Golf MK1 uit 1983 met gekietelde 1100cc. Voorzien van 1300 in- en uitlaat spruitstukken en dubbeltraps carb. In combi met
de 13", platte bandjes en een 4 bakje staat dat garant voor veel rpm. Leuk in de stad, om gek van te worden op de snelweg!
Overgenomen van me neef omdat ie de rekeningen niet meer kon betalen en dat ding al 2 jaar voor de deur had laten verslonsen!
In 2008 overhauled, volgepropt met audio en wat wedstrijden en meetings mee gedaan. Zelfs nog 2 prijzen mee gewonnen.
Echter na een half jaar begon her en der de lak spontaan los te laten. Foutje van de spuiter, veel gezeik mee gehad, de liefde ervoor
een beetje verloren en verdwenen in de stalling.... maar ooit!! (iets met ABF en 4 kelken
)
Overhauling ->
klik--
Der Opel Rekord B Coupe uit 1965. Gekocht in 2000 van een Corvette dealer in Dronten. 10 jaar lang in een showroom gestaan.
Echt in concour staat! Heerlijke ouwe knar om in te rijden, kon met zijn 1900 motor lekker met het verkeer meekomen.
Tot op een dag mijn ouwe heer besloot om de handrem van zijn Dodge Ram Van niet goed in te trappen en deze met een vaartje
de oprit afrolde en in de achterkant van mijn coupeetje dook!!
Behoorlijke schade, maar ook goed verzekerd. En na een lange zoektocht alle delen nog kunnen vinden. De restauratie begon
maar eindigde ook net zo hard weer.. ik besloot om aan huis mijn eigen garage te gaan bouwen en dus verdween de Opel in 2004
"tijdelijk" in de stalling. Waar hij nu al weer 8 jaar staat...... zucht...
Nog wat fotootjes ->
klik--
En dan heb ik nog een Opel Kadett C1 coupe 1.6S uit 1976. Echter staat deze al vanaf 1995 in een stalling en toen waren er
nog geen digitale camera's. Sterker nog, volgens mij had ik nog niet eens een analoge camera??
Ik heb er iig geen foto van, maar zo spannend is het ook weer niet.. iedereen kent de C coupe wel. Het enige bijzondere eraan
is dat het een 1.6S is.
--
Dodge W100 van 1976 met getunede 440cui, ±450pk en 570Nm koppel, headers, flowmasters, 850ci edelbrock carb., MSD Pro4x4
ignition (programmeerbaar), compleet pro 4x4 klaar gemaakt, 25cm gelifte body, Skylift Nitro, dubbele stuurdempers, extra heavy
duty swaybars, 38.5 Ground Hawg bandjes, BBM quickshifter met shiftlight. Offroad een beest, op het asfalt scheet je bagger!
Sleutelen aan de motor hield in dat ik de neus moest insteigeren anders kon ik nergens bij! Motorkap was ooghoogte...
Nog wat picca's ->
klik--
Ik ben niet erg eenkennig wat merken en modellen betreft. Elk merk heeft wel eens een model uitgebracht waar ik een wel een
kloppend hart van krijg. Het ene merk wat meer modellen dan de ander...
Maar duitse auto's hebben toch wel meer mijn voorkeur. Opel tot 1980, VW tot 1990, mercedes tot 1985 zo'n beetje.
Wat betreft de amerikanen ben ik wel een liefhebber van de MOPAR groep! Dodge, Plymouth, Chrysler...
Waar ik een schijthekel aan heb zijn die franse gebakjes!!! Met name die renault meuk!!
Hier nog wat speelgoed uit mijn verleden ->
klik..en nu ga ik de binnekant van mijn ogen bekijken!