Algemeen forum > F.A.Q. & How-to

FAQ : Veerpoten

<< < (3/6) > >>

Sjon:
Deze mag naar de F.A.O. -ja-

Gekke Gerrit:
En dan kom ik er achter dat de veerpoten weliswaar uitwisselbaar zijn, maar dat de remschijven een andere offset hebben? -dunno-

Hofstay:
Klopt, dat viel mij ook op toen ik het onderstel van m'n Steilheck onder de Derby schroefde  -thumbsup-

Sjon:
Andere offset remschijven is bekend, maar welke hebben de bijbehorende offset?
Veerpoten kunnen gewoon gelijk zijn qua maatvoering als 't verschil zit in de remzadels/remklauwen -dunno-

Gekke Gerrit:
Nou, in mijn geval zit het belangrijkste verschil in de naaf, cq het fuseestuk, volgens mij. De schijven worden tegen de anker-/spatplaten gedrukt. Eerst dacht ik dat dat door verbogen spatplaten kwam, omdat de remklauw met de remblokjes prima om de schijf passen en keurig aansluiten op de schroefbussen in de fusee. Ondertussen rook ik echter mijn koppeling op als ik weg probeer te rijden, want de wielen staan zo vast als een huis.

Nadeel is echter dat als ik schijven met de juiste/betere offset monteer, ik (dus?) andere remklauwen moet gaan monteren?
Nou ja, dan ook maar gelijk remvloeistof vernieuwen. Enige twijfel (omdat ik ook achter nog helemaal los moet halen): meteen upgraden naar gevlochten goodridge? Heb nog een setje liggen, maar stond eigenlijk in de planning voor een andere auto...

Ik zit nu een avondje niet bij de auto, maar volgens komt bij de andere poot de naaf verder naar buiten, waardoor dus ook de remschijf verder naar buiten blijft staan. Om de remklauw dan nog te kunnen passen zullen diens bevestigingen wel verder naar buiten staan qua geometrie?
Wel handig om (zeker) te weten vóór ik naven op de schroefset laat persen...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie