Auteur Topic: Wie is Dickiedik?  (gelezen 1184 keer)

Offline Dickiedik

  • Non-Register lid
  • Berichten: 17
Wie is Dickiedik?
« Gepost op: zo, 11 mrt 2012, 17:15:51 »
Ha Polo liefhebbers,

Hoog tijd om me (na veel mee-lezen) ook eens fatsoenlijk voor te stellen hier. Ik ben Dick, bouwjaar '83. Sinds ik in het bezit ben van het roze papiertje al fan van de eerste en tweede genaratie Polo's. Ben liefhebber van allerlei vormen van gemotoriseerd vervoer (rij ook motor, een Aprilia RSV Mille), maar op één of andere manier heeft de Polo wel een seciaal plekje in m'n hart. Ben nu aan m'n vierde (!!) bezig, en ontdekte eigenlijk kortgeleden pas dat dit forum er is, met erg veel kennis en info wat de Polo's betreft. Even kort mijn Polo's op een rij:

De eerste, een zwarte 1.3 ltr. ERG veel plezier van gehad. Niet stuk te krijgen! Twee keer mee op vakantie geweest. Eerste keer was Italie. Geen enkel probleem. Tweede keer was Spanje, op de heenweg alleen de thermostaat kapot. Door een lokale Franse plattelands-garage gerepareerd. Na de tweede vakantie heeft mijn vrouw er een kleine botsing me gehad, voor 't stoplicht. Bleek toch wat meer schade te hebben dan vooraf gezien, chassisbalk krom e.d. Begon op een gegeven moment ook slecht te starten. Nieuwe accu hielp ook niet echt. Toen ook brandstofpomp kuren begon te vertonen was het een beetje einde verhaal. De schade van de botsing bleek de doorslaggevende factor, dus helaas kon ons trouwe beestje naar de sloop.





Toen op zoek naar iets anders. Polo was erg goed bevallen, dus moest weer een Polo worden. Mooie rode gevonden op internet. 's Avonds wezen kijken. Zag er allemaal goed uit, bleek wel een 1.0 te zijn. Maar goed, zat erg goed in z'n (rode) lak nog, dus toch maar genomen. Eén litertje is ook wel lekker zuinig. Allemaal leuk en aardig, maar autootje viel toch tegen. Onderweg naar huis, na de verkoop: invoegen op de snelweg  --->  van z'n twee naar z'n drie, door naar z'n vier, door naar z'n.......... KAK, hij heeft maar 4 versnellingen! Hmmm, dat is minder.... Na een paar minuten: gossie, met maar vier versnellingen maakt zo'n motortje toch redelijk wat toeren bij 120... Even kijk hoeveel eigenlijk: KAK, geen toerenteller.... Grrrr, dat 's ook minder... En zo waren er nog wat dingen... Autootje dus maar weer van de hand gedaan. Gelukkig quitte kunnen draaien.



Terwijl de zwarte en de rode nog voor de deur stonden, stond er opeens een leuke witte GT op internet. Oei!! Dat is toch ook leuk. Wezen kijken op een zaterdag, en ja hoor, meenemen die auto. Te leuk om te laten staan. Iets verlaagd, en net wat meer pk-tjes. Is nog steeds het dagelijks vervoer van mijn vrouw. Andere twee Polo's zijn dus weg inmiddels. Veel plezier van deze auto tot nu toe! Nog weinig gekke dingen aan gehad. Laatste was nieuwe remschijven en blokken. Hij verliest nu wel wat olie in de loop van de tijd. Moet nog even kijken wat dat is. Lijkt geen koppakking te zijn, olie, oliedop, en koelvloeistof zien er nog schoon uit. Geen aanslag aan de doppen of iets dergelijks. Onder de kap is onderaan het blok wel olie te zien, lijkt meer onderaan van het blok te komen. Daar ergens een pakking ofzo, binnenkort maar eens goed kijken. Tot die tijd oliepeil maar goed in de gaten houden.



En onlangs dus nummer 4 gekocht: een G40! Ook hier te lezen: http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,12476.0.html. Nog weinig mee gereden moet ik zeggen. Maar wat ik gereden heb was erg veel fun. 'T is echt een bommetje op wielen. Hij heeft nu nog wat 'opstart' probleempjes, maar die zijn hopelijk binnenkort verholpen. Uiteindelijk wordt het waarschijnlijk een zogenaamde 'Ring-tool', voor op de Nordschleife. Met een aantal vrienden ben in daar met enig regelmaat te vinden, en om nou elke keer met het dagelijks vervoer de baan op te gaan. Dat is ook weer zo wat.





Aldus mijn auto-geschiedenis wat Polo's betreft tot nu toe. Leuk om te zien dat er nog meer enthousiastelingen zijn! Ik zal jullie ongetwijfeld zo af en toe lastig vallen met vragen, maar 'k ergens ervaring mee heb zal ik het ook delen. Met elkaar komen we er wel! -sturen-
« Laatst bewerkt op: zo, 11 mrt 2012, 19:06:04 door Dickiedik »

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Wie is Dickiedik?
« Reactie #1 Gepost op: zo, 11 mrt 2012, 17:21:33 »
 -welkom- en   -welkom- voor jullie polo's en de bestuurders! Paar kleine deukjes zag ik maar lekkere velgjes onder de g40. de witte  ligt ook lekker laag  -thumbsup- .
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Wie is Dickiedik?
« Reactie #2 Gepost op: zo, 11 mrt 2012, 18:59:47 »
Erg mooie kleur die G40 -thumbsup-

 -welkom-
Polo-loos Audi A4 b5

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Dickiedik?
« Reactie #3 Gepost op: zo, 11 mrt 2012, 19:21:44 »
 -welkom-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline abje

  • L86C-0176
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Geslacht: Man
  • Albert Steur
    • fantasy radio
Re: Wie is Dickiedik?
« Reactie #4 Gepost op: zo, 11 mrt 2012, 20:21:26 »
 -welkom- -thumbsup-

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Wie is Dickiedik?
« Reactie #5 Gepost op: zo, 11 mrt 2012, 22:46:37 »
 -welkom-
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Wie is Dickiedik?
« Reactie #6 Gepost op: ma, 12 mrt 2012, 05:40:28 »
 -welkom- -welkom-

Offline C1Rob

  • L86C-0166
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.117
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Dickiedik?
« Reactie #7 Gepost op: ma, 12 mrt 2012, 10:49:12 »
Welkom! En leuk ding die laatste!
86 2 GT

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Wie is Dickiedik?
« Reactie #8 Gepost op: ma, 12 mrt 2012, 11:01:26 »
 -welkom-

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Wie is Dickiedik?
« Reactie #9 Gepost op: ma, 12 mrt 2012, 11:26:52 »
 -welkom-, die rooie stond er mooi bij! Die striping erop ziet er gaaf uit. Leuke verzameling polo's in ieder geval!
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline kevin-wilp

  • L86C-0198
  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
  • Kevin Renkema
    • Project cars
Re: Wie is Dickiedik?
« Reactie #10 Gepost op: wo, 14 mrt 2012, 19:48:24 »
 -welkom-
www.gominigo.nl --> Volg de Audi50!

Offline Puppy*Power

  • L86C-0221
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.758
  • Geslacht: Man
  • Mathieu Timmermans
Re: Wie is Dickiedik?
« Reactie #11 Gepost op: do, 15 mrt 2012, 14:17:22 »
 -welkom-
Polo 1f 1979
Polo Coupe 1987
Polo Sedan 1987
Caddy 2004

Polo 86(c) Service Brabant 🚙