Auteur Topic: Onstekingstijdstip instellen  (gelezen 9623 keer)

Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Onstekingstijdstip instellen
« Reactie #105 Gepost op: vr, 19 aug 2011, 09:05:09 »
Als je het laat doen zijn het begrijpelijke prijzen. Maar als je (via dezelfde weg als de accu) een demper haalt bespaar je bijna de helft. Sloperijen moeten ze ook wel hebben voor een paar tientjes Remmen losmaken is een kwestie van even los halen, met een waterpomptang de cilinder indrukken en voorzichtig uitpompen(rempedaal), inknijpen/uitpompen enz., dan onder het rubber om de cilinder een beetje kopervet aanbrengen en de knijp/pomp volgorde nog een paar keer herhalen.
Remleidingen voorzichtig even opschuren en een beetje zinkspray oid erop spuiten.
Ik zou zeggen eerst zelf proberen en dan kan je het altijd nog laten doen. Als ik het zelf zou doen dus nog geen 100 euro.
Succes, hopelijk heb je er wat aan.
Mja zo handig ben ik niet, heb die accu gekocht via een collega op werk wiens vader een garage had en ken hem verder niet echt goed dus denk niet dat zijn vader kan helpen.
Zag idd dat een einddemper maar zo'n €75 kost bij bv winparts.
Maar goed al dat gereedschap heb ik niet en zou dan ook een brug moeten huren.

Misschien kijk ik nog ff of ik iemand kan vinden die het goedkoper wil doen maar anders laat ik het maar doen.

Heb deze auto in februari gekocht voor €175 dus dit valt nog best mee, was best een risico ;).


Hoeveel werk is het eigenlijk om een einddemper te vervangen?
Anders vraag ik wat ze ervoor vragen om hem alleen te vervangen en koop ik er zelf een.
« Laatst bewerkt op: vr, 19 aug 2011, 09:08:30 door kadoosh »

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Onstekingstijdstip instellen
« Reactie #106 Gepost op: vr, 19 aug 2011, 09:12:54 »
Dempertje vervangen? Echt veel werk is het niet, mocht je nog in Oost Nederland komen dan wil ik je best ff helpen. En vervangen kan best zonder brug.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Onstekingstijdstip instellen
« Reactie #107 Gepost op: vr, 19 aug 2011, 09:23:19 »
Dempertje vervangen? Echt veel werk is het niet, mocht je nog in Oost Nederland komen dan wil ik je best ff helpen. En vervangen kan best zonder brug.

Bedankt maar heb geen ritjes geplant naar het oosten :).

Ben nu een beetje op Markplaats aan het kijken voor monteurs.


Kan ik hem eigenlijk ook ergens anders laten keuren, die andere garage vroeg €15 voor een herkeuring en ik ben eigenlijk bang dat ze dan opeens meer dingen gaan vinden omdat ik het dus niet bij hun heb gerepareerd.

Heb nu wat garages rondom Amsterdam gemailed om te vragen wat het bij hun kost.
« Laatst bewerkt op: vr, 19 aug 2011, 09:31:06 door kadoosh »

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Onstekingstijdstip instellen
« Reactie #108 Gepost op: vr, 19 aug 2011, 10:09:14 »
Mail KoenG40 eens, die komt ook uit amsterdam, die heeft een goede garage/monteur volgens mij.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Onstekingstijdstip instellen
« Reactie #109 Gepost op: vr, 19 aug 2011, 10:17:15 »
Mail KoenG40 eens, die komt ook uit amsterdam, die heeft een goede garage/monteur volgens mij.
Done :).


Mijn garage(Erdi in duivendrecht) vroeg trouwens ook €25 voor nieuwe voor ruitenwissers... heb ze bij de gamma gehaald voor €5(!).
Dus ja dan zou de rest ook wel duur zijn.

Zou het handig zijn om de tank nu ook gelijk te vervangen, die lekt namelijk als ik hem meer dan voor de helft vol gooi of als de auto schuin staat naar rechts.
Was eigenlijk allang blij dat ze dat niet zagen maar goed zou wel fijn zijn als dat gefixed is.. anders komt dat volgend jaar misschien weer.
« Laatst bewerkt op: vr, 19 aug 2011, 10:20:30 door kadoosh »

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Onstekingstijdstip instellen
« Reactie #110 Gepost op: vr, 19 aug 2011, 16:43:56 »
Garageman (Adriaan)
Lek Garage, Lekstraat 64
N.B. open ma - do (vr gesloten)

Foley (Mike)
Waverstraat ? (in stuk vanaf Amsteldijk richting Vechtstraat)