Auteur Topic: Onstekingstijdstip instellen  (gelezen 9625 keer)

Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Onstekker tijd instellen
« Reactie #30 Gepost op: zo, 06 feb 2011, 19:38:36 »
Heb nog wel eentje liggen mocht je op de sloop niets kunnen vinden. moet dan per post woon niet in de buurt van Amsterdam.
Hoeveel wil je er voor?
Ga elke dinsdag naar velp(arnhem) normaal met de auto maar nu dus met de trein :P dus als je toevallig daar in de buurt woont ;).
Trein is nog duurder ook :(.
« Laatst bewerkt op: zo, 06 feb 2011, 19:41:36 door kadoosh »

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Onstekker tijd instellen
« Reactie #31 Gepost op: zo, 06 feb 2011, 19:49:01 »
Hoeveel wil je er voor?
Ga elke dinsdag naar velp(arnhem) normaal met de auto maar nu dus met de trein :P dus als je toevallig daar in de buurt woont ;).
Trein is nog duurder ook :(.

Je hebt PM
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Onstekker tijd instellen
« Reactie #32 Gepost op: ma, 07 feb 2011, 17:55:30 »
Wou vanmiddag dus naar de garage maar dacht ik test hem nog ff en hij deed het opeens weer helemaal goed, ik helemaal blij en zette ff de motor af en ging een stukje verder rijden om ergens te parkeren... hij deed het nog goed maar op het laatste moment ging ie weer moeilijk doen.
Tot ie uiteindelijk weer elke keer uit viel bij het gas geven, ben dus de laatste meters in zijn 3 gereden zonder gas te geven :P.

Het probleem is er dus nog :( maar schijnbaar als ie koudstart doet ie het ff goed, ga morgen of overmorgen kijken of ie het blijft doen als ik niet de motor uit zet na de eerste keer.

Het zou niet kunnen liggen aan de kleine benzine lekkage en dat er nog maar 1/3 in de tank zit(te weinig druk ofzo?? onzin toch :P).

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Onstekker tijd instellen
« Reactie #33 Gepost op: di, 08 feb 2011, 14:58:00 »
benzinelekkage? heb ik dat gemist?

Uitvallen bij gas geven kan natuurlijk als hij te weinig benzine krijgt.
Dan klopt simpelweg de verhouding niet. Heeft verder natuurlijk niets te maken met een bijna lege tank.
De tank zit tenslotte sowieso lager dan de motor dus van de zwaartekracht moet je het sowieso al niet hebben....
Theoretisch geeft hij met de choke aan meer benzine dus zou het dan idd beter moeten doen..... maar goed... eerst even dit:


Heb je die meter inmiddels vervangen? Kan het nergens terugvinden.
En aangezien pieter gister nog een PM stuurde gok ik van niet.

Dus je hebt niets aangepast, het eerdere advies niet toegepast maar wel verder aan het zoeken?  -dunno-

Of mis ik iets?


Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Onstekker tijd instellen
« Reactie #34 Gepost op: di, 08 feb 2011, 18:15:32 »
benzinelekkage? heb ik dat gemist?

Uitvallen bij gas geven kan natuurlijk als hij te weinig benzine krijgt.
Dan klopt simpelweg de verhouding niet. Heeft verder natuurlijk niets te maken met een bijna lege tank.
De tank zit tenslotte sowieso lager dan de motor dus van de zwaartekracht moet je het sowieso al niet hebben....
Theoretisch geeft hij met de choke aan meer benzine dus zou het dan idd beter moeten doen..... maar goed... eerst even dit:


Heb je die meter inmiddels vervangen? Kan het nergens terugvinden.
En aangezien pieter gister nog een PM stuurde gok ik van niet.

Dus je hebt niets aangepast, het eerdere advies niet toegepast maar wel verder aan het zoeken?  -dunno-

Of mis ik iets?

Ik wou eerst naar de garage gaan voordat ik iets ga vervangen.
Zit nu bij mijn moeder dus hoe het ff kort.
Was net bij de garage, op weg daar heen deed de auto het enigzins maar gaf te weinig vermogen, man bij de garage heeft 15mins gekeken maar kon niets vinden en zei dat het van alles kon zijn.
Op dat moment viel de motor dus niet uit bij vol gas geven en zei hij dat ie weinig kon doen of hij moest alles gaan testen wat een dure zaak zou worden.
Heb toen afgesproken om terug te gaan als de motor weer uitviel bij gas geven(rondje daar gereden) maar dat deed ie niet meer en hij gaf opeens weer vollop vermogen.

Ben dus terug gereden naar mijn parkeerplek en ben van plan om naar een andere garage te gaan, op de terug weg deed ie het nog gewoon goed maar bij het parkeren ging ie weer moeilijk doen en viel ie uiteindelijk ook weer uit.

Lijkt dus dat ie met een warme motor moeilijker doet.

Heb het een en ander opgeschreven wat mij opviel maar dat schrijf ik wel morgen op moet nu gaan maar 1 ding wat ik mij af vraag.. de olie was aan het koken(borrelen).
Is dit normaal?

Heb laatst de olie vervest en heb goedkope olie van de action(10W40 half synthetisch) gebruikt, zit me af te vragen of het daar aan kan liggen, het sindsdien alleen 1x 220km gereden zonder problemen.
En heb de olie even met de dipstick gechecked en er zat volgens mij teveel in(over de grens zeg maar), een vriend van mij zei laatst dat er meer bij moest en heb er toen nog wat bij gegooied, olie wat erin zat was warm en we hebben hem ongeveer tot 90% van de grens van de dipstick gevuld.
« Laatst bewerkt op: di, 08 feb 2011, 19:14:19 door kadoosh »

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Onstekker tijd instellen
« Reactie #35 Gepost op: di, 08 feb 2011, 21:34:16 »
Hoe/waar zie jij de olie borrelen?  -dunno-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Onstekker tijd instellen
« Reactie #36 Gepost op: di, 08 feb 2011, 21:52:21 »
Hoe/waar zie jij de olie borrelen?  -dunno-
Doe de dop open en hoor het borrelen.

Kent iemand anders toevallig een goeie garage die echt handig is met polo's.
Rond amsterdam dus.

De garage waar ik was zei nog ja ik kan niks uitlezen dus het kan overal aan liggen... niet echt deskundig vond ik zelf ;).
« Laatst bewerkt op: di, 08 feb 2011, 21:56:10 door kadoosh »

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Onstekker tijd instellen
« Reactie #37 Gepost op: di, 08 feb 2011, 21:54:48 »
hoe vol zit hij nu?
Te veel olie is echt niet goed voor de motor hoor....
maar als ik het goed begrjip blijft hij toch netjes onder max....  -dunno-


Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Onstekker tijd instellen
« Reactie #38 Gepost op: di, 08 feb 2011, 21:57:01 »
hoe vol zit hij nu?
Te veel olie is echt niet goed voor de motor hoor....
maar als ik het goed begrjip blijft hij toch netjes onder max....  -dunno-


Toen ik hem vulde bleef ie er onder maar vanmiddag zat ie er zeker boven.
Maar dat dit zulke vage problemen veroorzaakt :S.
Zal morgen anders er wat uit halen.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Onstekker tijd instellen
« Reactie #39 Gepost op: di, 08 feb 2011, 21:57:16 »
Dat is geen koken hoor: wel eens een frituurpan opgewarmd tot 180 graden? Borrelt niet (zolang je er geen friten in doet  :) ) En 180 graden wordt je motorolie echt niet. Hoop ik!

Jouw "Borrelen" is gewoon de werking van je nokkenas/hydrostoters in de olie die in je kop komt, via je smeerkanalen.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Onstekker tijd instellen
« Reactie #40 Gepost op: di, 08 feb 2011, 21:58:16 »
Doe de dop open en hoor het borrelen.

Kent iemand anders toevallig een goeie garage die echt handig is met polo's.
Rond amsterdam dus.

De garage waar ik was zei nog ja ik kan niks uitlezen dus het kan overal aan liggen... niet echt deskundig vond ik zelf ;).

De beunhaas om de hoek weet je t vaak beter te vertellen dan de volkswagen dealer (om maar even een voorbeeld te noemen van een "moderne" garage)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Onstekker tijd instellen
« Reactie #41 Gepost op: di, 08 feb 2011, 21:58:38 »
dan is je potentiometer in je luchtweger waarschijnlijk naar zijn grootje

Al naar gekeken?
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Onstekker tijd instellen
« Reactie #42 Gepost op: di, 08 feb 2011, 22:03:28 »
Al naar gekeken?
Is hetzelfde als de luchtmassameter toch?

Vanmiddag maakte het opeens weer niet uit of ik de stekker er uit haalde, motor viel toch uit.
Koken was het idd niet, las dat olie 500c moet worden voordat het het kookpunt bereikt  -naughty-.

Echt veel te veel olie kan er niet in zitten, had 4 liter en mag 3,5 liter in(met nieuwe filter) en heb nu nog wat over in de fles.

Zal wel morgen wat olie eruit halen en kijken of ik naar een andere garage kan gaan.
Hoop alleen niet dat ik in de stad problemen krijg en ik hem dan daar moet parkeren...

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Onstekker tijd instellen
« Reactie #43 Gepost op: di, 08 feb 2011, 22:13:20 »
als je de stekker eruit haalt, en je motor valt nog steeds uit, wellicht is die luchtmassameter dan niet helemaal frisjes meer nee.

Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Onstekker tijd instellen
« Reactie #44 Gepost op: za, 12 feb 2011, 11:45:54 »
als je de stekker eruit haalt, en je motor valt nog steeds uit, wellicht is die luchtmassameter dan niet helemaal frisjes meer nee.
Toen de wegenwacht er naar keek viel de motor uit als ie volgas gaf en met de stekker eruit niet, conclusie toen was dus de luchtmassameter is stuk.
Maar als ie nu opeens alsnog uitvalt met de stekker eruit zegt dat niks natuurlijk.

Zo net nog ff gereden en kon 30mins rijden zonder problemen maar daarna viel de motor weer uit en krijg ik hem zelfs niet meer aan(start motor pakte hem niet).

Nog even onder de kap gekeken en zag dat de koelvloeistof helemaal vol gevuld was, toen ik de dop eraf deed zat er best wat druk op.
Heb er wat uit gehaald maar hij wou nog niet starten maar misschien moet ie even afkoelen dus probeer het later nog is.

Kan dat de schade hebben aangericht?
Was wel zo dat als de auto een beetje warm werd dat ie dan pas moeilijk ging doen...

Zat trouwens blauwe koelvloeistof in maar die was nu bruin...
« Laatst bewerkt op: za, 12 feb 2011, 12:16:06 door kadoosh »