Auteur Topic: Onstekingstijdstip instellen  (gelezen 9624 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Onstekker tijd instellen
« Reactie #45 Gepost op: za, 12 feb 2011, 13:05:00 »
toen ik de dop eraf deed zat er best wat druk op.

Gôh, dat hoort... Je zult de eerste niet zijn die blind wordt omdat hij met warme motor de dop losdraait en vervolgens hete koelvloeistof in zijn gezicht gespoten krijgt?!

Zat trouwens blauwe koelvloeistof in maar die was nu bruin...

Mmmm, da's niet zo mooi, kan wijzen op olie in de koelvloeistof en dan dus een lekke koppakking...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Onstekker tijd instellen
« Reactie #46 Gepost op: za, 12 feb 2011, 13:05:29 »
Ik zou zeggen een lek?
Polo-loos Audi A4 b5

Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Onstekker tijd instellen
« Reactie #47 Gepost op: za, 12 feb 2011, 13:25:37 »
Gôh, dat hoort... Je zult de eerste niet zijn die blind wordt omdat hij met warme motor de dop losdraait en vervolgens hete koelvloeistof in zijn gezicht gespoten krijgt?!

Mmmm, da's niet zo mooi, kan wijzen op olie in de koelvloeistof en dan dus een lekke koppakking...
Kut dus het kan niet van vuil zijn ofzo?
Was nog wel doorzichtig dus niet helemaal donker.

Goed dat je dat zegt, zal de volgende wat meer oppassen :P, maar het vloog er niet uit ofzo maar hij was dus echt tot de rand gevuld.

Om de koppaking te maken is best prijzig toch?

Maar zou de temperatuur dat niet snel omhoog moeten gaan, hij komt nu sowieso niet boven de helft uit.
Hij heeft ook geen rare rookkleur.
Het was ook geen smurrie maar gewoon wel waterig dus kan het niet door roest ofzo komen, is natuurlijk wel een auto van dik 20 jaar oud.
« Laatst bewerkt op: za, 12 feb 2011, 13:31:29 door kadoosh »

Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Onstekker tijd instellen
« Reactie #48 Gepost op: za, 12 feb 2011, 15:40:21 »
Wil nog steeds niet starten, eerste minuten gaf de startmotor nog wel een geluidje maar later hield dat ook op.
Kan het aan de accu liggen?
Is volgens mij niet heel oud maar de vorige eigenaar moest hem wel kick starten voordat ie hem kon verkopen omdat ie leeg was.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Onstekker tijd instellen
« Reactie #49 Gepost op: za, 12 feb 2011, 17:09:00 »
koelwater dat bruinig wordt is redelijk normaal, maar dat betekend gewoon dat het aan vervanging toe is. even een keer alles aftappen en vullen met nieuwe vloeistof is daar de remidie voor (als het vervolgens weer snel bruin is, dan ist idd olie wat erbij zit)

Als je startmotor na een aantal keren starten er geen zin meer in heeft: accu leeg. En dat is vrij normaal, want die is niet ervoor gemaakt om 50x te starten achter elkaar. Even een booster of proberen overstarten met startkabels en een draaiende motor van de ander.

Starten is 1 van de zwaarste belastingen van je accu, das de reden waarom alle verbruikers (afgezien van de koplampen) dan uit gaan. Het heeft gewoon een flinke dot stroom nodig. En je accu loopt er gewoon leeg van.

Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Onstekker tijd instellen
« Reactie #50 Gepost op: za, 12 feb 2011, 17:18:30 »
koelwater dat bruinig wordt is redelijk normaal, maar dat betekend gewoon dat het aan vervanging toe is. even een keer alles aftappen en vullen met nieuwe vloeistof is daar de remidie voor (als het vervolgens weer snel bruin is, dan ist idd olie wat erbij zit)

Als je startmotor na een aantal keren starten er geen zin meer in heeft: accu leeg. En dat is vrij normaal, want die is niet ervoor gemaakt om 50x te starten achter elkaar. Even een booster of proberen overstarten met startkabels en een draaiende motor van de ander.

Starten is 1 van de zwaarste belastingen van je accu, das de reden waarom alle verbruikers (afgezien van de koplampen) dan uit gaan. Het heeft gewoon een flinke dot stroom nodig. En je accu loopt er gewoon leeg van.
De koelvloeistof is maar 1,5 maand oud maar besef me nu pas dat ik hem alleen heb bijgevuld en dus misschien de verkeerde kleuren heb gemixed :S.

Dan is de accu idd denk ik leeg maar het is wel normaal dat voor de rest de ruitenwissers lampen etc het doen?

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Onstekker tijd instellen
« Reactie #51 Gepost op: za, 12 feb 2011, 17:21:50 »
je moet m niet bijvullen maar compleet vernieuwen, dan pas kun je zien of deze snel bruin wordt of niet. Als je koelvloeistof mengt en t was al bruin, wordt t gewoon vermengt en zal je dus geen verschil zien.

Ja als de accu leeg is kan t goed zijn dat de rest van de verbruikers wel nog wil werken, maar ook dat wordt steeds minder en minder als je m te lang laat aanstaan, en dan sloop je je accu eigenlijk.

Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Onstekker tijd instellen
« Reactie #52 Gepost op: za, 12 feb 2011, 17:32:51 »
je moet m niet bijvullen maar compleet vernieuwen, dan pas kun je zien of deze snel bruin wordt of niet. Als je koelvloeistof mengt en t was al bruin, wordt t gewoon vermengt en zal je dus geen verschil zien.

Ja als de accu leeg is kan t goed zijn dat de rest van de verbruikers wel nog wil werken, maar ook dat wordt steeds minder en minder als je m te lang laat aanstaan, en dan sloop je je accu eigenlijk.
Zal hem binnenkort ff helemaal leeg halen en uitspoelen met water en dan nieuwe koelvloeistof erin doen.
Maar eerst ff kickstarten...

Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Onstekker tijd instellen
« Reactie #53 Gepost op: zo, 13 feb 2011, 17:39:25 »
Auto gestart met startkabels maar nog steeds deed ie raar :(.

Vervelende is dat de enige garage die in de buurt zit vorige keer zei dat ie niet wist wat ie er mee aan was omdat het van alles kon zijn, ik quote "kan hem niet uitlezen dus kan van alles zijn"...

Zou hem wel de stad in kunnen rijden(kijken hoe ver ik kom tenminste) maar als ie dan het niet meer doet moet ik parkeergeld betalen...

Hij staat nu hier:
http://maps.google.nl/maps?q=joan+muyskenweg&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=nl&tab=wl
En ben vorige keer naar garage Erdi Auto V.o.f. gegaan.
« Laatst bewerkt op: zo, 13 feb 2011, 17:45:15 door kadoosh »

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Onstekingstijdstip instellen
« Reactie #54 Gepost op: do, 17 feb 2011, 07:43:43 »
"kan hem niet uitlezen dus kan van alles zijn"   uitlachen2 elektronica maakt het leven makkelijk :)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Onstekker tijd instellen
« Reactie #56 Gepost op: do, 17 feb 2011, 09:41:01 »
Probeer het eens bij.... daar is ie weer... Garageman!:

Lekgarage
Lekstraat 62
1079 ET Amsterdam
020-6442699

open ma - do van 8:30-16:30
vrijdags gesloten

--------------------------------

Goed alternatief:
Automobielbedrijf Kempers,
Pilotenstraat 18-B
Amsterdam
020-6692918

open ma-vr van 8:30-18:00
« Laatst bewerkt op: do, 17 feb 2011, 10:10:55 door KoenG40 »

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Onstekker tijd instellen
« Reactie #57 Gepost op: do, 17 feb 2011, 10:47:50 »
Auto gestart met startkabels maar nog steeds deed ie raar :(. Vervelende is dat de enige garage die in de buurt zit vorige keer zei dat ie niet wist wat ie er mee aan was omdat het van alles kon zijn, ik quote "kan hem niet uitlezen dus kan van alles zijn"... Zou hem wel de stad in kunnen rijden(kijken hoe ver ik kom tenminste) maar als ie dan het niet meer doet moet ik parkeergeld betalen... Hij staat nu hier: http://maps.google.nl/maps?q=joan+muyskenweg&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=nl&tab=wl En ben vorige keer naar garage Erdi Auto V.o.f. gegaan.

'k Liep net even bij Garageman binnen (is bij mij om de hoek) en vertelde kort het probleem van jouw Polo.
Ongezien vermoed hij dat de Halgever de oorzaak zou kunnen zijn (dat is denk ik die sensor waar die stekker met drie snoertjes links van (1) opzit.





Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Onstekingstijdstip instellen
« Reactie #58 Gepost op: do, 17 feb 2011, 11:14:58 »
zou idd goed kunnen dat de hallgever problemen veroorzaakt, gezien dit vaak het geval is. Even van iemand hier op t forum kijken of die werkt.

Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Onstekingstijdstip instellen
« Reactie #59 Gepost op: do, 17 feb 2011, 16:34:29 »
'k Liep net even bij Garageman binnen (is bij mij om de hoek) en vertelde kort het probleem van jouw Polo.
Ongezien vermoed hij dat de Halgever de oorzaak zou kunnen zijn (dat is denk ik die sensor waar die stekker met drie snoertjes links van (1) opzit.


Thanks -thumbsup- ik ben de afgelopen week erg druk geweest en heb er dus niets aan gedaan maar zal morgen ff vragen aan mijn oude buurman of ie er naar kan kijken die heeft veel verstand van auto's.
En anders kan ie hem dan slepen naar een garage .

Hoe duur is het vervangen van een halgever?
Zal er nog wel wat over gaan zoeken nu.

Daar woonde ik tot vorige week om de hoek van(rooseveltlaan) trouwens en fietste er elke dag langs als ik naar mijn auto ging :P.
Leek wel alsof ie altijd dicht was.

« Laatst bewerkt op: do, 17 feb 2011, 16:37:22 door kadoosh »