Auteur Topic: Olielek polo 3 1990.  (gelezen 6895 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #15 Gepost op: wo, 31 mei 2006, 23:08:41 »
Voor de keuring het blok goed met de hogedrukspuit afspuiten (daarna even een droog doekje door de verdelerkap halen), en voila: klaar!!

Duur weer minimaal een week voor ie er weer zo uit ziet.. Zolang de auto niet ieder dag een druppel op de oprit laat vallen (maar zo eens in de week ofzo), is er nog niet zoveel aan de hand.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #16 Gepost op: do, 01 jun 2006, 17:13:40 »
Hij drupt al wel  :(

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #17 Gepost op: do, 01 jun 2006, 17:14:45 »
Dat hij 'm van mij best mag fixen als het hem zo stoort. :D

Aantal weken terug heb ik een 2F gekocht...is er net zo aan toe.
Zolang ie niet onnozel veel olie verbruikt/lekt, doe ik er niks aan.

Hij verbruikt bij ons niks van olie,en na iedere rit ligt er wel een plekje olie op de grond  :(

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #18 Gepost op: do, 01 jun 2006, 21:31:36 »
vervangen die pakking ,wordt vanzelf leuker als je het laat zitten ,dynamo kan er ook niet tegen ,een teveel aan motorolie
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #19 Gepost op: za, 03 jun 2006, 01:55:24 »
vervangen die pakking ,wordt vanzelf leuker als je het laat zitten ,dynamo kan er ook niet tegen ,een teveel aan motorolie

Wat bedoel je ermee dat het vanzelf leuke wordt als je het laat zitten?

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #20 Gepost op: za, 03 jun 2006, 19:11:10 »
Gaat langzaam aan steeds erger lekken, leuk hoor: olie op de achterruit -naughty-

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #21 Gepost op: za, 03 jun 2006, 22:16:07 »
Gaat langzaam aan steeds erger lekken, leuk hoor: olie op de achterruit -naughty-

Het minder precies bijmij  :) .
De steun van de alternator is terug kurkdroog.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #22 Gepost op: za, 03 jun 2006, 22:35:57 »
Alternatorsteun in de gaten houden: Als het erger wordt (en de alternator gaat zwemmen in de olie, dan moet de jounjoin du culasse vervangen gaan worden.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #23 Gepost op: zo, 04 jun 2006, 11:21:55 »
Alternatorsteun in de gaten houden: Als het erger wordt (en de alternator gaat zwemmen in de olie, dan moet de jounjoin du culasse vervangen gaan worden.

Ik begrijp nog steeds niet als alles in de olie zwemt waarom er geen olieverlies is.
Het oliepeil staat nog steeds op het max en er is ook geen waterverlies,maar toch lekt de culas.
Ik begrijp het niet,en jullie waarschijnlijk ook niet.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #24 Gepost op: zo, 04 jun 2006, 13:34:14 »
echt wel.


Op 3,5 liter olie,.. en er drupt elke dag 1 druppel olie weg..

das zeker 1 milliliter per 24 uur..

das dus op 1 jaar 365 ml = 0,4 liter..

het verschil tussen het bovenste streepje en het onderste streepje op de peilstok = 1 liter.

Op 1 jaar zul je minimaal 1 keer je olie verversen: daarbij vul je weer tot t bovenste streepje af.



Let wel: je denkt nu waarschijnlijk: hij lekt meer dan 1 ml per dag: nee hoor. 1 ml is eerder veel dan weinig: 't verdwijnt niet meteen: 't blijft plakken aan t blok. Veeg alles eens goed schoon, en je zult zien dat t minimaal 1 dag duurt voordat alles weer met een laagje olie bedekt is.

Toch?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #25 Gepost op: zo, 04 jun 2006, 14:54:00 »
echt wel.


Op 3,5 liter olie,.. en er drupt elke dag 1 druppel olie weg..

das zeker 1 milliliter per 24 uur..

das dus op 1 jaar 365 ml = 0,4 liter..

het verschil tussen het bovenste streepje en het onderste streepje op de peilstok = 1 liter.

Op 1 jaar zul je minimaal 1 keer je olie verversen: daarbij vul je weer tot t bovenste streepje af.



Let wel: je denkt nu waarschijnlijk: hij lekt meer dan 1 ml per dag: nee hoor. 1 ml is eerder veel dan weinig: 't verdwijnt niet meteen: 't blijft plakken aan t blok. Veeg alles eens goed schoon, en je zult zien dat t minimaal 1 dag duurt voordat alles weer met een laagje olie bedekt is.

Toch?

Heb ik reeds gedaan en idd het duurt min 1 dag voor de blok weer vol hangt  :( .
Maar hiermee ben ik er dus niet uit wat we oeten doen he!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #26 Gepost op: zo, 04 jun 2006, 18:52:43 »
Serge




Group: Register Lid
Posts: 4942
Joined: Dec. 2002  Posted: June 01 2006,21:31  

--------------------------------------------------------------------------------
vervangen die pakking ,wordt vanzelf leuker als je het laat zitten ,dynamo kan er ook niet tegen ,een teveel aan motorolie

--------------
no airbags ...wir sterben noch wie manner
FUCK PLASTIC ! GOT HORSEPOWER?

ik ben een dealer van drugs ,pouwuhr genaamd  



lees je wel ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #27 Gepost op: zo, 04 jun 2006, 19:30:56 »
Serge




Group: Register Lid
Posts: 4942
Joined: Dec. 2002  Posted: June 01 2006,21:31  

--------------------------------------------------------------------------------
vervangen die pakking ,wordt vanzelf leuker als je het laat zitten ,dynamo kan er ook niet tegen ,een teveel aan motorolie

--------------
no airbags ...wir sterben noch wie manner
FUCK PLASTIC ! GOT HORSEPOWER?

ik ben een dealer van drugs ,pouwuhr genaamd  



lees je wel ?

Ja,maar ik begrijp je niet sorry.

Zou zo een goedje helpen dat je bij iedere autoshop kan kopen voor olielekkages?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #28 Gepost op: zo, 04 jun 2006, 20:00:53 »
nee dat helpt niet ,is kwak zalverij die zooi ,enigste remedie wat iedereen hier zegt VERVANG DIE KOPPAKKING
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #29 Gepost op: zo, 04 jun 2006, 20:12:52 »
nee dat helpt niet ,is kwak zalverij die zooi ,enigste remedie wat iedereen hier zegt VERVANG DIE KOPPAKKING

Dit kreeg ik als antwoord op een mail vanmij gericht aan een vw garage:

Voor alle zekerheid zou ik eerste deze olielek afstomen,want is dit de moeite om deze herstelling tedoen?Het risico is dat de cilinderkop kan krom zijn /ouderdom van wagen.
Dit houdt me dus tegen een herstelling te laten uitvoeren,de euro's niet want die zijn er.