Auteur Topic: Olielek polo 3 1990.  (gelezen 6896 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #30 Gepost op: zo, 04 jun 2006, 20:16:35 »
antwoord van mij zelf doen niks garrage .kop vlakken een 40 euro ,setje kopbouten  +pakking set ongeveer een 120 euro
tip   www.h-base.nl daar vind je alle prijzen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #31 Gepost op: zo, 04 jun 2006, 20:29:16 »
antwoord van mij zelf doen niks garrage .kop vlakken een 40 euro ,setje kopbouten  +pakking set ongeveer een 120 euro
tip   www.h-base.nl daar vind je alle prijzen

Zelf doen is gemakkelijk gezegd he.Je moet het nog kunnen ook he.
En de kop vlakke zou al niet moeten buiten proper maken.
Het vlakke zou enkel moeten als de culas warm heeft gelopen en dat is al niet dus...
En eerlijk gezegd zal het heel jammer vinden als de wagen van de handen zouden moeten doen hiervoor.
Maar we hebben wel reeds een jonger model op het oog van '92 voor 850 euro.




Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #32 Gepost op: zo, 04 jun 2006, 22:17:53 »
tja das ook zo je moet wel kunnen sleutelen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #33 Gepost op: ma, 05 jun 2006, 09:08:24 »
tja das ook zo je moet wel kunnen sleutelen

En de plaats en tools ervoor hebben,het meeste hebben we wel behalve een nm sleutel.

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #34 Gepost op: zo, 18 jun 2006, 18:38:33 »
Motor is afgestoomd vandaag.Alles is terug voorlopig olievrij.
Hoeveel dagen of km's moet de blok minstens olievrij blijven voor we van een erge lek spreken aan de joint de culas?
Ja ok,normaal moet hij olievrij blijven,maar in dit geval zal het nog moeilijk gaan tenzij de culas vervangen waar dat ik geen zin voor heb en geen geld wil nog aan spenderen aangezien de leeftijd van de auto.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #35 Gepost op: zo, 18 jun 2006, 18:49:44 »
1 halve dag
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #36 Gepost op: zo, 18 jun 2006, 21:17:06 »
1 halve dag

Heb daarnet na het ritje al eens gekeken naar de lekkage,en er lag een mm nat vanuit de culas en liep zo door naar de uitlaat.
Spreken we dan van een ernstige lek?Mijn vermoeden is van niet,alsook dat de kost eigenlijk niet nodig is.
Of vergis ik me?

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #37 Gepost op: zo, 18 jun 2006, 21:37:43 »
Dat vind ik wel een ernstig lek ja, zeker geen zweten meer. Of de reparatie voor jezelf uit kan moet je zelf bepalen. Zou toch het lek verhelpen als ik jou was. Een nm(momentsleutel) is toch ook wel te huur in Belgie?? Dan kan je het zelf misschien doen.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #38 Gepost op: zo, 18 jun 2006, 21:44:44 »
of ff lenen bij een garrage
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #39 Gepost op: zo, 18 jun 2006, 21:53:54 »
Dat vind ik wel een ernstig lek ja, zeker geen zweten meer. Of de reparatie voor jezelf uit kan moet je zelf bepalen. Zou toch het lek verhelpen als ik jou was. Een nm(momentsleutel) is toch ook wel te huur in Belgie?? Dan kan je het zelf misschien doen.

Wat vindt jij dan een ernstige lek?
En of een momentsleutel hier te huur is weet ik niet hoor,heb ik nog niet bij stil gestaan.




Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #40 Gepost op: zo, 18 jun 2006, 22:07:47 »
Nou ja, als jij het na een kort ritje al ziet stromen is het foute boel. Veel polo`s zweten iets bij de dynamosteun, dan zie je dat het ietsjes vettig is, maar zeker geen stromende oliesporen. Maar lenen van zo`n sleutel is ook vaak mogelijk denk ik, wat Serge zei.
Op dit forum staat enkele keren een uitgebreide beschrijving met foto`s van hoe het in zijn werk gaat.

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #41 Gepost op: zo, 18 jun 2006, 22:24:49 »
Nou ja, als jij het na een kort ritje al ziet stromen is het foute boel. Veel polo`s zweten iets bij de dynamosteun, dan zie je dat het ietsjes vettig is, maar zeker geen stromende oliesporen. Maar lenen van zo`n sleutel is ook vaak mogelijk denk ik, wat Serge zei.
Op dit forum staat enkele keren een uitgebreide beschrijving met foto`s van hoe het in zijn werk gaat.

Stromend is het nu ook wel niet echt hoor.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #42 Gepost op: ma, 19 jun 2006, 08:29:50 »
ik denk dat het beter is om de koppakking te vervangen, aangezien je toch met het olielek in je maag zit..

Vervang die handel, of maak het schoon en denk er niet meer aan.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #43 Gepost op: ma, 19 jun 2006, 17:30:40 »
ik denk dat het beter is om de koppakking te vervangen, aangezien je toch met het olielek in je maag zit..

Vervang die handel, of maak het schoon en denk er niet meer aan.

We maken het dagelijks schoon dus...
En nu zeggen ze ons,als we het niet laten vervangen die culas dat we onze cilinderkop van de wagen wel is krom gaan rijden.
Maar hoe kan dat als er nog steeds tot het max olie aanwezig is?Of heeft dat er niks mee te maken?

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #44 Gepost op: ma, 19 jun 2006, 18:44:31 »
-dunno- Nou, mischien lekt er ook weel koelvloeistof in de olie,zodathet op peil blijft?
Drai je olievuldop eens los, en kijk eens of een zo'n snotterbellen 8ig goedje onder zit.
Beetje begie kleur 8ig stroop zootje.
Als dat zo is, dan kijk maar vast in de gouden gids waar die sleutel te huur is.
Ik heb een sleutelplek!!!