Auteur Topic: Goede verlaging en wielen voor daily use?  (gelezen 6732 keer)

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #30 Gepost op: za, 29 mei 2010, 17:28:59 »
@ martyn86c, wat zijn de specificaties van je wielen? breedte, et waarde en dikte van de adapters enzo?
Ga je niet na-apen ofzo maar omdat ik binnenkort ook 16" eronder krijg met een verlaging van 85/75 ben ik eens benieuwd hoe ik met mijn wielen uit ga komen......
« Laatst bewerkt op: za, 29 mei 2010, 17:46:35 door Hanf »

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #31 Gepost op: za, 29 mei 2010, 17:30:49 »
volgens mij doel je op martyn 86c

dat is niet de topic starter.

dus anders even een PM of afwachten of hij hier nog eens aanhaakt  :)

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #32 Gepost op: za, 29 mei 2010, 17:46:49 »
Aangepast!

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #33 Gepost op: zo, 30 mei 2010, 16:56:56 »
"over klinker wegen stapvoets met 16inch en zoveel bodemspeling"  -dunno- (of ga je hem nog verlagen met plastic? -uitlachen- ) tja tis het een of het ander..
gelukkig heeft ieder z'n eigen smaak, anders zou iedereen dezelfde polo hebben :D

zit er nou eigenlijk nog verschil in 2 en 2f? ik vond mijn 2 sedan toch echt wat hoger staan met het zelfde setje en wielen dan de 2f steilheck.
en dan heb ik het alleen over de ruimte rondom het wiel, niet over het front v/d auto. dikke bumper van een 2f laat 'm zeker lager lijken
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #34 Gepost op: di, 01 jun 2010, 01:26:54 »
Daar is tie dan...  -nana-

mijn C2's zijn rondom 6J ET52 de omgerekende etwaarde is 27 (25mm adaptor) aan de voorkant en 7 aan de achterkant (45mm adaptor)

Omdat de ETwaarde achter zo laag is, ga ik bij de G40 as die er onder komt een adaptor maken tussen de as en de astap! Om zo mijn lagertjes wat langer fris te houden!

De banden 165 breed staan iets wat getrokken, en dat moet ook wel icm de 80/60 verlaging! De velgranden staan namelijk echt super mooi gelijk met de schermranden!!

DIT PAST ALLEEN MET AANGEPASTE WIELKASTRANDEN!!!

Na-apen is een teken van gebrek aan eigen ideeen en lef om nieuwe dingen te proberen! Zolang je niet na-aapt ben je orgineel!! Voor mij was het een gok, en ik ben onwijs blij met het resultaat!! Dat het anderen inspireert om ook op 16" te gaan rijden... Is alleen maar leuk, toch? Maar dan wel iets unieks! Niet zomaar het eerste de beste lelijke 5 spaaks wiel met veel te hoge ET!
   
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #35 Gepost op: di, 01 jun 2010, 07:20:35 »
Haha uniek zal het zeker worden want heb een zeldzaam setje velgen gekocht! Wait and see....... iig bedankt voor de info

Mijn setup word iig 4 x 7,5j breed  bij 16", et 35 zonder adapters dus gewoon steek 4x100 en dan met een getrokken 165/40/16 band.
Weet dat de meeste van hier er niet van houden magoed vanwege me remmerij en me komende blokje heb ik 16" nodig!

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #36 Gepost op: di, 01 jun 2010, 07:50:01 »
volgens mij kent iedereen de bekende opmerking wel, waar gaat die tas met die brugklasser naartoe? vindt het een beetje hierop lijken, maar dan polo en wiel :D
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #37 Gepost op: di, 01 jun 2010, 09:06:15 »
Haha uniek zal het zeker worden want heb een zeldzaam setje velgen gekocht! Wait and see....... iig bedankt voor de info

Mijn setup word iig 4 x 7,5j breed  bij 16", et 35 zonder adapters dus gewoon steek 4x100 en dan met een getrokken 165/40/16 band.
Weet dat de meeste van hier er niet van houden magoed vanwege me remmerij en me komende blokje heb ik 16" nodig!

ik ben benieuwd naar de foto's!

volgens mij kent iedereen de bekende opmerking wel, waar gaat die tas met die brugklasser naartoe? vindt het een beetje hierop lijken, maar dan polo en wiel :D

ik snap wat je bedoeld! Haha! Maar ben het er niet mee eens!  -nana-
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #38 Gepost op: di, 01 jun 2010, 09:09:01 »
ben benieuwd of dat gaat passen binnen de wielkasten  -thumbsup-

Zoals bij Martyn vind ik het zeker niet misstaan. Het hangt heel erg van het type velg af hoe het er uit ziet.  Je moet alleen wel wat meer vermogen hebben om die hoepels een beetje te laten rollen :D Dat zit met een G40 wel goed denk ik  -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: di, 01 jun 2010, 11:33:15 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #39 Gepost op: di, 01 jun 2010, 11:29:31 »
Weet dat de meeste van hier er niet van houden

Dat is mogelijk wel waar, en je zult ook vast wel wat opmerkingen krijgen (zie hierboven al :D), maar mijn ervaring is dat de heersende opvatting op dit forum ook vooral is om te doen met je Polo wat je zelf het leukst/mooist vind. Er moet echter altijd de ruimte zijn om (liefst eenmalig) te zeggen wat iemand er zelf van vindt?! -ja-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #40 Gepost op: di, 01 jun 2010, 13:00:45 »
:P ik wou me nog inhouden maar het moest eruit

Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #41 Gepost op: di, 01 jun 2010, 13:01:42 »
Ahaa, Gilles  -thumbsup-   -nana- -uitlachen-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #42 Gepost op: di, 01 jun 2010, 15:58:50 »
Tja ik zie ook liever 13", 8j breed met 175/50/13 en 85/75 verlaagd(zoals dat nu op mijn polo zit trouwens!), maar met strax een blok met bijna het dubbele aan vermogen wil ik ook eens kunnen stampen zonder dat me de auto over het asfalt schraapt én dat als ik gas geef ik ook van me plek afkom -naughty-
Daarbij komt ook nog dat ik om grotere remmen ombouwen en er dan zoweizo 15" onder moet!

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #43 Gepost op: di, 01 jun 2010, 23:16:11 »
Om straks een beetje tractie te krijgen met de G40, is 165 ook niet echt ideaal...  -gert-

Dus misschien komt er voor het serieuze stuurwerk wel een mooi breed setje 14" (eigenlijk ook een heel erg mooie maat op een 86C)
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline blikke74

  • Non-Register lid
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Man
  • all polo's build by lowbudget team nomoney
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #44 Gepost op: di, 01 jun 2010, 23:51:04 »
ik heb een polo 2f van 98.supersport 60/40 op gele koni.voor 1toer dicht en achter 3/4e.7/14 voor en 8/14 achter.rijdt perfect ni te hard  bochten zijn ok en m'en gebit zit er ook nog in. :)