Auteur Topic: Goede verlaging en wielen voor daily use?  (gelezen 6730 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #60 Gepost op: ma, 07 jun 2010, 08:25:48 »
Dat is leuk voor je  -nana-

die set knal ik er vandaag onder denk.. maar ik geloof niet dat het vandaag lekker weer word hier :(

hoop ik toch wel dat het goed weer blijft, want ik heb geen jas bij me, en ik moet ook naar eindhoven (school)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #61 Gepost op: ma, 07 jun 2010, 13:22:32 »
@Ian C  80 60 verlaging heb ik al vaker gehad en zonder schroefset is dat gewoon rotzooi. heeel je cas gaat eraan door dat
gebonk!!  -gert-
80mm is gewoon te laag ook met korte schokkers omdat die stuurstang regelmatig tegen je cas aanklapt en je aandrijfassen ook als je in een flinke kuil terecht komt.. En neejj ik ga niet met bumpstops rijden -gert-

ik heb nergens last van, behalve hoge drempels :P

btw als ik de foto hierboven bekijk (-40) lijkt ie toch echt wel lager en meer ruimte tussen wiel/voorscherm dan orgineel, orgineel staat ie gewoon erg hoog dus hoef je ook niet veel te verwachten van een -40 setje (40mm vs heel veel bodemspeling is toch weinig verschil :))
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #62 Gepost op: ma, 07 jun 2010, 17:56:39 »
zooow de voorkant is klaar :) achter doe ik morgenavond denk..
vandaag ook die fuseehoezen vervangen.. {zijn hier bij de turck zo te halen -thumbsup-}

ik moet zeggen echt stug vind ik hem niet -dunno- ik had meer gestuiter verwacht, maar wellicht komt dat nog..
foto,s doe ik wel als alles eronder zit, anders blijf ik oploaden..
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #63 Gepost op: vr, 11 jun 2010, 12:02:06 »
foto,s  :)





orginele veren gedemonteerd doormiddel van een spanband -klus-
jammer genoeg moeten de voorpoten nog eens los want de toplagers waren nog niet aangekomen, die zijn vandaag binnen gekomen..
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #64 Gepost op: vr, 11 jun 2010, 19:00:32 »
"@Ian C  80 60 verlaging heb ik al vaker gehad en zonder schroefset is dat gewoon rotzooi. heeel je cas gaat eraan door dat gebonk!!  
80mm is gewoon te laag ook met korte schokkers omdat die stuurstang regelmatig tegen je cas aanklapt en je aandrijfassen ook als je in een flinke kuil terecht komt.. En neejj ik ga niet met bumpstops rijden"

Wat is het verschil dan of je een vaste set hebt die laag is en een schroefset die laag is??? Is net zo stug. Stuurstangen kun je de maantjes in de carosserie groter maken zodat die niet meer raakt en aandrijfassen kun je ook maantjes groter maken dus zie geen probleem eigenlijk......
Rij al héél wat jaartjes met 13"met 175/50 icm 80/60 of 85/75 verlaging en heb nooit nergens geen last van gehad terwijl ik met zogoed als alle polo's meer dan 20.000 km per jaar reed/rij......

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #65 Gepost op: vr, 11 jun 2010, 19:27:51 »
bij een schroefset word die arm waar je stuurstang aan vast zit verlaagd zodat die bij veel verlagen ongeveer hetzelfde komt te staan als bij een niet verlaagde polo
probleem met de aandrijfassen blijft hetzelfde

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #66 Gepost op: vr, 11 jun 2010, 21:04:48 »
zoals sander al aangeeeft zit er zeer zeker wel verschil in vaste of schroef ;)
voor mij geen vaste meer lager dan 60..  de gaten groter maken is indd een optie, maar ik heb een kw set die is gewoon Perfekt -thumbsup-


zo staat de polo er op het moment uit..







en er kwam vandaag weer een pakje -thumbsup- ATP is een goeie shop :)



denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #67 Gepost op: vr, 11 jun 2010, 21:12:40 »
 -thumbsup-


Enneeh, KW set wie wat waar? -dunno-
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #68 Gepost op: vr, 11 jun 2010, 21:14:48 »
hij heeft nog een polo in de garage staan, met kw schroefset ;)

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #69 Gepost op: vr, 11 jun 2010, 21:28:09 »
waar ik toen bij mijn weitec 80/60 mee zat was niet de stuurstang zelf , maar de kogel, die bonkte boven tegen de kas ! heeft er zelfs ene gat ingemaakt! auto begon op een gegeven moment scheef op te trekken ,  vandaar dat ik verder ging zoeken en ik dit tegen kwam! doordat hij er tegen kwam was me stuurstang krom !  dus ik zeg , houd het in de gaten  -thumbsup-  bij de stang zelf en aandrijfas heb ik het gewoon iets rond getikt , waardoor je ook meer ruimte krijg, geen probleem

en nu heb ik een 60/40 set met veel bumpstops , nou dat rijd ook voor geen meter  -gert-

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #70 Gepost op: vr, 11 jun 2010, 21:31:11 »
waar ik toen bij mijn weitec 80/60 mee zat was niet de stuurstang zelf , maar de kogel, die bonkte boven tegen de kas ! heeft er zelfs ene gat ingemaakt!

en nu heb ik een 60/40 set met veel bumpstops , nou dat rijd ook voor geen meter  -gert-


dat had ik dus bij die andere genesis met vaste verlaging.. 80 80 die was helemaal kapot die Cas...



ik neem aan dat het verschil wel duidelijk is?
« Laatst bewerkt op: vr, 11 jun 2010, 21:35:26 door richard-polo »
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #71 Gepost op: vr, 11 jun 2010, 22:30:51 »
ja, bij die schroefset heb je ook netjes de veerpoten geschilderd :P

Offline Woutzor

  • Non-Register lid
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
  • Wouter Barelds
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #72 Gepost op: za, 12 jun 2010, 00:50:35 »
waar ik toen bij mijn weitec 80/60 mee zat was niet de stuurstang zelf , maar de kogel, die bonkte boven tegen de kas ! heeft er zelfs ene gat ingemaakt!

Same problem here :( Dan wel niet met een weitec 80/60 set maar met een onbekend, ernstig doorgezakt, 2ehands 60/40 setje (of wat ik ervan moet geloven -gert-)

Tijdens de voorjaarsmeeting heb ik even onder de kap gekeken bij de lage polo G40 met onderlip (tezien op Youtube - Polo Meeting reeuwijkshout @ 2.02)
Daar zat volgens de eigenaar een 80/60 set onder, en daar was zelfs meer (lees +/- 1cm) ruimte tussen de stuurstang en de kas. Ook hij had last van het zelfde probleem...
Ook hij had last van de schrapen van de stuurstang bij het achteruit inparkeren en door de bocht gaan over een drempel of het afremmen in een bocht.
Ik had hetzelfde probleem en dit hebben we opgelost door een stukje van de kas (boven de stuurstang) met een blikschaar (met pijn in m'n hart) in te knippen en te verbuigen.
Aan de bijrijderskant is ietsje meer ruimte maar daar komt 'de kogel' eerder tegen de kas dan de stuurstang. Opletten geblazen, zeker als er een passagier mee is .....
Golf II GTI '84 || Golf II GT4 '87 || Audi Coupe GT '85 || Polo 2f GT [R.I.P]

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #73 Gepost op: za, 12 jun 2010, 12:50:38 »
En toch heb ik bij alle 3 mijn polo 86c nergens last van gehad van bonken of schrapen of wat dan ook???
Misschien rij ik gewoon erg voorzichtig......

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Goede verlaging en wielen voor daily use?
« Reactie #74 Gepost op: za, 12 jun 2010, 15:34:44 »
bumpstops heb jij toch;) dat verklaart een hoop, ik ben daar geen voorstander van van die klote dinge
en anders zitten er zeker wel beschadigingen...
ik heb 4 polo,s gehad en alle 4 hadden ze het wel -gert-

edit, 3 want die 16vg60 heb ik nog niet mee gereden en die kw set had ik al eerder..
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud