Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: sprint26 op do, 23 jan 2014, 21:54:06
-
updates van mn sprint 1300.
specs in t kort:
-volledig gestripte 2f (eigen spuitwerk)
-achteras verstevigd (moet nog) en triangels met unibals (eigenbouw)
-schroefset (eigebouw)
-kooi (niet gekeurd)
-racetank en accu achterin
-polyesther verbreding en alu sideskirts
-bak is vrij maar het huis moet vw zijn met h-schakeling (aangepast rechte vertanding en sper)
-carburateurs 45er webers
-motor 1300cc (motor is vrij :) )
-13 inch hoosier slicks
-
Veranderingen voor komend seizoen.
-andere dakspoiler.
-aanpassing aan het motorblok en alles weer reviseren en afstellen.
-nieuwe velgen en banden.
-carrosserie werkzaamheden ( spuit en herstelwerk).
-afstellen fahrwerk.
wat plaatjes.
-
Wat gebruik jij tussen verbreding en carrosserie? En hoe kom je aan de zijskirts tussen de verbreders?
-
Spoilertje uit engeland. Je moet er van houden :)
-
Tussen de verbreders en de carrosserie zit de rubber van kever.
sideskurts zijn zelf gemaakt van dun kokerprofiel en alu plaat. Licht van gewicht maar kan toch wat hebben.
-
Oh ja en nieuwe beschjldering door de letterman die dit met veel plezier met zijn kwastje doet. -thumbsup-
-
Voor liefhebbers
foto1 even op t vraagteken tikken.....
-
Afgelopen week heb ik de velgen voor de slicks klaargemaakt.
Ik ben nu nog met een set bezig van 6j voor mijn regenbanden.
Binnenkort verwacht ik het motorblok terug en dan wil ik klaar zijn met het spuitwerk blauw en geel van randen en carrosserie zodat er nog reclame op kan.
-
Alles is open, toch? Geen makrolon of zo, hė?
-
Nee niets meer. Een tijd terug nog met kunststof zijkanten en een voorruit. Brandweer wil dit niet meer.
Ik ben t gewend.....9 racedagen per jaar x drie heats per racedag en het regent vaak maar 1-2 heats per jaar.
toch dan die klote regenbanden maar mee......
-
-thumbsup- leuk topic om te volgen!
-
Eentje om te volgen, eens iets anders dan restaureren/tune
-
Eentje om te volgen, eens iets anders dan restaureren/tune
deze is niet getuned :)
-
Nice Ramon -thumbsup-
-
Dank je
Ik straks nog wat werkzaamheden posten. Denk van #26 en #27
-
vetjes!! plaatjes van het blok zijn we natuurlijk ook heel benieuwd naar :) -foto-
-
Dacht ik al.
maar dat blijft geheim -nana-
het blok krijgt een nieuwe kop. Deze is op een uniek manier bewerkt. Weet niet of ik dit ga delen.
Motor wordt opgenouwd ver van hier. Ben er laatst geweest maar was hij nog niet aan mn blok begonnen. Om nu weer even die kant op te rijden is erg ver. Ik krijg de motor gebruiksklaar terug. Ik heb er eigenlijk ook niet heel veel gegevens van. Dit laat ik aan hem over. Wel mn reservemotor maak ik binnenkort ook.
daar komt mn oude bewerkte kop op en een iets mildere 318* as.
het zijn allebij motoren met vlakke zuigers. Gelijk aan blok. Verbrandingsruimte in de kop.
kop heeft eigenlijk alles erop en aan.
-
Bummer :)
-
Bummer :)
Vond ik ook......ik had mn camera mee.....jammer indd. Wat kan ik je erover vertellen.
zuigers zijn gepaakt voor hoge toeren.....kruk is lichter en gepolijst net als de drijfstangen.
Klepmaten kan ik volgende keer eens even nameten als mn oude kop terug komt.
-
klink allemaal wel spannend -thumbsup-
en het zal ook wel spannend gaan rijden :) niet echt lekker voor een straat auto schat ik zo
hoeveel toeren denk je te gaan draaien?
-
Ik draai meestal tot 8.5 en dan gaat een lamp voor mn neus aan.....dan schakelen. Omdat het blok zo licht van onder is zit je al snel aan hove toeren. bak is ook speciaal voor de oval gemaakt om.de korte stukken te sprinten. Vertanding is in de 1-2-3 aangepast.. Bocht uit en dan bij 8,5 naar de 3 in. Het is een professionele sport geworden....
-
-thumbsup-
-
Ats classics liggen klaar om bandjes erop te leggen. Staat is zo netjes .....deze krijgen geen lak!
De regenbanden komen op 6j...exip velgen dacht ik.
Zaterdag is klusdag....maak ik een update. Mischien dat ik al aan spuiten toekom!
Zondag gaat mn schoonbroer proefrijden in duitsland misschien ka hij wat fotos maken.....
-
We wachten af... -thumbsup-
-
Laatste bericht. Een motor is op de prufstand geweest in een polo 1 met schutbord. Dus nog geen lange kelken en een g-40 uitlaat.
Gegevens ga ik eens navragen. Na morgen gaat de ander erin (mijn blok).
-
have fun met -klus- -klus- -klus-
-
-klus heerlijke klusdag!!! -thumbsup-
De sprint vandaag hier en daar wat bijgespoten en de wielrandjes geel gemaakt. Blau is makkelijker om te herstellen maar geel is stukken mooier. Morgen gaat mn schoonbrroer proefrijden in duitsland zelf kan ik niet mee.
-
ferm -thumbsup-
-
Als beloofd wat plaatjes.
-
Hop hop
-
geil spul -thumbsup-
-
120pk p de wielen gemeten zonder lange kelken en aanzuigbrug. En er zat geen spaghetti op.
-
-thumbsup- -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup-
-
Pks zeggen niet alles...zeker niet als je de auto voor je niet langskomt.
Super wegligging is net zo belangrijk, bandenspanning, sex voor de wedstrijd......
-
120pk p de wielen gemeten zonder lange kelken en aanzuigbrug. En er zat geen spaghetti op.
Met hoeveel NM aan koppel?
-
Koppel was hoog. Weet de waarde niet. Was niet mee.
-
Jaja, voetbalpraktijken in de racerij.
-
Wat bedoel je Ronnie? -dunno- Succes 'kopen'? Wie het meeste geld heeft kan het meest investeren en daarmee de competitie vervalsen? -dunno-
-
je kan wel veel investeren maar dat wil nog niet zeggen dat je kan winnen toch je moet ook nog kunnen sturen -nana- -nana- -nana- -sturen- -sturen- maar na het zien van de filmpjes kan de eigenaar toch redelijk goed sturen -thumbsup- -thumbsup-
-
Nee, sex voor de wedstrijd :)
-
Zo veel mogelijk ronnie!
Fraude is er in alle takken van sport. Voordeel van ons. Je moet t vaak alleen doen in je auto. Rondetijden verraden ook wel een te snelle motor als andere al een max getuned blok hebben. En toeschouwers staan met de neus langs t circuit. Iedereen ziet alles.
Daarnaast nog officials en fotografen enz. Dus al met al valt t wel mee.
-
Die sex doet het hem ;)
-
En ook niet belangrijk.....met wie? -love-
-
WHAT.......met mn vreuijke natuurlijk :)
-
-thumbsup- Mooi zo dat geel!
-
Nice -foto- en wat een vermogen uit een n/a blok -thumbsup-
-
Zo veel mogelijk ronnie!
Fraude is er in alle takken van sport. Voordeel van ons. Je moet t vaak alleen doen in je auto. Rondetijden verraden ook wel een te snelle motor als andere al een max getuned blok hebben. En toeschouwers staan met de neus langs t circuit. Iedereen ziet alles.
Daarnaast nog officials en fotografen enz. Dus al met al valt t wel mee.
Enigste manieren die ik ken in de autosport om iemand tegen te werken zijn ze steeds achteraan laten starten, en gewoon protest indienen om iets doms waarvoor die persoon dan gediskwalificeerd word. Dus je moet wel zorgen dat je wel een beetje vriendjes blijft met de leiding anders kunnen ze je wel tegen zitten
-
In de speedwaywereld is ht een beetje anders dan de belangrijke mensen autosport. Als je snel bent en de meeste punten hebt sta je altijd achteraan. Verder kent iedereen elkaar best goed en is het gezellig in het rennerskwartier (daar waar alle rijder/campers enz staan)
Alles is verder ook toegangkelijk voor iedereen. Je kunt zo tussen de raceautos doorwandelen en een bak koffie komen drinken.
Als je schade rijd dan leen je iets van iemand en dan komt dat de volgende keer wel weer terug. Zo primitief is het wel....maar heeft veel scharme.....aan de andere kant erg professioneel maar dat zien jullie zelf ook wel aan t spul.waar we mee rijden.
verheug me nu alweer op de eerste run!!
-
wanneer mag je weer laagvliegen -sturen- -sturen-
-
13april :) lekker! Maar mis wel dan de 86c meet.
-
Gisteren een dikke vette k#t dag gewoon.
vandaag maar evn gaan klussen om wat stoom afte blazen.
regenbanden op de 6j velgen gelegd en daarna de slicks op de ats*jes.
Was wel eff klooien met de brede banden.
-
o jee -hug-
-
Ben alweer relaxed.....van nature zowieso al :)
Had wat veel onnodige klote bekeuringen gekregen. Dus ws eff goed zo.
voor vriend van me een mooi aanzuigbrugje kunnen scoren bij pieter -thumbsup-
Kan die ook weer verder aan zn raceauto. De rode op onderstaande foto. Hij was nu de skirts aant maken.
eff een plaatje van zn auto.
Andere vriend van me #25 is bezig met zn gk kop......low budget.
-
Verbreders heeft thomas zo gekregen. Daar moeten we nog wat van maken maar dat komt wel goed.
dat doe ik wel :)
Dirk werkt bij een draaibedrijf. Maakt alles zelf. Is ook begonnen aan zn kop. Ben ik ook wel benieuwd naar.
-
Nog wat plaatje svan thomas. Spuitwerk doe ik.....oranje zwart -thumbsup
nu is het schuren en spuiten. De voorste randen krijgen nog een randje omdat dit zo te scherp is....was zo.
-
Ik zie ori-GT-kenmerken (striping)?! Poppen jullie de verbreders? Of schroeven? Koud tegen het staal? Of steekt er nog iets tussen (rubber)?
-
Volgens mij kun je dezelfde strippen ertussen frutten als een Kever bij de spatborden/schermen heeft. -dunno-
-
Dat weet ik, Luc, maar zie ze op de foto's niet zitten...
-
Is ook niet mijn auto. Ik heb er keverband tussen en dan schroeven. Ziet er net uit. Ik wweet niet of hier okk iets tussen komt. Zo ku je ze in ieder geval wel goed schuren als los.
-
Vandaag klusdag. Heeeeeerlijk!!!
sideskirtsbgespoten an mn eigen auto en motorruimte schoongemaakt. -thumbsup-
ben nu ver klaar. Blok kan erin en afbouwen. Spoor stellen en nog de spoiler op het dak.
-
Omdat ik niet meer veel kon doen ben ik maar met de #27 auto verder gegaan. Wielranden gerepareerd met matjes en hars en afgewerkt.
-
Wat vezel plamuur en dan nog een keer nasmeren met gewone plamuur.
gladschuren en spuiten. Ik spuit er meestal een dun primerlaagje op en dan kleur.
Ik ben ze in de cabine vergeten op de foto te zetten.
-
Verdr had hij nog een set 8j wielen gekocht. Deze heb ik ook vandaag voor hem gerepareerd en gespoten. Er moet morgen nog blanke lak op dan kan ik er komende week de banden op leggen.
-
op de eerste foto van deze pagina zie ik veel donkere plekken. Wat is dat?
-
Oh dat zij scheuren inn de polyesther kappen. Deze heb ik wat weggehaald wat los zat en met de lamellenschijf opgeruwd. Daarna met hars ingesopt en matten ingelegd. De donkere plekken is de hars wat daar dikker is en dan zie je donkerder. Het is allemaal snel.snel gedaan omdag het snel klaar moet. Hebben nog veel werk voor april. Maar t ziet er na spuiten goed uit hoor!!
-
Dat bevestigd mijn vermoeden :) Heb je een beetje meer verharder toegevoegd om het proces te versnellen? Te donker is een teken van "verbranding". Door de reactie is de structuur in de polyester gebroken. Het zit wel aan elkaar maar is heel zwak t.o.v. een juist gedoseerde hoeveelheid verharder. Je kan beter iets minder toevoegen en 15 min. meer wachten voor je de vezelplamuur aanbrengt, door hier ook iets minder verharder te gebruiken maar de warmte van je eerste laag krijg je een veel sterkere laag. Deze laag wel laten uitharden voor je de fijnplamuur aanbrengt. Kwa tijd zou het net zo lang duren. ;)
-
Verharder heb ik niet afgewogen. Heb t op vevoel gedaan. Heb al eens eerder met polyether gewerkt.
het donkere is daar waar de polyesther en matten dikker is aangebracht. En het transperante is dun en s hijnt dan door.. Het verkleurt altijd een betje. Zeker na fohnen :).
je mag er eens aan komem trekken. Opfokken van processen als verf enz is natuurlijk nooit goed. Maar dit is wel sterk.
en de kans dat je naast iemand zit en dan elkaar met de randjes even een beetje raakt is ggroot. Ze zijn zowieso dun en al het werk om dit 1000% te maken heeft geen zin. Het is wel racen maar blijft speedway. Alhoewel ik geluk heb dat ik afgelopen jaar een keer een randje moest repareren. Zal wel te snel zij geweest :)
das t voordeel als je niet meer in t middenveld zit. Dan kun je even afwachten en dan passerren.
-
Verharder is 2%, als je er teveel in doet en ook nog gaat fohnen vererger je het alleen maar. ;)
Met een vakdiploma in de polyester geef ik graag tips :)
Dat het nu sterk is geloof ik zeker, stel je eens voor hoeveel sterker het had kunnen zijn -nana-
Ander voordeel is dat als je het "goed" doet je ook minder materiaal nodig hebt voor hetzelfde resultaat.
-
Ow kut ronnie.....dat wist ik niet. Bedankt vor de info.
Volgende keer stuur ik je de randjes toe.
je zou een prima leermeester zijn. -uitlachen-
-
:) lekker doorklussen -nana-
-
en voor staalplamuur is 3% verharder nodig, te veel verharder kan "doorbloeden" veroorzaken.
Gebruik bij voorkeur een dispenser die automatisch de juiste hoeveelheid verharder toevoegt, handmatig doe je er al gauw te veel bij :)
-
en voor staalplamuur is 3% verharder nodig, te veel verharder kan "doorbloeden" veroorzaken.
Gebruik bij voorkeur een dispenser die automatisch de juiste hoeveelheid verharder toevoegt, handmatig doe je er al gauw te veel bij :)
nog zon leermeester -uitlachen-
Julion heb zelf 7jaar in een car.gewerkt als eerste lakhersteller/ schadehersteller. En daarnaast nog hobby matig.
-hug- -thumbsup-
Nu werk ik als verpleegkundige in de ggz......das een soort zelfhulp groep
en mensen met een pers.h.problematiek als ronnie ruik ik op afstand -nana-
-
:) lekker doorklussen -nana-
doen we.....bedankt voor je bezorgdheid -thumbsup-
-
Leermeester is achterhaald heet Praktijkbegeleider tegenwoordig :)
Ik deed alleen een mededeling/aanvulling, mooi dat je al op de hoogte was -thumbsup-
Wat knap van je dat je persoonlijkheidsproblematiek van een afstand kunt ruiken, ben vrij bekent met en bij de GGZ (niet als client), maar heb nog nooit iemand ontmoet die dat kon -uitlachen- :)
-
:)
volgens hebben we hier al eens over gesproken. Jij werkte toch met jongeren.
ook gewoon leuk werk....
-
hi hi yep, en als coach/vertrouwenspersoon kom ik (helaas) vaak in contact met het (of de?) GGZ :), wel leuk dat je dat nog weet :)
sorry voor dit -off- gesprekje -oops-
-
Maakt nie uit julion
Nog wat plaatjes
Goede raad is voorraad.....
-
Laatste foto is echt heerlijk! Prachtige wielkastrand! Velg mag er ook zijn. :)
-
Laatste foto is echt heerlijk! Prachtige wielkastrand! Velg mag er ook zijn. :)
Oh ronnie bedankt -hug-
als.ie op zn pootjes staat is ie mooier. Maar goed ben aan de twee randen om 11uur begonnen en 15.00 afgelakt.
En tijden s drogen plamuur en hars nog snel 4 velgen bewerkt en gespoten.
-
De auto is trouwens niet mij auto.
-
zijn dat intra velgen?
-
zijn dat intra velgen?
geen idee. Ik weet dat ze 8j zijn en dadelijk de 135paardjes mogen laten rollen. Hij heeft ze via fb gekocht voor 5 tientjes. En ik heb ze snel wat opgefrist.
-
Volgensmij Powertech Type D -thumbsup-
-
ik heb namelijk vorig jaar in cuijk 2 van die 8j's gedoneerd.
ik dacht mischien heb je ze van daar.
had ik wel leuk gevonden :)
-
Nee ik was er wel maar geen velgen meegenomen. Alleen zoi daar gelaten!
Kreeg gisteren nog wat fotos van thomas. Hij is nu aan het plamuren. Heeft er zin in -uitlachen-
na een dagje schuren vroeg hij al of ik heet vrijdag allemaal na wou lopen.
Dit is vooor hem geen dagelijks werk. Wel gaaf dat hij het project zelf zonder autotechniek kennis doet!
Wat plaatjes.....
#27 auto staat verder op zn wielen. Nu nog banden omleggen en wachten op de motoren voor de #27 en #26 auto.
spuitwerk is verder ook klaar......
-
Auto van thomas komt donderdag naar de werkplaats. En zal zaterdag een gaaf kleurtje oranje/zwart krijgen.
zoiets moet het worden. Zwart oranje of overwegend oranje met zwart.
auto zwart met schwarrlze frbreitung, schweller und ein streifen zegt ie.
-
leuke kleuren combi dat.
-
Ja. Anders zouden er 4 blauw gele autos op de baan komen. Nummer #25 is ook nog blauw geel maar krijgt ook deze combi.
-
Zaterdag lak erop. Kijken welke kleur er eerst op moet. Ik Ben benieuwd naar zn schuurwerk.
wielranden en bumpers komen daarna.
-
Een ouder plaatje uit 2012
-
waar zit die Vind ik leuk knop toch -dunno-
-sturen-
-
Polo is gearriveerd. Morgen nog nalopen want is nog niet goed. Mede omdat hij nooit plamuurwerk heeft gemaakt.
zoals het uitziet wordt ie van binnen en buiten oranje met zarte skirts en wielranden. En hij wil er graag een viperstreep overheen
Wordt vast gaaf!
bumpertjes zijn gewoon van een polo2...
luchthapper had ik.zelf niet gedaan....vooral alstig met regen.
-
Geinig. Zie ik nou schelpen achter de handgreep? :)
-
Ja. Zat erop. Ik weet niet of dat eraf moet :)
-
Ik zie een echte K.P.U buiten spiegel :)
-
Super geil..... -naughty- :)
-
Heb daar ook nog 1 van rondslingeren. :)
-
Schelpjes zijn zo weer tien euro in de verkoop ..... :)
-
Ik heb er altijd de originele spiegels opzitten.....zie je veel meer. En op een oval wel heel belamgrijk. En een grote vrachtwagen spiegelbinnnenin.
vanmiddag voorzien van wat grondlak.....morgenvroeg van binnen en buiten oranje. En paar dagen daarna zwart en de reclame erop.....morgen komen wat fotos.
-
11uur was ik klaar met de spuitklus. Gaaf kleurtje.
-
Verbreders en bumpers moeten nog. Worden zwart.
-
.
-
-thumbsup-
-
-dj-
-
Thomas helemaal happy......weer een sprint op de baan.
morgen gaan we motoren halen. -naughty-
-
#26 auto. Nieuwe dakspoiler gemonteerd. Komende week motor erin.
#27 auto. Opbouwen bumpers, spatbordranden en motorruimte uitspuiten. Komemde week motor erin.
Hij heeft nog een set smoor velgen gekocht voor de slicks.
-
#24 auto gaan we vOlgende week de delen van spuiten. Wordt zwart oranje.
#25 auto gaat zoals het uitziet ook zwart oraje worden.
-
Dus jij bent dan nog de enige blauw-gele -dunno-
-
Nope!
De #26 auto is die van mij en de #27 auto van roger (mn schoonbroer).
Deze zij beide geel blauw.
-
Ah, dus toch :)
-
De andere auto (mij oude polo2) was geel blauw en is verkocht aan een duitse vriend dirk #25. Deze wordt volgende week denk ik ook oranje. Hij heeft een schoonbroer thomas. De mooie oranje gelakte polo met #24 is van hem.
Dirk zie je rv aan de start.
-
Morgenvroeg richting duitsland om de motoren op te halen want in maart is practice. 13 april eerste race.
We hebben er echt zin in. Autos mooi in de ver, mooi gepolijste velgen met nieuwe bandjes en een sterke motor erin.
-
... en bekers op de schoorsteen! :)
-
Ja hoop het. Roger en ik hebben een redelijk sterke motor dit jaar. Onze twee duitse vrienden beginnen dit jaar en hebben nog niet een sterk blok. Dat komt nog.
-
Motoren aangekomen.
En ook gelijk het sper van dirk laten afstellen. -thumbsup-
-
Ahhh...kunnen weer verder.
-
Ziet er strak uit -thumbsup- aleen nog ff der in hangen en gas op die zuigers?
Rijden julie trouwens met de nieuwe fia regels of eigen regels?
De autocross dan hier in NH heeft eige regels stukje soepeler:p
-
Regels kun je nalezen op wwww.pac2002.nl
Hebben geen fia. Wel laatste jaren veel met veiligheid bezig. En maar goed ook.
-
-klus-
donderdag gaat mn eigen motor erin. Geinig een polo2 met een hydro en mijn 2f met een sleeper.
-
Kan ernaar blijven kijken :)
-
Kan ernaar blijven kijken :)
Als je dat doet ga je dit seizoen niks presteren ....... :)
-
Komt goed luc. Ik lig mooi op schema. Motor erin en rechter voorpoot verstellen.
motor is niet veel werk. Is ingereden en heeft gelopen. Dus gaskabel eraan en aamdrijfassen erin.
maak me meer zorgen om onze duitse vrienden. Een heeft zn blok nog uit elkaar liggen en de ander zn auto en blok.
eerste training is 29maart en daarna 4 en 12 april.
Mar komt godd. Donderdag meer......nu nog even kijken :P :P !!!!
-
Het blok vanmiddag naar de loods gebracht en er ingehangen. Kan ik m morgenvroeg afmonteren.
-
Ik zal morgen eens een plaatje proberen te posten van de bewerkte kop.
mn oude kop.is er nu vanaf
deze
-
#24 auto kooi aannt scbilderen en wielranden spachtelen.
-
Dat ziet er beter uit ;)
-
Vandaag motor verder afgerond. Nog een klein lijstje met kleine klusjes aan de #26 auto. Oliekoeler, motul en oliefilter. Veerpootbrug vastbouten, oilcatchcan monteren en nog het spoor controleren. Ben vandaag alleen de foto van de stand van de cabs vergeten....
Morgen gaat eerst de ander motor in de #27auto van mn schoonbroer. Vandaag de motorruimte uitgespoten zodat t weer fris uitziet. En Vandaag ook es even met het nieuwe banden app geklooid.
weekend werken en komende week week nog wat spuitwerk.
#25 oranje spuiten binnen en buiten.
#24 en 25 auto zwarte verbreders , skirts en bumpers.
#27auto achterbumper geel aflakken en de smoor velgen spuiten.
-
-thumbsup-
-
-ja- -klappen- seizoen komt eraa.....heerlijk.
-
Erg gaaf Ramon!!! -thumbsup-
-
Even een vraag, niet bedoeld als kritiek, maar het lijkt me dat een rechte veerpootbrug nu te monteren is, met gebruik van de huidige 'schotelkappen' omdat je t tussenschot er toch uit hebt.
Zou dit niet steviger zijn dat de gebogen veerpootbrug?
Misschien dat je het al geprobeerd hebt, maar in theorie zou het kunnen werken.
-
Heb afgelopen seizoen zonder gereden en in mijn vorige auto met veerpootbrug. Ik merk weinig verschil in ligging.
Daarom zet ik deze er gewoon op.
kromming is ook wel handig met sleutelen -thumbsup-
-
Mooi werk Ramon! -love-
Wat is er nu eigenlijk allemaal gebeurd aan die sleeptuimelaar?
-
Mooi werk Ramon! -love-
Wat is er nu eigenlijk allemaal gebeurd aan die sleeptuimelaar?
eigenlijk alles. Maar schrijf hier niet alles omdat er ook andere mensen mee kunnen lezen.
stuur je een pb
-
De #27 auto -klus-
-
Wielrandjes via raymon gekocht voor dirk. Kan ik de #25 auto woensdag aFlakken.
-
Plaatjes 2013
-
Vind ik leuk -thumbsup-
-
me-2
komende woe mijn motor verder afmonteren en laten lopen. Ik hoop woensdag de auto klaar te hebben voor 29maart. Dus mooi op schema. 19 maart komt er nog iemand voor wat letterwerk en dan zit het erop.
-
Via whatsapp een foto van thomas de #24 auto. Vind m wel gaaf worden zo dat oranje!!!!
komende wek spuit ik zn delen zwart en kan zn motor erin.
-
Mijn oude auto zou komende week ook oranje worden maar dat schuiven nog even vooruit richting medio maart.
-
Kort aanhangertje.... :)
-
Neh is toch prima.....
maar uh ikke niet ;)
-
Cm werk.... :)
-
Tis een mooie hobby/passie/polo, Ramon!
-
Tis een mooie hobby/passie/polo, Ramon!
met name een familiaire besmetting. En nu ook nog twee vriendn van ons besmet!
-
Familiaal en vriendschappelijk ... tot op de meet -naughty-
-
Haha...welke meet. Ik ben er de 13de niet ivm onze eerste racedag. Anders was ik denk ik met mn sprint gekomen.
29mrt-5en 12 apr is training. Dus eff anderre bezigheden...
-
De meet = Start/finish ;)
-
Beide antwoorden worden goedgekeurd :) Maar eigenlijk bedoelde ik het met een knipoog. Vriendschappelijk of familiaal, maar vanaf dat er geraced wordt, dus vanaf de meet of tot de meet, dan gaat het er misschien iets minder vriendschappelijk aan toe.
Maar het kon idd net zo goed zijn tot op de miet -uitlachen-
Wel jammer dat je er niet bij zal zijn -boehoe-
-
Over het algemeen is er in onze klasse weinig vregel.
Ach soms een beetje....na de meet en net voor de meet.
-
Raymon -thumbsup-
denk dat ze wel te smal zijn voor ons. Ik geef ze straks aan dirk om even te passen!
Ze zijn niet te vijden voor 9j slicks. Maar dat passen we wel aan.
-
Te smal -gert-
-
Te smal -gert-
haha.....tja bij mij zijnze voor n stuk breder :P
-
Morgen een klusdag -ja-
Motor afwerken van mn eigen #26 auto.
-oilcatch
-gaskabels
-oliedruksensor
-veerpootbrug
Verder nog wat spuitwerk voor thomas #24 auto. Wielrandjes en de bumpers zwart spuiten . Hij heeft voor een polo2 bumper met een polo1 gt spoiler. Ziet er goed uit. Ben zlf ook wel benieuwd naar het resultaat.
De #27 auto met het nieuwe hydro blok moet nog een nieuwe radiateur hebben en de oliekoeler erop en dan is deze ver klaar op nog wat bijspuiten.
de #25 auto van dirk moet nog oranje worden. Dat wordt de 15de maart.
-
#26 en #27 motoren lopen......heerlijk!! -thumbsup-
#24 auto delen gespoten.
-
-dj-
-
Mooi, mooi!
-
Nu de #25 auto nog oranje zwart spuiten en motor erin.
De #24 auto heeft nog een kabelboom nodig en motor erin.
#26 en #27 zij ver klaar. Nog wat kleine dingetjes.
-
Erg gaaf Ramon!
-
Ja dank je. Seizoen mag beginnen -thumbsup-
De motoren gisteren voor t eerst hjer laten lopen....klinkt allemal erg lekker.
die van mij iets wilder dor de *324 as....verschil hoor je ook wel met zij hydro en *318
ben benieuwd.......
-
Fotos van onze duitse vrienden......
pbouwwerk aan de reeds gespoten #24 auto
-
Bodywork aan de #25 auto van dirk. Verbreders verbreden :)
-
Krijg nu toch wel hele schone handen.....uitkijkend naar zaterdag! :)
-
Weekje vakantie das lekker maar krijgen we wel heel schone handen van :)
morgen klusdag!! Lekkah......
#25 oranje spuiten
#24 en #25 delen zwart spuiten.
Verder aan mn eigen auto #26 nog een veerpootbrug monteren en van #26 en #27 auto hetspoor optimaliseren. Draagarm punt verstevigen.
Komende week di woe komt onze letterman om autos bij te werken!
-
.
-
:)
-
Wies dat......iemand van t register? Heeftdiegasteenpolo.
:)
-
David Letterman Ramon ;)
-
:D
-
Wtf jullie zitten teveel achter de tv....
haha maar die gast ken ik natuurlijk wel....
Anyway.
Gaan we weer. Polo #25 vandaag gelakt!
-
. Had geen zin om fotos te draaien...
-
Netjes geworden zonder bril!
-
Mijn polo is vandaag klaar. Gepoetst en mn lijst afgewerkt -thumbsup- -klus-
dinsdag beletteren!
-
Enkele fotos uit wurselen!
Momenteel de gk kop aan t bewerken en motor verder opbouwen.
-
Auto ziet er nmidds gaaf uit -thumbsup-
-
Autos aant poetsen en alle 4 naar de loods om vanavond te beschilderen. Onze kennis geert roubroeks komt alles beletteren -naughty-
vanavond fotos mocht er interesse zijn. Hij maakt mooi reclame werk met pinstripe penseeltjes. Contact met hem kan ik voor zorgen. Hij komt van omgevig roermond.
-
Der mahler ist da! -klus- -dj-
-
Ziet er netjes uit! Resultaat mag er zijn!
-
Ik was net even gaan spieken. Ben zelf nu niet in de loods. Ze zij nu nog bezig. Morgen gaat hij verder.
het wit is de ondergrond waar het zwart langs komt. De schaduw zeg maar. Morgen volgen verdere plaatjes!
-
Nog wat kiekjes....t begin is er.
-
-dj-
-
-goodjob-
-
Straks even de cabine in om de delen nog zwart te blazen zodat die gasten verdr kunnen opbousen thuis.
Reclamewerk komt vanavond denk weel af -klus-
-
-thumbsup-
-
Die #24 met de poo 2 voorbumper en spoiler polo1 vind ik wel gaaf geworden! -thumbsup-
Gt spoiler ooit eens van roel overgenomen ne lag maar stof te happen. Heb ik m cadeau gedaan!
Post straks nog wat fotos als t klaar is. -thumbsup-
-
.
-
-cool- -goodjob-
Bijna te mooi om in de prak te gaan rijden -naughty- -sturen-
Gelukkig is het geen Mk1 -nana- :)
-
Mark worden niet n de prK gereden hoor!
Er rijd nog een mk1 bij ons mee. In de toekomst wil ik er misschien ook es een maken van een polo1.
-
Weet ik wel hoor. Wel wat duw en trekwerk, maar verder strijdvaardig maar met fairplay, toch?
-
-thumbsup-
-
-hitit-
Wanneer te zien op een meeting? :)
-
Cuijck was leuk geweest maar arno wil de meet niet een week opschuiven :)
13april eerste weddstrijd......dus das balen.
-
.
-
Nice :)
-
Mijn polo is klaar. Alleen de schakelstang klopt iets niet mee. Moet ik naaar kijken.....heb eigenlijk geen idee. Dat was eerst gewoon allemaal goed.
-
Kunstwerkje -goodjob-
-
Dank je mark! -thumbsup-
-
Ze worden heel gaaf Ramon!
-
Vandaag weer lekker geklooid met het bandenapparaat!!
Morgen nog twee slicks en twee regenbanden en ben ik wel.even klaar.
the result....
-
-thumbsup-
-
Thanks.....had ze nog even in de blanke laK willen zetten.maar had geen tijd meer......moet maar na de training.
-
Dieselstarter zit er in...........poeh en starten dat hethok doet......whoep whoeppp
-thumbsup-
-
-thumbsup-
Lekker bezig Ramon! Ben benieuwd hoe klinkt en rijdt die wagen van je!
-
mis nog wat, nog niet binnen?
-
mis nog wat, nog niet binnen?
dank je yukio
ronnie nee nog niets gezien! Komt wel!
haha met die dieselstarter maakt die bij t starten al 3000toeren.
-
-thumbsup- :)
-
-thumbsup- :)
zit t trouwens in een envelop of karton doos?
-
Combo :) iig goed verpakt maar wilde het niet vouwen.
-
als k m heb gaat die er gelijk op!
-
:) hij wil op de aanhanger
-
Ronnie ik heb ze binnen maar moeten nog dr op.
Vandaag nieuwe adapter voor de oliekoeler binnnen. Slangen late inkorten.
Hier in ubach palenberg. Nieuwe koeler, slangen en adapter voor 100€
Ik had alleen de plaat gekocht en kostte ook maar 25€
-
Eerste training zit erop.......
Na wat startproblemen een prima dag. Vanochtend oliekoeler problemen maar dat was snel verholpen.
-
Er blazen ergens twee blauwe polos voorbij
http://m.youtube.com/watch?v=U5HZXby5by8&feature=youtu.be (http://m.youtube.com/watch?v=U5HZXby5by8&feature=youtu.be)
-
.
-
-thumbsup- lekker geluidje!
-
https://m.youtube.com/watch?v=geYDTQIqHJ8 (https://m.youtube.com/watch?v=geYDTQIqHJ8)
hier hoor je de toeren wat beter. Iets verder dan het begin van de.training......
heb er zin in volgende week -thumbsup-
-
stickers zitten er leuk op!
-
Dat klinkt inderdaad lekker -thumbsup-
-
Ronnie achteraf was blauw of zwart beter geweest. Maar vond de kokers de beste plaats.
thanks -thumbsup-
-
:) graag gedaan. Collega vond het ook -thumbsup-
-
Ziet er goed uit. Welke snelheden rij je op de rechte stukken?
-
Snelheid valt wel mee. Dacht rond de 85km
Rondetijden zijn het belangrijkst. En die zijn nu prima. Zit wat betreft de tijd in de top 5
-
-sturen- Succes ! Wanneer eens in (de buurt van) België?
-
Ik race alleen in posterholt. Onze klasse reed vroeger ook in baarlo en in venray. Maar voor mij is een circuit voldoende. De f2 klasse rijd bv bijna ieder weekend. Lelystad, posterholt, venray.
ik vid het prima zo. Is intensief zat met sleutelen enz.
-
Afgelopen week een olielekkage tijdens de training. Plan was na warmrijden eraf en kijken of er mankementen zouden zijn. Boven de bougiekabels stond en plasje olie op de cil kop. Toen de kop bewerkt is is er een oliekanaal doorgeboord om de kop te spoelen.
De bout die er inzat dichtte niet af. Vandaag nieuwe draad getapt. Motor gestart om bramen eruit te duwen. remmenreiniger erdoor om te spoelen. 8mm torq werkt prima.
-
Hmm, mooi opgelost maar wel jammer na al die kosten en tijd...
-
Was eigenlijk snel opgelost. Er zat al een draadeind in. Op de training heeft klaus dat er opnieuw met vloeibare pakking ingezet. Hijkam speciaal uit bottrop om kleine probleme te verhelpen. Ronnie daar zijn trainingen voor. Gisterennthuis heb ik er iets grotere draad ingetapt en het afgedicht.
hij heeft de motor ingereden en afgesteld. Toen was er geeen lekkage. Maar ikw ben erg tevreden. Motor klinkt goed en rondetijd was prima. Wij rijden tussen de 16,4 en 16,6 seconden. Dat zijn de snelste autos. Ik reed 16,49.
-
Dan zit je er goed bij -thumbsup-
-
-thumbsup- netjes!
-
Komende zondag helaas maar met twee auto aan de start.
de twee nieuwe zwart oranje polos zijn nog niet klaar. Moesten te lang op onderdelen wachten. Om het snel snel in elkaar te schroeven is het te risicovol en te jammer voor.
De #26 en de #27 staan klaar. Wel hebben we de cilinderkoppen ver klaar en motoren worden nu verder opgebouwd.
-
.
-
Oef: gezien de uitsparingen in de zuiger heeft de nokkenas een 'leuke' kleplift -hitit-
-
Het zijn de zuigers van thomas en dirk. Zij hebben dit jaar een nieuwe auto gemaakt en rijden beide gk motor die redelijk standaard materiaal heeft. Hij is draaier en heeft het zelf uitgemeten en gedraaid om zo het eerste jaar toch met eenn leuke as te kunnen rijden.
De volgende winter komen er grotere kleppen in en wordt het watverder uutgebreid.
zelf rij ik met een vlakke zuiger. Ik weet zijn kleplift niet. Mijn 324* heeft iets van 11 lift.
-
Resultaat afgelopen zondag 2de plaats in dagklassement en snelste rondetijd gereden. Helemaal goed op naar de volgende in mei!
Eerste heat eerste maar een plaats terug gezet. Tweede heat tweede en derde derde. Moest achteraan starten ivm de punten van vorig jaar. Roger #27 werd 5de.
komemde weekzullen de #24 en #25 auto hoop ik ook klaar zijn
Fotos
-
.
-
.
-
Mooi resultaat Ramon! -thumbsup-
Welke rondetijd had je dan?
-
.
-
http://www.mylaps.com/en/classification/3020829 (http://www.mylaps.com/en/classification/3020829)
-
-thumbsup-
Weer iets sneller als in de training dus!
-
Ja. 16,4 is ook wel een hele scherpe tijd. Eerste manche was erg gaaf. Auto loopt prima.
Alleen jammer dat er nu nog 5 autos niet bij waren. Een kan door prive omstandigheden niet rijden. Een heeft operatie achter de rug en andere drie zij nog aan het bouwen. Verwacht juni dat die erbij zijn. Komt goed. Is ook een lastige tijd om.met geld te gooien.....
-
Morgen racedag 2. Regenbanden maar van zolder. Hoop dat vandaag genoeg regen is gevallen voor morgen.
-
:) wel mooie tijden?
-
Eerste manche was in de regen. Gelukkig niet veel maar zorgde de eerste rondes wel voor wat draaiers van andere rijders. Ging zelf ook even over het gras. Twijfelde nog of er olie lag.
Tweede manche leek alles prima aan de start....tijdens de eerste ronde vielvermogen weg.
Na de wedstrijd maar laten afslepen en snel diagnose gan stellen. Bougies prima. Krijgt benzine. Ontsteking niks mis mee.
Eertse en tweede cilinder geen vermogen. Camera geen schade in de xilinders of aan kleppen zo te zien.
Deze week gaat de kop er even af. Vermoedelijk pakking tussen een en twee stuk.
De #27 auto deed het prima. 4de in einklassement.
In juni zullen alle 4 de autos aan de start staan!
-
dit moet in RTL-GP Komen .... 100 x leuker dan f1
-
-thumbsup-
-
Was een geslaagde dag. Voor mijn kamp. punten was het helaas minder. Maar kijk altijd naar het geheel.
volgende wedstrijd staan we er weer.
Komende week maar even verder kijken. Hoop dat er verder niets aan de kop is. Lijkt iig niet.
Het gebakje liep ook gewoon. Alleen op drie/twee poten. Benzine duwt die door de carbs naar buiten. Lijkt erop dat die dan via de kapotte pakking het de andere cil in perst en daar naar buiten. Compressie kon niet gemeten worden. Heb ik nog nooitgehad. Gezien de expertise die er zondag was ga ik van een defecte pakking uit.
In juni zijn de #24 en #25 auto erbij!!!! Enner komt nog een andere rijder aan de start.
-
.
-
.
-
.
-
.
-
.
-
Weer leuke foto's!
-
We hebben momenteel ook een leuke club en een leuke groep rijders. Ondanks dat het financieel zwaar weer is lijken er toch autos bij te komen..... -thumbsup-
oh stel maar geen vragen over de laatste foto :)
-
-uitlachen- hoezo?
-
Zo kijk je denk ik als je koppakking eruit ligt......of zoiets.
Morgenmiddag nokkenas merken en kop eraf!
-
Ben benieuwd wat het is....
-
Me2 hoop dat mn diagnose pakking klopt. Misschien dat er lucht in het koelsysteem zat, heb echter geeen hete motor gezien.
Het regende hard en kon slecht op de klokken kijken. Anyway dat zien we straks.
-
En?
-
1ste en 2de cil is een stukje pakkingring weg. Oorzaak?
Pakking is helemaal nieuw en door een zeer ervaren monteur gemonteerd. Betekent natuurlijk niet dat hij nooit fouten maakt!
Denk zelf dat de pakking misschien een zwakke plek had of fabrikage fout?
Maar ben aan andere kant erg blij. Geen schade aan de motor of kop. Morgen kopje erop en doet ie t weer -thumbsup-
-
Plaatje
-
Gelukkig dan maar...
-
Zuiger 1 is anders van kleur -dunno-
-
Ja was ons ook opgevallen. Ik ga eens overleggen. Zou in principe niets aan mogen zijn. Carbs zijn pas ingesteld.
Ik ga klaus eens bellen.
-
Zou voor de zekerheid de sproeiers bij cil.1 doorblazen.
Kapotte koppakking mogelijk veroorzaakt door teveel hitte ivm arm mengsel.
-
Als het moet dan gaat die opnieuw op de bank.
bougies waren in ieder geval allemaal prima met verbranding. Zou het ermee te makjen kunnen hebben dat ie gelopen heeft met onvolledige verbranding. Hij duwde uitlaatgassen en benz door de carbs naar buiten door de defecte pakking.
-
Dat ie mengsel terugspuugt klinkt logisch,
maar waarom is cil.2 dan niet ook anders van kleur -dunno-
Plausibel: oval-baan met heel veel bochten linksom toch? => vuiltje in vlotterkamer gaat richting cil. 1.
-
Kan sjon.
ik ga alles nakijken morgen.
-
Motor vandaag weer in elkaar kunnen monteren. Ook niets kunnen vinden aan de carbs. Of ontsteking.
staan synchroon. Afstelling klopt. Nu nog de bougies controleren of deze mooi bruinig zijn.
-
Hop, hop gas erop!
-
Hij heeft inmiddels een keer goed warmgelopen. Denk dat ik volgende week naar de training ga en dan een paar rondjes maak en alles nog eens metmn monteurs controleer.
midden juni weer gas erop!
-
-thumbsup- :)
-
Nieuwe radiateur check en waterpomp check. Morgen nog de oliekoeler monteren en dan zaterdag training.
Afgelopen weel een vriend van me van start gegaan. Ze zijn eindelijk klaar.
-
-sturen- -thumbsup-
-
Spaghetti aangepast -thumbsup-
-
-thumbsup- nice! wat heb je nu veranderd?
-
.
-
4 pijpen komen veel later bij elkaar
-
Practice plaatjes
-
.
-
Klaar voor het weekend!! -sturen-
#24 mosdzien and #25 dahlmans -thumbsup-
-
#27 coenen and #26 -thumbsup-
-
Ons clubje de sprinters -thumbsup-
-
Speedweekend 2014
-
Weer heerlijk genoten van een super race/campeerweekend met vrienden en familie. -thumbsup-
4 autos it onze vriendenkring aan de start. Zaterdag was ik zelf dagwinnaar. zondag helaas uitgevallen in de derde heat met bakproblemen. Mogelijk diff beschadigd. Dat zal zich komende dagen wel uitwijzen wat dit gaat worden. Ik vond iig een imbus boutje van mn platensper in de bakolie... bummer.
#27 heeft een prima weekend gehad 4de op de zondag. Onze twee duitse vrienden (in oranje outfit) hebben een prima weekend gereden in het midden van het veld.
-
-thumbsup-
-
Helaas zondag pech met de bak. Diff zijn boutjes losgelopen. Nu is er een plaat beschadigd en moet ik kijken of maandag een andereplaat kan krijgen voor t diff.
-
Afgelopen weeknd 1ste heat tweede, 2de heat eerste, daarna nog een keer vijfde door aandrijfas problemen en de laatste heat weer derde. Dagresultaat 2de -thumbsup-
-
Dit weekend van een vriend een aantal pookejs gekregen.
-
Nice!
-
En nog beter nieuws. Volgend jaar kmen er zoweiso twee rijders bij in onze klasse en misschien nog een. Die laatste een bekende van ons!
-
Einduitslag okt 2014 over de dag 2de. Was geen lekkere droge dag en daarom ook drie races op michelin regenslicks moeten starten. In de regen was wel merkbaar wie de betere banden had en wie er goed met de regen overweg kon. Zelf vond ik het wel weer eens leuk om met nat weer te rijden. Wel wat schade gereden omdat er iemand voor me een noodstop maakte ne er Chter iemand kort op me zat -klus-
Afgelopen jaar wel meerdere malen pech gehad. Sper kapot. Aandrijfas problemen dat resulteerde in 20-30punten achterstand waardoor ik de nummer 1 in het kampioenschap niet meer bij kon houden. Toch een heel mooi seizoen, veel bekers gewonnnen, een aantal keer een wedstrijd gewonnen en belangrijkst veel fun gehad tijdens de kampeernachten!
einduitslag een 4de plek in het kampioenschap.
-
Het werk voor het nieuwe seizoen is alweer van start !
-
.
-
.
-
-thumbsup-
-
Heb genoeg te doen voorlopig...Lijstje.....
Aandrijving en onderstel nakijken/schoonmaken.
velgen schoonmaken/spuiten en banden.
nieuwe remmen en remsysteem nakijken.
bumpers en spatborden repareren.
Achterschade repareren.
binnenruimte schoonmaken.
Motor schoonmaken en de reserve motor klaarmaken.
ventilator repareren ej koelsysteem nakijken.
Komende winter een trailer zoeken.
-
.
-
Wintermodus.
slicks eraf en alles poetsen....smeer en rotzooi eraf halen.
ziet er na een seizoen weer heerlijk uit. Komende weken motor eruit en gaat de coupe op de trekbalk.
-
Platensper is inmiddels vervangen door een nieuw sper -2cents-
Bak is verder voorzien van een langere eindoverbrenging. Heeft hidr iemand nog een lijstje van. Schijnt dst niet alleen het aantal tanden gdlijk moet zijn echter ook is van belang dat je op dd inkepingen op de tanden let. Weet iemand zon lijst te vinden?
Door de langere eind overbrenging is mijn twee langer dus minddr hoog in de toeren. 9000-9500 toeren is wat veel.
verder inmiddels wat spuitwerk gedaan.....komt langzaam schot in -thumbsup- -klus-
-
-klus-