Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: theo6772 op vr, 06 jun 2014, 22:49:07
-
Ik heb veel door dit forum gestruind maar het antwoord op deze vraag niet gevonden.
Graag vervang ik deze op tijd omdat de Polo erg lekker rijdt en ik dat graag zo wil houden.
Dit staat op de stikker in de kofferbak.
Fahrzg.-ident.nr 1100 34-2-6133 211 HO
Typ wvwzzz80 z HW012663
801 1B1
POLO STUFE C
33 KW 4
MOTORKB./GETR.KB. HZ GU
LACKNR./INNENASST. LA3B CA
N. AUSST. X2C 1AA 1BA 3S0 3FA 5J0
1Q0 1CB 1DD 4KA 4CD 3NO
1MC 3KA 8DA 8J1 8K0 8M0
8BA 8EA 8O0 8Z0 8TA 8WA
8AA 8F0 8X0 1TA 8U0 1H0
Ik hoop dat ik zo genoeg info gegeven heb.
-
Vw zegt na 90.000km controleren en daarna iedere 30.000 weer controleren. Maar wil je op safe kun je het beste bij 90.000 vervangen dus.
-
Of elke 5 jaar volgens mij.
-
En waar moet ik op letten om te weten of het vervangen moet worden?
Naar verluid is hij pas aan de 6.2000 maar is wel 27 jaar oud...
-
In jou geval: gewoon nu doen. -thumbsup-
-
Distributieriem kost de wereld ook niet. Het is de waterpomp die er verplicht bij vervangen moet worden, die het duur maakt... -koffiedrinken-
-
Kromme kleppen zijn pas duur! Dus Theo, zo een oude riem zou ik vevangen. Liefst met pomp. Dan weet je zeker dat je weer 90.000 km goed zit :)
-
withstupid
-
wat is duur? €90?
-
90 euro gedeeld door 90.000 km is: 1 euro per 1000 km. Bijna gratis! :)
-
Ja van kromme kleppen wordt je niet blij van. :)
-
En kromme kleppen kunnen de meesten hier niet zelf maken, een distributie riem vervangen van zo'n ding valt nog wel zelf te doen. En als hij wel knapt ben je die 90 euro ook nog kwijt, want dan moet je dan alsnog ook een nieuwe riem en pomp. Maar dan ook nog eens rond de 500 euro omdat je kleppen krom zijn enz.
-
€500? Waar laat jij je naaien dan :D
-
Thuis in bed -dunno-
-
Shit mij kop kostte 1200€
:)
-
€500? Waar laat jij je naaien dan :D
Laat maar eens een kop reviseren bij een beetje fatsoenlijk bedrijf en dan al je pakking zooi, nieuwe olie filtertje koelvloeistof misschien nieuwe bouten enz.
-
Ik was dat kwijt incl. onder blok. Dus als je weer zo'n klusje hebt ;)
-
Misschien nieuwe kopbouten?
Gewoon nieuwe erin anders kan je weer opnieuw beginnen.
En voor € 500,- zit er dan toch zeker wel een condoom bij.
Want dan word je goed genaaid.
-
Misschien nieuwe kopbouten?
Gewoon nieuwe erin anders kan je weer opnieuw beginnen.
En voor € 500,- zit er dan toch zeker wel een condoom bij.
Want dan word je goed genaaid.
Mag jij eens een kop weg brengen voor kop REVISIE oftewel nieuwe kleppen er in, als je pech hebt sla je je zittingen ook nog kapot als je riem knapt. En ze moeten die nieuwe kleppen zeker al inslijpen enz. 8 nieuwe kleppen is al rond de 120 euro, dan moet het er nog in. Nog eens een koppakking set er bij, kost ook wel rond de 120 euro meestal. En dan nog setje nieuwe bouten 25-30 euro. Dan heb ik dus zo al 270 euro aan alleen maar materiaal genoemd voor de koprevisie. En ik had het over het totaal he. 4liter kwaliteits olie is ook al 40. Kop vlakken kost al snel 40 euro. En dan nog eens een uurtje werk voor de revisie man om de kop weer in elkaar te zetten, zal ook wel 50-60 euro kosten. Zitten we al niet zo ver meer van die 500 euro af he.
O en dan ben ik de 8 stoters nog vergeten ook. Als je pech hebt zijn ze alle 8 dan ook helemaal kapot. Ben je nog eens 150 euro verder
-
Lieve schatten, heeft de TS hier verder nog iets aan? -hug-
-
Ben toch blij met mijn adresje was voor €300,- helemaal klaar.
Zal v/d even naar ts sturen.
Ga nu lekker hijsen, goed weekend
-
Ik geef je groot gelijk Anton :D
-
Wat is de vervangings interval voor een MH motor? ook 90000 of om de 5 jaar?
-
Is voor alle type 86c gelijk. (type 86 ook -dunno- , maar minder spannend => vrijloopblokken)
Persoonlijk vind ik om de 5 jaar overdreven.
Na 5 jaar de riem es controleren is nooit verkeerd natuurlijk,
maar voor 't vervangen hanteer ik +/- 1 ton en altijd de waterpomp meevervangen.
-
Dank je wel sjon!