Het wordt LC3T
Aangezien de carroserie toch eerst moet, en mijn budget haastig kleiner wordt.
Wil ik toch ergens vermogens winst uit halen, nou is het zo dat de NZ motor waar ik nu mee rijdt het polo kwaaltje heeft,
namelijk lekkend oliekanaaltje in de koppakking.
Het is dus noodzakelijk om hier binnenkort een verse koppakking tussen te zetten, en ik wil deze mogelijkheid niet onbenut laten om er wat extra PK's uit te halen.
Maar voor ik dit allemaal gaat doen, wil ik eerst zien of de motor dit nog wel aan kan.
Aangezien er al meer als 220 000km op staat wil ik toch wat dingen checken,de motor heeft sinds ik er mee aan het rijden ben geen olie verbruikt,
dus dat is al een goed teken,ik heb pas geleden een kompressie test gedaan dat viel helemaal niet tegen:
#1 =>200psi (14bar)
#2 =>190psi (13bar)
#3 =>205psi (14,5bar)
#4 =>200psi (14bar)
Nu wil ik alleen nog de oliedruk kontroleren, maar ook hier verwacht ik geen rare cijfers.
Wat ik nu wil gaan doen op motorisch gebied is:
Een MH cilinder kop plaatsen met bewerkte kanalen,en een bewerkte 3f inlaatspruitstuk.
En een op maat gemaakt uitlaat spruitstuk.
Als eerste wil ik met de standaard NZ een vermogens uitdraai laten maken,
En daarna weer één als de andere spullen er op zitten.
Ik ben ook aan het oefenen met TIG lassen om binnenkort mijn eigen rolkooi te kunnen maken.
Ik zal eerst een uitlaatspruitstuk maken