Auteur Topic: Wie is barry 8v? officeel voorstellen  (gelezen 35856 keer)

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
officeel voorstellen barry8V
« Reactie #150 Gepost op: ma, 17 sep 2007, 17:09:13 »
Bekend wieltje...  :D

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
officeel voorstellen barry8V
« Reactie #151 Gepost op: ma, 17 sep 2007, 23:13:45 »
Ziet er goed uit Barry!

Auto gaat in originele kleur compleet overgespoten worden?

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
officeel voorstellen barry8V
« Reactie #152 Gepost op: wo, 19 sep 2007, 22:01:33 »
Bekend wieltje...  :D

-thumbsup-



@ Dennis: de auto wordt in de originele kleur overgespoten, wilde eerst tornadorot doen uit praktische overweging, maar deze kleur is toch mooier -love-
GROTER is niet altijd beter

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
officeel voorstellen barry8V
« Reactie #153 Gepost op: wo, 19 sep 2007, 22:21:05 »
Ziet er goed uit Barry!

Dank je Dennis, ik ben al ff aan het oefenen geweest,
en uit eindelijk de goeie instelling gevonden van het las apparaat.
GROTER is niet altijd beter

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
officeel voorstellen barry8V
« Reactie #154 Gepost op: wo, 19 sep 2007, 22:30:08 »
Citaat
@ Dennis: de auto wordt in de originele kleur overgespoten, wilde eerst tornadorot doen uit praktische overweging, maar deze kleur is toch mooier -love-
-thumbsup- Beter. Is een mooi kleurtje

*edit* verklote kwoot gefixt

« Laatst bewerkt op: di, 11 dec 2007, 13:39:49 door Jaap »
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
officeel voorstellen barry8V
« Reactie #155 Gepost op: vr, 19 okt 2007, 23:06:38 »
Het wordt LC3T :P

Aangezien de carroserie toch eerst moet, en mijn budget haastig kleiner wordt.
Wil ik toch ergens vermogens winst uit halen, nou is het zo dat de NZ motor waar ik nu mee rijdt het polo kwaaltje heeft,
namelijk lekkend oliekanaaltje in de koppakking.

Het is dus noodzakelijk om hier binnenkort een verse koppakking tussen te zetten, en ik wil deze mogelijkheid niet onbenut laten om er wat extra PK's uit te halen.
Maar voor ik dit allemaal gaat doen, wil ik eerst zien of de motor dit nog wel aan kan.

Aangezien er al meer als 220 000km op staat wil ik toch wat dingen checken,de motor heeft sinds ik er mee aan het rijden ben geen olie verbruikt,
dus dat is al een goed teken,ik heb pas geleden een kompressie test gedaan dat viel helemaal niet tegen:
#1 =>200psi (14bar)
#2 =>190psi (13bar)
#3 =>205psi (14,5bar)
#4 =>200psi (14bar)
Nu wil ik alleen nog de oliedruk kontroleren, maar ook hier verwacht ik geen rare cijfers.

Wat ik nu wil gaan doen op motorisch gebied is:
Een MH cilinder kop plaatsen met bewerkte kanalen,en een bewerkte 3f inlaatspruitstuk.
En een op maat gemaakt uitlaat spruitstuk.

Als eerste wil ik met de standaard NZ een vermogens uitdraai laten maken,
En daarna weer één als de andere spullen er op zitten.

Ik ben ook aan het oefenen met TIG lassen om binnenkort mijn eigen rolkooi te kunnen maken.
Ik zal eerst een uitlaatspruitstuk maken :D
GROTER is niet altijd beter

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Re: officeel voorstellen barry8V
« Reactie #156 Gepost op: za, 01 dec 2007, 20:03:06 »
Ik ben weer even bezig geweest, doordat ik telkens m'n uitlaat terug moest draaien, omdat deze op de aansluit punten steeds los gingen.
Heb ik maar meteen een voorbereiding gedaan voor het NZ project( de cilinderkop zwap)en een bij passend uitlaat systeem gemaakt met standaard VW dempers zonder kat.

Om mijn las kunsten te kunnen verberteren, heb ik ook maar twee handige driepoten gemaakt.

Voeten van de vloer :D



En de zelf gemaakte driepootjes



Subtiel uitlaatje, met sportief geluid.


En dan wat las oefeningen.
De driepoten, doormiddel van mig lassen


En wat oefeningen met het TIG lassen op RVS



GROTER is niet altijd beter

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: officeel voorstellen barry8V
« Reactie #157 Gepost op: za, 01 dec 2007, 22:27:45 »
Laswerk ziet er goed uit!
Maar ik weet niet of die bokjes nu zo stevig zijn, er hoeft maar 1 pootje te knakken en het hele bokje klapt dubbel.
Zijn die blauwe ook zo gemaakt uit een "gespleten" buis?

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Re: officeel voorstellen barry8V
« Reactie #158 Gepost op: zo, 02 dec 2007, 21:32:25 »
De blauwen zijn ook van een gespleten buis gemaakt, en TUV gekeurd. -marcel-

En ik had er aardig moeite mee om de drie delen uit elkaar te buigen, oh en ik heb een andere stoel bevestiging gemaakt, maar die laat ik nog wel zien.
GROTER is niet altijd beter

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Re: officeel voorstellen barry8V
« Reactie #159 Gepost op: wo, 19 dec 2007, 23:13:09 »
Vandaag de eerste symptomen ontdekt van een inwendig lekkend koelvloeistof kanaaltje, dus gewoon een beginnende lekke koppakking -ja-

Dus moet ik nu echt op gaan schieten met de vervangende cilinderkop -dj-

Een paar plaatjes, van het 3f inlaatspruitstuk








Het schiet al aardig op, Maar nu zit er toch een klein beetje haast achter :D
GROTER is niet altijd beter

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: officeel voorstellen barry8V
« Reactie #160 Gepost op: wo, 19 dec 2007, 23:44:51 »
En straks weer dichtlassen, verdomd goed bezig  -thumbsup-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: officeel voorstellen barry8V
« Reactie #161 Gepost op: do, 20 dec 2007, 08:09:43 »
Hmmm,. leuk idee. 

'Diesel met benzine injectie'


Maar is 't aluminium een beetje te lassen? Meestal geeft het een hoop gevloek en getier als Marcel met zoiets bezig is. Het alu van een versnellingsbak of motorsteun zit in iedergeval vol rotzooi..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Re: officeel voorstellen barry8V
« Reactie #162 Gepost op: ma, 24 dec 2007, 20:02:39 »
Het lassen van een inlaat spruitstuk zal iets makelijker gaan als een versnellingsbak of een motorsteun,
of dit nou door de samenstelling van het alu komt, of door de plaatsing en het doel van het onderdeel.

De voorgaande spruitstukken gingen ook goed, ik zal deze eerst in de oven warm maken zodat de olieën en andere rotzooi er uit brand, en dan goed schoon maken met warm water en zeep.

En voor het lassen wordt het spruitstuk voorverwarmt.
GROTER is niet altijd beter

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: officeel voorstellen barry8V
« Reactie #163 Gepost op: ma, 24 dec 2007, 20:24:41 »
idd goed uit wassen en rienigen ,daarna warmstoken tot 150 graden last een stuk prettiger
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: officeel voorstellen barry8V
« Reactie #164 Gepost op: wo, 02 jan 2008, 15:11:23 »
zinloze quote verwijderd


je hebt ze netter gemaakt dan iemand van polofans!!! die van jouw durf ik nog wle te gebruiken ma die van hem vind ik niet zo denderend...

http://img111.imageshack.us/my.php?image=bild210lp6.jpg
http://img514.imageshack.us/my.php?image=bild219wo2.jpg

Ich kann mich da nur anschließen.
Sei bitte vorsichtig mit den Dingern, die können ganz leicht umknicken!
« Laatst bewerkt op: wo, 02 jan 2008, 16:31:13 door Jaap »
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud